Super motard ÄGER!

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Kom nyss hem från Örebro efter att ha sett mitt livs första motardtävling! :)
Nu blir man ju sugen som fan att överge alla planer på sporthoj och skaffa en motard istället!

Lat som jag är så gillar jag ju dock inte att skruva så mycket. Vilket märke/modell kan tänkas passa en nybörjare som inte vill skruva alltför mycket och inte direkt har några ambitioner på att tävla utan mest vill leka runt på fritiden?

men du...
då kanske en KTM 640 SM alt 660 vore nåt??!!??
slipper fixa ventiler å byta olja varje vecka.
hyffsat pris, runt 70-75 brakare.
hyffsat rolig =)

Jo...tittade lite på 640'n i Örebro... de hade några modeller stod uppställda...
Hur mycket skruv o pill är det med SM egentligen? Är det uppförstorat att det ska behövas servas så mycket eller rör det mer de värsta race modellerna?

KTM hojjarna är bra fina förövrigt! :)

Jag fick provköra en -03 KTM-motard på banan innan jag gick hem :crash :rock

Så jääävla cool var den... VILL HA NU!!!! :fakta

Kyckling skrev:

hehe, fan va fint! :)
Var det du som knallade runt med den vita PBR t-shirten förresten?

Kyckling skrev:

kan bara instämma, dock så var det lugn körning i vanliga kläder och lånad hjälm men det räckte för att inse hur häftigt det är.

En XR600 -98 är det inte mycket skruvandes med :fakta Mycket rolig hoj för de pengar jag vill ha tycker jag, men inget monster om det nu är det du är ute efter......

Dee_cati skrev:
En XR600 -98 är det inte mycket skruvandes med :fakta Mycket rolig hoj för de pengar jag vill ha tycker jag, men inget monster om det nu är det du är ute efter......

Monster behövs nog absolut inte... ska ju inte vara rädd att skita på sig så fort man sätter sig på hojen... :rodnar

Inte mycket skruvande? hur äre med oljebyten o sådant? är det något man gör ofta eller hur är det?

helt novis när det gäller crossar/motarder...

Men varför bygger man inte om rena crossar till motarder?
En 500 cross men nya hjul och bromsar borde väl
gå att köra ruskigt fort med? :confused:

KIRE skrev:
Men varför bygger man inte om rena crossar till motarder?
En 500 cross men nya hjul och bromsar borde väl
gå att köra ruskigt fort med? :confused:

Finns inga nya 500 strokers längre.....

DreeTman skrev:
Hehe, tror jag såg dig idag! Smakade Carlsbergen bra?
Om det var du som hade med dig halva fotograf utrustningen ? :D

hehe....det var jag...så jävla sybd med armen, kan inte jobba med zoomen på kameran, men några bilder biddere...

carlsberg smakar bäst :fakta
iaf sort guld :D :öl :D

phastasphuk skrev:
hehe....det var jag...så jävla sybd med armen, kan inte jobba med zoomen på kameran, men några bilder biddere...

carlsberg smakar bäst :fakta
iaf sort guld :D :öl :D

Hehe...vi satt bredvid er, funderade som fan vad du höll på med när du ställde upp videokameran nere vid bankanten... om det var det du gjorde förståss! :)

DreeTman skrev:
Hehe...vi satt bredvid er, funderade som fan vad du höll på med när du ställde upp videokameran nere vid bankanten... om det var det du gjorde förståss! :)

aha...yup, det var det jag gjorde, kollade just filmen lite snabbt, ser väl lite oki ut, måste kika på dumburken för att se om d4et blev nått att ha....bra att exprimentera oxå...
ska dra ur några framegrabs ur filmen, postar dom imorgon....
nu ska jag läka armen...med carlsberg :D :öl :D

phastasphuk skrev:
aha...yup, det var det jag gjorde, kollade just filmen lite snabbt, ser väl lite oki ut, måste kika på dumburken för att se om d4et blev nått att ha....bra att exprimentera oxå...
ska dra ur några framegrabs ur filmen, postar dom imorgon....
nu ska jag läka armen...med carlsberg :D :öl :D

*garvar* Är öl bra för läkande? det lär jag testa! :D

krashat med hoj eller vad har hänt med armen?

DreeTman skrev:
*garvar* Är öl bra för läkande? det lär jag testa! :D

krashat med hoj eller vad har hänt med armen?

vet inte, men det är värt ett helhjärtat försök iaf :D

kolla borås tråden ang. armen

DreeTman skrev:
Monster behövs nog absolut inte... ska ju inte vara rädd att skita på sig så fort man sätter sig på hojen... :rodnar

Inte mycket skruvande? hur äre med oljebyten o sådant? är det något man gör ofta eller hur är det?

helt novis när det gäller crossar/motarder...

På en XR600 så räcker det om du byter var 200:e-300:e mil om du inte kör bana, vilket jag antar att du inte kommer göra med en 600, inte seriöst iaf. Ställa ventilerna kanske runt 500:e mil, nån annan som vet? Har inte ens kört 100 mil med min än så jag har inte gjort nåt åt ventilerna ännu.

Dee_cati skrev:
På en XR600 så räcker det om du byter var 200:e-300:e mil om du inte kör bana, vilket jag antar att du inte kommer göra med en 600, inte seriöst iaf. Ställa ventilerna kanske runt 500:e mil, nån annan som vet? Har inte ens kört 100 mil med min än så jag har inte gjort nåt åt ventilerna ännu.

Vad kan en sådan gå lös på? Gissar att man får skaffa motardkit till dem, eller finns det att få dem i motardutförande original? kostar då med/utan kit?

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard