Tingen
Fritt irrande i moderet speed
Måste det va mönster i däcken på 250sp.....samma med kedjan,min är lite prasslig och och jag vet att den ska bytas men jag tänkte göra det i vinter eftersom det är sista körningen för i år.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
negnit skrev:Måste det va mönster i däcken på 250sp.....samma med kedjan,min är lite prasslig och och jag vet att den ska bytas men jag tänkte göra det i vinter eftersom det är sista körningen för i år.
negnit skrev:Måste det va mönster i däcken på 250sp.....samma med kedjan,min är lite prasslig och och jag vet att den ska bytas men jag tänkte göra det i vinter eftersom det är sista körningen för i år.
Rolle Rotax skrev:Sönderslaget vevhus samt vurpa för att kedjan ryker, är det värt det? En kedja kostar inte mycket, byter du nu håller den ett bra tag nästa säsong.
Ljudet när kedjan knäcks och slår i vevhuset är MYCKET otäckt, man tror att hela växellådan har tittat ut genom motorn och studsar omkring på asfalten.
Tänker du på B-racet i Linköping och klassen 125-400cc så är det helt fritt med allt! Däremot i 250SP så är det enhetsdäck. Smörj kedjan efter varje pass, det försöker jag göra.negnit skrev:Måste det va mönster i däcken på 250sp.....samma med kedjan,min är lite prasslig och och jag vet att den ska bytas men jag tänkte göra det i vinter eftersom det är sista körningen för i år.
Torkel skrev:Tänker du på B-racet i Linköping och klassen 125-400cc så är det helt fritt med allt! Däremot i 250SP så är det enhetsdäck. Smörj kedjan efter varje pass, det försöker jag göra.
Torkel skrev:Tänker du på B-racet i Linköping och klassen 125-400cc så är det helt fritt med allt! Däremot i 250SP så är det enhetsdäck. Smörj kedjan efter varje pass, det försöker jag göra.
Njae, jag tycker snarare att det känns lite som att det aldrig någonsin har varit en enda besiktningsman som har haft synpunkter på mönsterdjupet på en 250SP-hoj... Så du kan vara lugn!negnit skrev:Enligt svemo ska det va 2,5mm mönster på det mest slitna stället,det känns lite som det blir nya däck till varje race.

|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |