Sunkig hoj på B-race

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Måste det va mönster i däcken på 250sp.....samma med kedjan,min är lite prasslig och och jag vet att den ska bytas men jag tänkte göra det i vinter eftersom det är sista körningen för i år.

negnit skrev:
Måste det va mönster i däcken på 250sp.....samma med kedjan,min är lite prasslig och och jag vet att den ska bytas men jag tänkte göra det i vinter eftersom det är sista körningen för i år.

Enligt reglemente måste du ha mönster på däcken japp! Kedjan spelar ingen roll, mer än för dig!

negnit skrev:

Sönderslaget vevhus samt vurpa för att kedjan ryker, är det värt det? En kedja kostar inte mycket, byter du nu håller den ett bra tag nästa säsong.

Ljudet när kedjan knäcks och slår i vevhuset är MYCKET otäckt, man tror att hela växellådan har tittat ut genom motorn och studsar omkring på asfalten.

Rolle Rotax skrev:
Sönderslaget vevhus samt vurpa för att kedjan ryker, är det värt det? En kedja kostar inte mycket, byter du nu håller den ett bra tag nästa säsong.

Ljudet när kedjan knäcks och slår i vevhuset är MYCKET otäckt, man tror att hela växellådan har tittat ut genom motorn och studsar omkring på asfalten.

kadink donk (metalsiskt) lät de för mig på motarden iaf
:3freak

är fortfarande inte riktigt tätt fast jag konsumerat halva s-svalls kemiska metall lager :(

negnit skrev:
Tänker du på B-racet i Linköping och klassen 125-400cc så är det helt fritt med allt! Däremot i 250SP så är det enhetsdäck. Smörj kedjan efter varje pass, det försöker jag göra.

Torkel skrev:
Tänker du på B-racet i Linköping och klassen 125-400cc så är det helt fritt med allt! Däremot i 250SP så är det enhetsdäck. Smörj kedjan efter varje pass, det försöker jag göra.

Åh, kan inte nån av er 250SP åkare köra på några fläskiga slicks som man ser skilnaden på gatdäck och racedäck?
Du Torkel har ju ett väldokumenterat PB så det skulle du slå lätt tror jag.

Torkel skrev:

Synd vi inte fick köpt kitpipor till prillorna..

/J

Torkel skrev:

Enligt svemo ska det va 2,5mm mönster på det mest slitna stället,det känns lite som det blir nya däck till varje race.

negnit skrev:
Enligt svemo ska det va 2,5mm mönster på det mest slitna stället,det känns lite som det blir nya däck till varje race.
Njae, jag tycker snarare att det känns lite som att det aldrig någonsin har varit en enda besiktningsman som har haft synpunkter på mönsterdjupet på en 250SP-hoj... Så du kan vara lugn! :tungan

*/ ?>
Back