Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Nidhogg

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Ort
Peking
Hoj
KTM 525 EXC -06
SO? Budgetar brukar väl ta slut. Vilken värld lever du i? Jag hävdar att SDs representanter förefaller vara mer inkompetenta än de flesta andra partiers.

100-150 miljarder för att upprätthålla välfärdsnivån är inget du kan blanda in här. Om vi antar att siffran är korrekt skulle denna vara densamma för alla partier.

Vågar inte tänka på hur siffrorna skulle se ut med SD 4 år vid makten :hihi

- - - Updated - - -



Nja, det är ju såna de är, SD-folket. Svamlande lastbilschaffisar hela bunten. :fakta

Ja självklart tar budgetar slut, och man måste revidera budgetutrymmet till nästkommande år. Men 150+ miljarder är någonting att vifta bort som något helt naturligt och inget man kan ändra på genom att exempelvis dra ner på vissa poster?

Noterar förresten att du valde att klippa bort texten angående SVT's mygel om SD's siffror från den citerade texten från mig, och att du väljer att inte svara på den delen när det visade sig att du hade fel. Snyggt.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Dagens sanning

SVD 28/8
[h=1]Åkessons uttalande om att äldre svälter ihjäl döms ut [/h]
SVT 20/8
[h=1]Expert: 15.000 äldre riskerar svälta ihjäl[/h]
[h=1]Expert: 15.000 äldre riskerar svälta ihjäl[/h] 20 augusti 1 video · 2 bilder
mat-jpg


Foto: TT
Äldrevården i Sverige har så stora problem att liv är i fara. Det menar Yngve Gustafson, professor i geriatrik.
– Vi vet att mer än hälften av de gamla på svenska äldreboenden är undernärda. Det betyder att 15.000 personer i äldrevården svälter ihjäl.
Enligt Yngve Gustafson har det blivit lite bättre de senaste tio åren men problemet är fortfarande gigantiskt.
– Det är fortfarande väldigt, väldigt många människor som svälter i onödan, sade han när han gästade Gomorron Sverige på onsdagen.
Omkring 15.000 personer har så dåligt näringsintag att de riskerar att dö av det. Ett exempel är Georg Norberg som i kväll är med i programmet [URL="http://www.svt.se/sveriges-basta-aldreboende/"]”Sveriges bästa äldreboende – ett år senare”
.
[h=4]Nattfasta[/h] – Han har en nattfasta på 16, 5 timmar. Det sätter ner hans immunförsvar. Han riskerar att drabbas av svåra livshotande infektioner. Trots att han tränar kommer han inte upp på benen, sade Yngve Gustafson.
Nattfastan, det vill säga tiden från måltiden på kvällen till frukosten, ska inte överstiga 11 timmar. Yngve Gustafson beskriver läget som att personalen ”lyfter sig i håret” men om nattfastan ska kunna kortas måste det finnas mer bemanning på kvällen och mer på morgonen.
– Då har man väldigt låg bemanning och då är det helt enkelt svårt att hinna ge de gamla mat.
[h=4]Lyfter sig i håret[/h] Personalbristen gör att alla gamla inte kan vara uppe så länge på kvällen. Man måste börja lägga dem tidigare.
Enligt Yngve Gustafson leder det till att Georg Norberg inte får någon mat mellan middagen klockan 17 och frukosten klockan 9 – alltså mycket längre än 11 timmar.
Uppgiften om att 15.000 gamla är allvarligt undernärda bygger på undersökningar av ett representativt urval av äldre personer på äldreboenden men även av personer som bor kvar hemma.
– Vi har gått hem till 832 personer på äldreboende och i hemmet, ett representativt urval av Sveriges befolkning. Då blir det ungefär 15.000 personer, säger Yngve Gustafson.
[h=4]Svårt att upptäcka[/h] Det kan vara svårt att upptäcka undernäring. På Smedsbergets äldreboende i Lycksele, som kvällens program handlar om, missar man att Georg Norberg är undernärd. En orsak kan vara att han är lite överviktig.
– Några av dem med allvarligast undernäring som jag träffade bland de 832 är inte magra. Det finns instrument för att upptäcka det här men för det krävs att man utbildat personalen, sade Yngve Gustafson.
Det handlar inte bara om att de gamlas nattfasta måste bli kortare. Det krävs också en inviduell bedömning av varje person.
Yngve Gustafson anser att man måste se över vilken mat som varje individ får. Vissa läkemedel gör att man har sämre förmåga att ta upp vissa näringsämnen och då krävs speciellt avpassad mat.
[h=4]Chatt om äldreomsorgen[/h] Programmet ”Sveriges bästa äldreboende – ett år senare” sänds i dag onsdag klockan 20.00 i SVT1. Efter programmet kan du chatta med professor Yngve Gustafson om läget i svensk äldreomsorg.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Ja självklart tar budgetar slut, och man måste revidera budgetutrymmet till nästkommande år. Men 150+ miljarder är någonting att vifta bort som något helt naturligt och inget man kan ändra på genom att exempelvis dra ner på vissa poster?

Lugn bara, Åkesson och hans polare som svingar järnrör på kvällarna löser det. Dom har en plan som inget annat parti.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Lugn bara, Åkesson och hans polare som svingar järnrör på kvällarna löser det. Dom har en plan som inget annat parti.
Sluta tramsa nu. Att undvika sakfrågor löser verkligen inget.

Skall vi dra upp Stureplan så kan vi ju gotta oss i Anna Sjödin och Paolo Roberto och Per Bill också.

Eller så diskuterar vi politik.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Men på riktigt, även om det finns några korkade uttalanden från andra partier också vilken är ration?

Denna koncentration av dråpliga och obegåvade uttalanden av SD-partister.
Dessa återkommande idiotiska uttalanden eller handlingar av SD-partister.
Dessa återkommande domar mot SD-partister om bla "hets mot folkgrupp" och liknande saker.
Alla dessa tomma landstings-stolar ute i landet som man inte lyckats fylla pga man saknar "kompetent" folk.

Vilket annat parti drabbas av detta. Är det verkligen bara otur eller medias förvrängning av fakta?

Inte faan har jag sett Frederick Federley veva med järnrör på stan och skrika hora.
Inte faan har jag sett Anders Borg räkna så ofantligt fel på flera miljarder (40 tusen miljarder rättare sagt)
Inte faan har jag sett Åsa Romson skriva en massa skit på hemliga forum och sen när hon blivit avslöjad hävda att hennes konto blivit kapat, eller att hon var omogen då, eller att "man får ju inte säga nånting i det här skitlandet?".

Varför händer detta så ofta just SD? Och på riktigt, tänk efter ordentligt nu.
Är detta verkligen såna människor som ni vill ska styra Sverige? Menar ni allvar??
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Men på riktigt, även om det finns några korkade uttalanden från andra partier också vilken är ration?

Denna koncentration av dråpliga och obegåvade uttalanden av SD-partister.
Dessa återkommande idiotiska uttalanden eller handlingar av SD-partister.
Dessa återkommande domar mot SD-partister om bla "hets mot folkgrupp" och liknande saker.
Alla dessa tomma landstings-stolar ute i landet som man inte lyckats fylla pga man saknar "kompetent" folk.

Vilket annat parti drabbas av detta. Är det verkligen bara otur eller medias förvrängning av fakta?

Inte faan har jag sett Frederick Federley veva med järnrör på stan och skrika hora.
Inte faan har jag sett Anders Borg räkna så ofantligt fel på flera miljarder (40 tusen miljarder rättare sagt)
Inte faan har jag sett Åsa Romson skriva en massa skit på hemliga forum och sen när hon blivit avslöjad hävda att hennes konto blivit kapat, eller att hon var omogen då, eller att "man får ju inte säga nånting i det här skitlandet?".

Varför händer detta så ofta just SD? Och på riktigt, tänk efter ordentligt nu.
Är detta verkligen såna människor som ni vill ska styra Sverige? Menar ni allvar??

Att fylla stolar ute i kommunerna för ett parti som växer lavinartat, och som dessutom ingen som har något att förlora vågar förknippas med, är nog inte lätt. Sen kan man ju fråga sig om det verkligen är så mycket högre ratio. Eller högre ratio alls. Medierna älskar att vältra sig i dumma uttalanden och annat från just SD. På sikt tror jag SD kommer ha de företrädare som hamnar i minst klammeri just för att de vet hur noggrant de granskas.

Angående dina exempel om Ursula Federley mfl. Läste du inte Markus länk? Annars finns en del att hämta i skandaltrådarna "Unplugged" i OT2. https://docs.google.com/document/d/1xO_kruy8hgikQBZ3KYJfpjN2RNXUiP-i3HFJVz84zL8/mobilebasic?pli=1

Jag tycker istället att det är du som borde tänka till riktigt, riktigt ordentligt hur det är ställt med ditt kritiska tänkande.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Sluta tramsa nu. Att undvika sakfrågor löser verkligen inget.

Jag citerar
"sverigedemokratiska politikerna Erik Almqvist, Kent Ekeroth och Christian Westling efter en utekväll i Stockholm i juni 2010 verbalt attackerat komikern Soran Ismail och flera andra personer med såväl rasistiska som sexistiska tillmälen, samt beväpnat sig med metallrör från en byggnadsställning"

Och sist jag kollade så var denna man Erik en ganska högt uppsatt person i SD innan han avgick.

Dom grabbarna som är involverade i SD är folk jag aldrig skulle släppa in i mitt hem.
Dessa personer tror folk kan driva vårat land framåt!
Med undantag för Jimmy Åkesson som verkar vara en slipad person. Men ett parti kan inte bestå utav en enda person och resten drägg.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
..en utekväll i Stockholm i juni 2010 verbalt attackerat komikern Soran Ismail och flera andra personer med såväl rasistiska som sexistiska tillmälen, samt beväpnat sig med metallrör från en byggnadsställning"

Fast skandalen låg egentligen aldrig i att de på fyllan respekterar kvinnor på stan genom att kalla dem små horor eller att de kallar komiker för babbar och säger att de inte är svenska eller att sverige minsan tillhör dem och inte komikern. Inte heller att de leende tittar in i kameran och berättar hur kul det är att vara ögontjänare.

...skandalen ligger i att man efter fylleslaget, i fullt nyktert tillstånd tar sin egenfilmade film och klipper ihop valda delar, publicerar alstret och tillsammans med en "intervju" av sig själv där man går ut och svartmålar komikern, ljuger om att det är denne som varit provokativ och ställt till med allt samtidigt som man visar de valda klippen ur sin egenfilmade film....

Då det ändå handlade om bl.a. partiets rättspolitiske talesperson samt partiets ekonomiske talesperson.
Någon som kan tänka sig Morgan Johansson, Magdalena Andersson och någon som toppar S stockholmslista vara ute och starta motsvarande tumult, kalla invandrare fr babbar, tjejer för horor, klippa ihop sin egna film för att svartmåla och karaktärsmörda någon och sedan bli kvar i finrummen när hela filmen och således sanningen kommer ut...
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Fast skandalen låg egentligen aldrig i att de på fyllan respekterar kvinnor på stan genom att kalla dem små horor eller att de kallar komiker för babbar och säger att de inte är svenska eller att sverige minsan tillhör dem och inte komikern. Inte heller att de leende tittar in i kameran och berättar hur kul det är att vara ögontjänare.

...skandalen ligger i att man efter fylleslaget, i fullt nyktert tillstånd tar sin egenfilmade film och klipper ihop valda delar, publicerar alstret och tillsammans med en "intervju" av sig själv där man går ut och svartmålar komikern, ljuger om att det är denne som varit provokativ och ställt till med allt samtidigt som man visar de valda klippen ur sin egenfilmade film....

Då det ändå handlade om bl.a. partiets rättspolitiske talesperson samt partiets ekonomiske talesperson.
Någon som kan tänka sig Morgan Johansson, Magdalena Andersson och någon som toppar S stockholmslista vara ute och starta motsvarande tumult, kalla invandrare fr babbar, tjejer för horor, klippa ihop sin egna film för att svartmåla och karaktärsmörda någon och sedan bli kvar i finrummen när hela filmen och således sanningen kommer ut...
Fast egentligen berodde det på att massmedia och (S)(V)T bara vill svartmåla partiet. Kanske inte en dum tanke då svart i mina ögon är vackrare än brunt!
Att du inte läst om att andra riksdagsmän gjort sådant betyder ju inte att det inte har skett, bara att massmedia inte rapporterat det. Du är helt enkelt inte tillräckligt klarsynt!
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Fi fan vad många är totalt toklurade av medier. Ni sväljer verkligen allt, ALLT.

Bakom artikeln/reportaget finns en människa som har politiska åsikter och det färgar innehållet.
Kan någon lägga upp "studien" som gjordes via journalistförbundet (har jag för mig) där det svarades vilket parti man sympatiserade med?

Starstriker;
Jag hade faktiskt lite respekt för dig men efter att ha läst ditt första inlägg i den här tråden och resten efter det så sjönk du som en sten i ett bottenlöst hav.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Det är rysligt intressant detta med mediernas vänstervinkling.
Jag som tillhör de stenkastande kycklingknyckarna tycker all media är högervriden.
Det kan väl aldrig vara så att, hemska tanke, ens egen synvinkel färgar hur man tolkar omvärlden :eek:
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det är rysligt intressant detta med mediernas vänstervinkling.
Jag som tillhör de stenkastande kycklingknyckarna tycker all media är högervriden.
Det kan väl aldrig vara så att, hemska tanke, ens egen synvinkel färgar hur man tolkar omvärlden :eek:

Nja, ser man till svt/sr behöver man inte fundera så länge.

Var hittar jag högermedia, behöver utbilda mig lite.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Självklart ser man allt utifrån egen subjektiv synvinkel. Det är rätt svårt att koppla bort helt. Men om man tror att svensk media är högervriden måste man nog vara jävligt långt ut till vänster.

- - - Updated - - -

Nja, ser man till svt/sr behöver man inte fundera så länge.

Var hittar jag högermedia, behöver utbilda mig lite.

FOX :dummer
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top