Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
sen när har en sittande regering brytt sig om vad befolkningen vill?
de ser bara till att de får sitta fyra år till så de kan ha livstids pension sen de jävla gamarna,finns det en politiker som är det för att han tycker det är ett kall? nej,endast för att tjäna bra och få förmåner som ingen annan,samt makt och mediehoreri som de uppenbarligen gillar.
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
90-talisterna kan vi direkt byta ut 100% mot nya från andra länder. Det kan bara bli bättre så där behöver vi egentligen inga krav. Dock inga från Norge. De är nog om möjligt ännu latare.

Fy tusan vad rätt du har, har du också upplevt att 90-talister i allmänhet är väldigt lata? (jag känner iofs en som inte är det men det är nog ett undantag)
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Spelar det någon större roll huruvida akassehöjningen kan räknas hem...

Då svt dels under utfrågningen, i eftersnacket samt på följande nyhetssändningar använde det som en relativt stor detalj, att Åkesson /Sd inte hade koll på siffrorna, att deras förslag inte är genomförbara mm.
När det nu visar sig vara fel, eller iallafall inte fog nog för kritik så gynnar det troligen Sd, osäkra väljare kan få intrycket att sd blir felaktigt "behandlade" i media... Gaga,gaga.
När de sen ska rätta sig så blir det mer av en pudel, vilket också såklart ger ytterligare vatten på hjulet.

Dessutom spär det på diskussionen, åsikter om att Svt/sr inte alls är oberoende media.

Det stora är inte att sd kanske har en beräkning som funka(vilket kanske inte hör till vanliga läget) utan det är det "runtomkring ".
Signaleffekter..

Det är det som är det "svåra" med sd då de givits en outsider position från början.
 
Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Problemet med den där dyngan är att det hon inte förstår att det är hon som tillhör den skrikande och icke lyssnande pöbeln. Dyngan innehåller inget sakligt över huvud taget faktiskt.

Vidare kör hon på med den gamla tjatiga visan om att SD-väljare är så stackars outbildade.

Av de jag känner som kommer rösta SD finns faktiskt en rätt stor del av de absolut mer etablerade skikten.

Krig är fred.

#1984

Läste du överhuvudtaget inlägget?
Vad du tycker om hon som skriver har väldigt lite att göra med om SDs partimedlemmar är dömda brottslingar med betalningsanmärkningar.
Exakt densamma "människan" som de säger de vill straffa hårdare.

Så här har vi då (bevisligen, ingen hörsägen) kombinationen av Dömd Brottsling med betalningsanmärkningar OCH Politiker? Kan det bli värre??

Så återigen, skit i vem som skriver, läs innehållet och kolla sen upp själv om dessa fakta stämmer. Det är allt som begärs av SD-väljarna och det kan väl ändå inte vara ett för stort krav?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är väl klart att det finns tomtar i alla partier. Skillnaden med enfrågepartier av missnöjeskaraktär är att de rekryterar från den minst politiskt insatta/mest politikerföraktande/lägst utbildade/mest från samhället alienerade kategorin människor vilket naturligtvis avspeglar sig i andelen tomtar, som i många mindre partier ligger nära 100%. De som inte är fullt så tomtiga engagerar sig istället i ett etablerat parti då de inser att enfrågepartier aldrig någonsin åstadkommit något vettigt i något land, bara misär och elände.

Jag tycker du förenklar ganska mycket nu, miljöpartiet var (är?) ett enfrågeparti, likaså SAP, och flera andra partier.

Håller med om din slutkläm, att det är mer kasta skit än att diskutera sakfrågor, det är ju den här tråden om något ett bevis på.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Läste du överhuvudtaget inlägget?
Vad du tycker om hon som skriver har väldigt lite att göra med om SDs partimedlemmar är dömda brottslingar med betalningsanmärkningar.
Exakt densamma "människan" som de säger de vill straffa hårdare.

Så här har vi då (bevisligen, ingen hörsägen) kombinationen av Dömd Brottsling med betalningsanmärkningar OCH Politiker? Kan det bli värre??

Så återigen, skit i vem som skriver, läs innehållet och kolla sen upp själv om dessa fakta stämmer. Det är allt som begärs av SD-väljarna och det kan väl ändå inte vara ett för stort krav?

Jo jag läste, jag beklagar SD's företrädares bakgrund i det fall den är dålig, precis som du inte gör det samma för övriga partier, och undviker att ens diskutera frågan.

Så vem är det som har skygglappar, egentligen?

För sakens skull:
SD's företrädare är i vissa, för många, fall knasiga.
Det samma gäller i varierande utsträckning övriga partier.
Det förstnämnda är hett att diskutera, inte det sistnämnda, och det ställer jag inte upp på.

Jag vet inte hur gammal du är men googla "valstugereportaget", det är ett 12 år gammalt Janne Josefsson reportage om Alliansen.

Vv återkom.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Då svt dels under utfrågningen, i eftersnacket samt på följande nyhetssändningar använde det som en relativt stor detalj, att Åkesson /Sd inte hade koll på siffrorna, att deras förslag inte är genomförbara mm.
När det nu visar sig vara fel, eller iallafall inte fog nog för kritik så gynnar det troligen Sd, osäkra väljare kan få intrycket att sd blir felaktigt "behandlade" i media... Gaga,gaga.
När de sen ska rätta sig så blir det mer av en pudel, vilket också såklart ger ytterligare vatten på hjulet.

Dessutom spär det på diskussionen, åsikter om att Svt/sr inte alls är oberoende media.

Det stora är inte att sd kanske har en beräkning som funka(vilket kanske inte hör till vanliga läget) utan det är det "runtomkring ".
Signaleffekter..

Det är det som är det "svåra" med sd då de givits en outsider position från början.

Jag tycker i och för sig att Hedenmo och Knutsson skötte utfrågningen med bravur, jag har å andra sidan bara sett SD och MP och Fridolin hade verkligen ingen räkmacka. Hedenmo är väl för övrigt SD:are?

Apropå Fridolin, hade Jimmy fotograferats naken i sörjan på Hultsfred hade det varit förstasidestoff i veckor, nu var det ju bara lilla gulliga hamsterräddaren från Vittsjö, så då är det inte så hett. Symptomatiskt om något.

Hade Jimmy fotograferats naken i lera utanför ett våldtäktstält så hade vi fått läsa spaltmeter om hur otroligt det är att en annan partiledare skulle kunna vara så omogen och ansvarslös, men inte när det är MP inte. Allt det här snappar väljarna upp, förstås.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Du borde ta dig en titt i dokumentet under only in Sweden, avseende just det
.

Utan att dryga mig så tror jag du missade min poäng.
Poängen var inte att visa att de andra partierna saknar dömda medlemmar.
Poängen var att visa på att trovärdigheten i att gå till val på argument som "stoppa brottsligheten" falnar när den som skriker om det själv är en dömd brottsling.
Tänk dig följande scenarion.

Gudryn Schyman manifesterar med "Inga alkoholister på våra gator!"
Kapten Klänning skriker "Hårdare tag mot koppleriet".
Ghostrider går 1a majtåget med plakat där det står "Stoppa MC-vansinnet på våra vägar!"

Är du med? Nyckelordet är "Trovärdig".
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Åsa Romson värmer sin skuta med fartygsolja.
Sjöstedt vill lägga ner Bromma men nyttjar den ofta och gärna.
Fridolin jagar och käkar kött
Sjöstedt använder rot/rut.
Sjöstedt har sina barn i friskolor..
Fi är inte jämställda..

Come again, inga lever som de lär. Begrips?

Man bör hushålla med sitt förakt sett till andelen behövande.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Utan att dryga mig så tror jag du missade min poäng.
Poängen var inte att visa att de andra partierna saknar dömda medlemmar.
Poängen var att visa på att trovärdigheten i att gå till val på argument som "stoppa brottsligheten" falnar när den som skriker om det själv är en dömd brottsling.
Tänk dig följande scenarion.

Gudryn Schyman manifesterar med "Inga alkoholister på våra gator!"
Kapten Klänning skriker "Hårdare tag mot koppleriet".
Ghostrider går 1a majtåget med plakat där det står "Stoppa MC-vansinnet på våra vägar!"

Är du med? Nyckelordet är "Trovärdig".

Bra poäng, lika applicerbar på övriga partier. Moderater med sjuttielva dömda skattebrottslingar t.ex. Miljöpartister som kör bil. Osv.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Uppfattat.

Och jag noterar:
Du har fortfarande inte berört sakfrågor. Våra intressen är helt enkelt olika, jag bryr mig om politiska sakfrågor primärt och du brr dig om politiska partiers företrädares beteende primärt.

Båda är viktiga, men det ena är faktiskt viktigare.

Jag tycker inte illa om Magdalena Anderssons politik främst för att hon tydligen har alkoholproblem, men visst spelar det in, men det är som sagt inte det primära.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jo jag läste, jag beklagar SD's företrädares bakgrund i det fall den är dålig, precis som du inte gör det samma för övriga partier, och undviker att ens diskutera frågan.

Så vem är det som har skygglappar, egentligen?

För sakens skull:
SD's företrädare är i vissa, för många, fall knasiga.
Det samma gäller i varierande utsträckning övriga partier.
Det förstnämnda är hett att diskutera, inte det sistnämnda, och det ställer jag inte upp på.

.


Fast det är en jäkla skillnad om man fuskar med radiotjänst, gör som Jurholt fuskar med hyrbil/ersättning. Jämfört med att spöa folk på stan, hänga på vitmakt hak och uppföra sig som ett svin mot kvinnor och invandrare.

Jag hamnade för 8år sedan(tror jag det var) inför valet. I en liten politisk diskussion med en kompis garagegranne.
Men grabben hade inte en aning om hur det fungerade, att det endast var 349mandat och att dom fördelas ut efter antal procent efter valresultat.
Jag fick förklara hela grunden i politik och grunden i riksdagen. Och då ska jag villigt erkänna att jämfört med någon som kan detta så är jag okunnig.
Behöver jag nämna att killen är SD anhängare och var med det partiet. Han satt som ett utav deras mandat i den kommunen han kommer ifrån 2006-2010. För att 2010 gå upp i riksdagen.
Om han hänger kvar än vet jag inte.
Men den grabben gillar att slåss och gå på fotbollsmatcher, knacka svartingar som han uttryckts sig. Hänger med sina polare och lyssnar på KKK/nasse musik. Inte den skarpaste kniven i lådan och en redig idiot.

Grattis det är honom och liknande alla som lägger sin röst på SD stödjer.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Frågan lyder:

Är det trovärdigt...
- att ett parti som känner sig tvunget att säga till sina medlemmar att ej dyka upp i bruna uniformer på möten
- som känner sig tvungna att införa en noll-tolerans mot rasism
- som återkommande tvingas utesluta medlemmar pga noll-toleransen
- när 2 av de uteslutande var i den allra högsta ledningen och orsaken var just järnrör
- när den 3e med järnrör är fortfarande kvar
- när den 3e har en högst aktiv roll i siten Avpixlat (som vi alla känner till vinklingen)
- när medlemmar gång på gång på gång säger så infantila och obegåvade saker och framställer sig som så opålästa och ovärdiga att vara politiker (ett undantag, Åkesson)

...är det trovärdigt att detta parti skulle kunna leda Sverige och göra Sverige till ett bra land att leva i?

Jag gör en enkel jämförelse. Zlatan är lagkapten i FC Z.
En Zlatan alltså och 10 FC Z.
Är det trovärdigt att han lyckas leda laget till Champions League?
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR

Men snälla. Släpp det nån gång. Några killar hamnar(för fem år sedan?) i för grabbig stämning på fyllan och lyfter upp ett aluminiumrör som de knappt orkar lyfta på skoj/för att spela allan. Nåt som är värre med den händelsen tycker jag är hur den ene SD:aren snackar om att ljuga för polisen. Sen ska de kunna undvika att kalla de andra för vissa saker även om de blir provocerade och är på fyllan.

Nu hände väl det här innan SD var särskilt stora men det är ändå dåligt att de är så pass berusade att de tappar omdömet och låter sig provoceras. I den sitsen, som politiker, måste man ta det lugnare. Men man får nog förstå att de får taggarna utåt och tänder snabbt med all den skit de ständigt får utstå. Försvarar som sagt inte beteendet, det är dåligt, men det har ju lyfts till enorma proportioner liksom. Fjanteri - sluta älta. Är det allt ni har att komma med eller? Jag noterar gång på gång att ingen, varken SH-tuffing eller politiker, kan/vill diskutera sakfrågan och SD:s politik på ett vuxet sätt. Undrar vad det kan bero på...
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Men snälla. Släpp det nån gång. Några killar hamnar(för fem år sedan?) i för grabbig stämning på fyllan och lyfter upp ett aluminiumrör som de knappt orkar lyfta på skoj/för att spela allan. Nåt som är värre med den händelsen tycker jag är hur den ene SD:aren snackar om att ljuga för polisen. Sen ska de kunna undvika att kalla de andra för vissa saker även om de blir provocerade och är på fyllan.

Nu hände väl det här innan SD var särskilt stora men det är ändå dåligt att de är så pass berusade att de tappar omdömet och låter sig provoceras. I den sitsen, som politiker, måste man ta det lugnare. Men man får nog förstå att de får taggarna utåt och tänder snabbt med all den skit de ständigt får utstå. Försvarar som sagt inte beteendet, det är dåligt, men det har ju lyfts till enorma proportioner liksom. Fjanteri - sluta älta. Är det allt ni har att komma med eller? Jag noterar gång på gång att ingen, varken SH-tuffing eller politiker, kan/vill diskutera sakfrågan och SD:s politik på ett vuxet sätt. Undrar vad det kan bero på...

Vi talar alltså om Erik Almqvist. Näst högst i partiet, Åkessons förutspådde arvtagare.
Du tycker inte det är anmärkningsvärt att någon i hans position beter sig på det sättet?
Du tycker inte att det är anmärkningsvärt att han själv går ut i efterhand med en egenklippt video och ljuger ihop en helt annan version av vad som hände (det visade sig när Kenths hela video kom ut)?
Du tycker inte det är anmärkningsvärt att han blåljuger för nyheterna och säger bla "Nej, jag har inte kallat någon hora eller blatte lover. Jag är helt enkelt inte en sån person"

Inget anmärkningsvärt nånstans?
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Frågan lyder:

Är det trovärdigt...
- att ett parti som känner sig tvunget att säga till sina medlemmar att ej dyka upp i bruna uniformer på möten
- som känner sig tvungna att införa en noll-tolerans mot rasism
- som återkommande tvingas utesluta medlemmar pga noll-toleransen
- när 2 av de uteslutande var i den allra högsta ledningen och orsaken var just järnrör
- när den 3e med järnrör är fortfarande kvar
- när den 3e har en högst aktiv roll i siten Avpixlat (som vi alla känner till vinklingen)
- när medlemmar gång på gång på gång säger så infantila och obegåvade saker och framställer sig som så opålästa och ovärdiga att vara politiker (ett undantag, Åkesson)

...är det trovärdigt att detta parti skulle kunna leda Sverige och göra Sverige till ett bra land att leva i?

Jag gör en enkel jämförelse. Zlatan är lagkapten i FC Z.
En Zlatan alltså och 10 FC Z.
Är det trovärdigt att han lyckas leda laget till Champions League?

Felaktigheter förstås i dina exempel. Strunt i det, det är som vanligt med er. Men du missar helt poängen. SD:s roll är att påverka och styra in politiken åt det förnuftiga hållet. De kommer lyckas med det. Jag tror ganska få av SD-väljarna tror, eller kanske ens vill, att SD skulle styra själva.

När det mot förmodan skulle bli dags, dvs att SD skulle vara stora nog, för styre så kan nog organisationen ha kommit ikapp snabbväxten så att säga. Det blir också hela tiden mer och mer rumsrent att vara Sverigedemokrat trots att ni ickedemokrater gör allt för att motverka det. Detta kommer förstås innebära att fler och fler vettigt folk vågar ta sig an roller i partiet.

Och angående dina exempel så är det väl bara bra att de rensar ut och inte hycklar med det? Det borde väl du också tycka? Eller är det kanske så att du börjar bli orolig när stolpskotten raderas ut ett efter ett? Då får ni börja åberopa historien igen. "Men SD hade ju en korkad typ i Örkelljunga 2008, jöh!" Hur kan ni rösta SD!?" För det är ju bara såna argument du/nii hela tiden kommer med.

Jag tror ärligt talat att ni är nervösa för att ni märker hur SD mer och mer blir etablerade, blir ett rumsrent parti och de facto behandlas bättre och bättre i medierna även om det är lång väg kvar att gå för många journalister när det kommer till deras syn på yttrandefrihet och demokrati.
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Vi talar alltså om Erik Almqvist. Näst högst i partiet, Åkessons förutspådde arvtagare.
Du tycker inte det är anmärkningsvärt att någon i hans position beter sig på det sättet?
Du tycker inte att det är anmärkningsvärt att han själv går ut i efterhand med en egenklippt video och ljuger ihop en helt annan version av vad som hände (det visade sig när Kenths hela video kom ut)?
Du tycker inte det är anmärkningsvärt att han blåljuger för nyheterna och säger bla "Nej, jag har inte kallat någon hora eller blatte lover. Jag är helt enkelt inte en sån person"

Inget anmärkningsvärt nånstans?

Har jag skrivit att det inte är anmärkningsvärt? Jag tycker det är dåligt skriver jag ju och jag välkomnar också hans uteslutning även om det egentligen är ett rätt hårt straff för en fylleargumentation. Så vad gnäller du om? Skulle han skjutas i huvudet med en pil eller, som ni kommunister brukar vilja göra med dem som inte tycker som ni? Vad jag även vet är att vi alla kan begå misstag och jag har definitivt gjort dumma saker på stan. Dock ej som politiker.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top