Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Man kan fråga sig om det skulle vara tillåtet att ifrågasätta och tycka olika i järnrörs-Sverige om SD skulle styra...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Man kan fråga sig om det skulle vara tillåtet att ifrågasätta och tycka olika i järnrörs-Sverige om SD skulle styra...

Jag har ingen sådan oro över huvud taget, men jag vet att man inte "får" ifrågasätta som det är nu i alla fall.

Det där eviga tjatet om "järnrör" är ett bra tecken på hur effektiv media är att påverka människor. Själva stolparna till byggnadsställningen var en helt perifer del av filmen som du kanske minns, ändå så låter det så bra med "järnrör".

- - - Updated - - -

Samma kan utan omsvep frågas om V, Fi skulle styra. "Du får tycka vad du vill bara det är vad vi tycker är ok".

Varför blanda in VPK och FI, det är ju så under Alliansen.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Det där eviga tjatet om "järnrör" är ett bra tecken på hur effektiv media är att påverka människor. Själva stolparna till byggnadsställningen var en helt perifer del av filmen som du kanske minns, ändå så låter det så bra med "järnrör".
Var Toblerone det mest centrala i den skandalen??

När det ändå är upp vill jag passa på att pusha för den nya Tobleronen med extra mandel!
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Materialet i rören är irrelevant, det centrala är att högt uppsatta företrädare för partiet inte kommit särskilt långt från partiets rötter. Det borde ju stå klart för var och en vad det är för skrot och korn, men det märkliga är ju att många inte ens VILL se det. Det är knappast "tjat" att påstå att delar av partiet är antidemokrater, våldsverkare och rasister. Det är rena fakta.

Att få säga en sak fritt är inte detsamma som att det skall få stå oemotsagt.

Kontentan är bara att ju fler röster som går till SD och andra missnöjespartier desto sämre förutsättningar för ett bra samhälle.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Järnrör? Då tänker jag direkt på han från Kongo som slog
ihjäl 2 personer för inte så värst länge sen.
DDR- TV hihi:tummenupp
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
. Det är rena fakta.

Nej det är det faktiskt inte, och även om det vore det så finns motsvarande konstiga typer i de flesta partier, som för övrigt i ungefär hälften av fallen har en minst lika solkig historia. Men det är inte kutym att tala om det, noterar jag.
Att få säga en sak fritt är inte detsamma som att det skall få stå oemotsagt.

Även i det har du helt rätt, men fakta är faktiskt att inom de övriga sju riksdagspartierna så ryms ingen debatt om minskad invandring trots att halva befolkningen ungefär skulle vilja minska den. Där av lämnar de ju fritt spelrum till SD, och sedan gnäller de.

Vad tycker du om det?

- - - Updated - - -

Var Toblerone det mest centrala i den skandalen??

När det ändå är upp vill jag passa på att pusha för den nya Tobleronen med extra mandel!

Jag skulle heller aldrig drömma om att klanka ner på Mona för en chokladkaka, när hon egentligen förrått sin nation, så det kan du ta upp med någon annan. :)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Debatten förs i de andra partierna också, men respektive kongresser slår fast partilinjen genom majoritetsbeslut efter diskussion och vägande för och emot.

Det är en myt att frågan inte diskuteras i andra partier, däremot är naturligtvis förslag som saknar faktamässig och/eller anständig förankring dömda till nedröstning. Missnöjespartier kan ju komma undan med ungefär vad som helst eftersom de aldrig är i någon form av ansvarsställning. Det gäller givetvis även mp och v, med deras visioner om tillväxtlös ekonomi, medborgarlöner och gratis allt till alla.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det står dig helt fritt att smälla ihop en fill med "Best of M/V/S/C/KD".
Ska bli kul att se!

Fast har du hört mp uttala sig? Romsons som spydde hat i Almedalen och nissen som påstod att det inte var normalt med heterosexualitet. Nu verkar Winberg inte vara den skarpaste kniven precis som sin namne inom S men varför behandlas inte idioter lika oavsett partitillhörighet i dagens Sverige?
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Okey, du är en redig SD anhängare.
Kul för dej. Det gick ju bra för Tyskland med ett nationaldemokratiskt styre under tidigt 1900tal.

Vi alla i Sverige är väldigt givmilda mot våra flyktingar. Vare sig du vill det eller ej!

Sen att politiker ser innevånare som boskap, det säger mer om dej.

Så behagligt att tillhöra majoriteten som kan tvinga minoriteten att vara "givmild".

Du vet att det finns många människor inte identifierar sig närmast SD som kan vara emot dagens invandringspolitik?

Jag tänker med största sannolikhet inte rösta. Av många goda skäl. Men jag glädjer mig av SD:s framgångar. Eller rättare sagt jag glädjer mig att fler och fler har börjat inse att saker inte står rätt till.

Ja jag har tyvärr insett att får-mentaliteten finns hos den absoluta majoriteten av alla människor på planeten. Det är bara att se var vi befinner oss nu och var vi går mot. Inte ser det särskilt ljust ut i alla fall. Men när verkligheten kommer ikapp så är det inte jag som kommer skrika mig hes av ilska när majoriteten insett vad som har hänt. Men för all del, det är bara fortsätta övertyga varandra att saker är som det ska vara.

Att du ens försöker jämföra med Tyskland är bara tragiskt...


10354587_763523487027226_4643375409353785363_n.jpg
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Det står dig helt fritt att smälla ihop en fill med "Best of M/V/S/C/KD".
Ska bli kul att se!
Ifall du behöver hjälp med att hitta korkade uttalanden från politiker tillhörande andra partier än SD så kan man ju ifrågasätta hur pass klok du är.
Jobbigt att googla lite?
Där finns skit i alla partier, precis som det finns skit i varenda liten byhåla i hela landet, för o inte tala om packet i storstäderna.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ifall du behöver hjälp med att hitta korkade uttalanden från politiker tillhörande andra partier än SD så kan man ju ifrågasätta hur pass klok du är.
Jobbigt att googla lite?
Där finns skit i alla partier, precis som det finns skit i varenda liten byhåla i hela landet, för o inte tala om packet i storstäderna.

Jag behöver hjelp, för jag hittar inga sköna mixar för de andra partierna likt den om SD. Kan du fixa?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Jag behöver hjelp, för jag hittar inga sköna mixar för de andra partierna likt den om SD. Kan du fixa?
Nej, vill man ha något gjort så får man göra det själv.
Och reder man inte ut det själv så, tja, då får man väl sitta kvar under sin sten.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det är väl klart att det finns tomtar i alla partier. Skillnaden med enfrågepartier av missnöjeskaraktär är att de rekryterar från den minst politiskt insatta/mest politikerföraktande/lägst utbildade/mest från samhället alienerade kategorin människor vilket naturligtvis avspeglar sig i andelen tomtar, som i många mindre partier ligger nära 100%. De som inte är fullt så tomtiga engagerar sig istället i ett etablerat parti då de inser att enfrågepartier aldrig någonsin åstadkommit något vettigt i något land, bara misär och elände.

Men det betyder inte alls att alla som sympatiserar med SD är tomtar, lika lite som att alla som sympatiserar med V, KD, FP eller MP är det. Inte ens centerpartister är det (hör och häpna).
Allt handlar om grundläggande värderingar och världsbild.

Tyvärr handlar väldigt mycket av "debatten" om att kasta skit på varandra istället för att granska den politik som partierna anser vara den vettigaste när det gäller landets styre och utveckling. Enfrågepartier har straffat ut sig redan från början eftersom de inte är trovärdiga.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top