Suck.. :(

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
?
Nu när jag äntligen har hittat en hoj jag vill ha så får man såna här svar från försäkringsbolagen... :gråta

Från Tennant:
Hejsan!
Den modellen är specialklassad hos oss, vilket innebär att premien ligger
på minst 100.000kr/år.

MVH Sandra

Gjør som jag kjør med trafik forsakring och hoppas på at du inte klotar...

Joe Schmoe skrev:
Nu när jag äntligen har hittat en hoj jag vill ha så får man såna här svar från försäkringsbolagen... :gråta

Från Tennant:
Hejsan!
på minst 100.000kr/år.

MVH Sandra

Kollade du inte upp försäkringen innan du köpte hojen?
Många i stostäderna kör väl trafik dock....

EDIT: Va lite långsam, har du kollat med alla bolagen då ? De jag har "bäst" erfarenhet av vad det gäller sporthojar Folksam och Trygg-hansa.... vet inte om de ändrat sig dock.

mm men tennant är nog inte bolaget du ska prata med.. fick en premie på 240000 per år där.. 20000 i månaden!...
ring runt ska du se att det löser sig.. och oftast lönar sig inte helförsäkring. jag körde halv på min förra r6a och fick betala 1300 månaden då den var påställd!

Tennant är bara att glömma. Jämt när jag ringer dit så kostar det 250 k per år. Så nu har jag slutat ringa! Prova andra bolag

Joe Schmoe skrev:

Från Tennant:
Hejsan!
på minst 100.000kr/år.

MVH Sandra

Fråga hur snabbt du kan få försäkringen och om det går att betala in fem år i förskott.

Skämt åsido, den här sidan har hjälpt mig att hitta skapliga försäkringar.
http://www.insplanet.com Registrera dig och gör en bilförfrågan med registreringsnumret på hojen.

De jobbar mot de stora bolagen och ger dig en lägre premie än om du själv ringer trots deras provision. Lycka till!

/ Johan

Il Mostro skrev:
Fråga hur snabbt du kan få försäkringen och om det går att betala in fem år i förskott.

Skämt åsido, den här sidan har hjälpt mig att hitta skapliga försäkringar.
http://www.insplanet.com Registrera dig och gör en bilförfrågan med registreringsnumret på hojen.

De jobbar mot de stora bolagen och ger dig en lägre premie än om du själv ringer trots deras provision. Lycka till!

/ Johan
Jag fyllde i de där för 10 min sen. Nu så ringde dom och sa att deras system inte kunde beräkna försäkring på motorcyklar.

HanneZ skrev:
Jag fyllde i de där för 10 min sen. Nu så ringde dom och sa att deras system inte kunde beräkna försäkring på motorcyklar.

Ok, var iofs ett tag sedan jag använde dem. De har väl tröttnat.

HanneZ skrev:

Skumt, jag ringde nyss och det var inga problem, den billigaste dom kunde hitta låg dock på 250.000. Jag avböjde vänligt men bestämt.

KalleBalik skrev:
Skumt, jag ringde nyss och det var inga problem, den billigaste dom kunde hitta låg dock på 250.000. Jag avböjde vänligt men bestämt.

De ringde till mig nu och sa att de inte hjälper vid MC, verkar som om de har svårt att bestämma sig. :confused:

Tennant gav mig en premie på 250k oxå trots att man bor i norrlandshelvetet, ringde dock if och fick mer humana 6500:-

Det är bara att acceptera att Tennant inte är intresserade av sporthojar. Tidigare hade Susab/Tennant fördelaktiga försäkringar på kåplösa hojar (typ Monster, Speed Triple, Hornet, Fazer, X11, m.fl) och vissa kåphojar (t.ex Falco), men de vart väl brända av den höga skadestatistiken så nu ska man nog ha en 450 kilos customhoj för att få en hyffsad försäkring där, tyvärr...

HanneZ skrev:

Skumt...

Jag testade också. Det tog fem minuter så ringde de. Villkoret för att ta MC-försäkring var att jag även tecknade hemförsäkring i samma bolag. (Förmodligen försäkringsbolagens rutiner/regler). Så... Nu är det bara att vänta på offert.

sgtpepper skrev:
Det är bara att acceptera att Tennant inte är intresserade av sporthojar. Tidigare hade Susab/Tennant fördelaktiga försäkringar på kåplösa hojar (typ Monster, Speed Triple, Hornet, Fazer, X11, m.fl) och vissa kåphojar (t.ex Falco), men de vart väl brända av den höga skadestatistiken så nu ska man nog ha en 450 kilos customhoj för att få en hyffsad försäkring där, tyvärr...

Ska betala in min försäkring för 2005 nu i dagarna, och den är hel/hel 5.734:- :) Hoss Tennant/SUSAB

Last edited:
Joe Schmoe skrev:
Jag frågade om trafikförsäkring... :(

:D
Sorry men jag kan inte sluta skratta. Inte åt dig men åt fbolagen.
Det är helt :kocko

Men dom vill också tjäna pengar antar jag. :rolleyes:

Som andra skrev. Kolla flera bolag. Själv har jag IF,

snabb service må jag säga.. tog inte 1 minut efter att jag hade fyllt i tills de ringde mig :tummenupp

Provade också. Killen som ringde upp efter 15 sekunder (!) slog upp "bilen" som visade sig vara min motorcykel under tiden han pratade med mig.
Han sade att de f.bolag de samarbetar med inte direkt är några utpräglat mc-vänliga företag.... kanske därför insplanet ibland påstår att de inte håller på med MC.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park