Beroende på mål så får du lägga upp träningen olika. Styrkelyft 1-2/4-6. Byggning 8-12 och maratonlöpare 20+.
ah okej då antar ja de va samma utålighets gränser där med,
tack!
Ett tips med benträning är att köra fler gånger än reps. Varför? Jo, benen är en så pass stor muskelgrupp och producerar mjölksyra snabbt och mycket. Likt magen så har benen en snabb återhämtning så efter bara en stunds vila kan du köra igen och därmed få ut mer av träningen.
Jag brukar köra 15x3 normaltyngd (för mig)
Tyvärr inser alldeles för lite folk detta
Fler reps än set menar du? Ah jo jag ligger på 12-15x3 med 1 uppvärmningsset, och då kör jag med 150-160 i maskinen sittandes och med 100 i smith stången, med 72 h vila mellan träningarna, och 48 h på överkropp,
Ja, det är sinnes sjukt, dom kommer ju ingen vart utan bränslet till det!
Träna är ju som att öppna en plugg, om man inte fyller medans de är öppet ökar man inget,
Har själv gjort misstag med dåliga uppehåll där jag ätit dålgit o förlorat stora mängder fett o muskler,
Ett sjukt bra tips när du går ner i vikt är packa all din mat med protein, men endån ta in så lite som du klarar dig på, inga 1 mils löpningar eller utålighet, istället kör du hårda och korta gympapass, hårda spritningar osv som överstående, du går garanterat ner i vikt och behålla alla din muskler, komibnerat med 2 gympass i veckan där du kör 2-3 övningar per muskelgrupp uppdelat på dom 2 dagarna med lägre reps eller set,
Jag gick ner 8 kilo och behåll alla muskler,
Säger inte detta är något proffs sätt som alla gör men de e vad ja gjorde o de funka,
Men som sagt, jag är inte ute efter att bli stark, jag är ute efter att få volym, och sen om ja tränar annorlundare senare vet jag ej,