Styling zx6r

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Tjena jag behöver lite tips om vad jag kan göra för att snygga till röven på min hoj :confused: Det får inte kosta massor... Men alla tips är välkommna :tummenupp

rven.jpg

Last edited:
Ja nu har jag börjat plocka ner hela röven på hojen, Och jag tänkte jag skulle försöka bygga min egna undertail :) Så jag skulle gärna vilja ha lite tips och kanske bilder hur ett egengjort undertail ser ut.... Jag tänkte jag skulle bygga det i plåt eller nått åt de hållet, För det blir nog för jobbigt att försöka bygga nått i plast.. :näsblod Så ge mig lite tips nu!!! Och några bilder så jag kan börja med bygget..Jag vill ju bli klar innan våren..... :tummenupp

Bifogat

• PICT8661.JPG
    PICT8661.JPG
    100.8 KB · Visningar: 231
  • PICT8662.JPG
    PICT8662.JPG
    105.7 KB · Visningar: 128
  • PICT8663.JPG
    PICT8663.JPG
    92.1 KB · Visningar: 145
  • PICT8671.JPG
    PICT8671.JPG
    106.9 KB · Visningar: 165
Mögel skrev:
Tjena jag behöver lite tips om vad jag kan göra för att snygga till röven på min hoj :confused: Det får inte kosta massor... Men alla tips är välkommna :tummenupp

De här lysena tyckte jag va snygga, vet inte var dom finss för försäljning dock...lycka till med "projektet" och glöm inte bilderna :tummenupp

Bifogat

• cbr1100xx_undertail03.jpg
    cbr1100xx_undertail03.jpg
    15.7 KB · Visningar: 230
Last edited:
Ringo skrev:
Det är mögel på ditt bakhjul i första bilden... (kunde inte låta bli)

Ne det är en kass digital kamera som gör så att allt som är lite mörkt blir grönt... :mattias

Och lite mögel

Mögel skrev:

rven.jpg
Ta bort blinkers och bakstänka..... och om du har råd så lägg igen baklyset och sätt diod :tummenupp

DirtyLopez skrev:
De här lysena tyckte jag va snygga, vet inte var dom finss för försäljning dock...lycka till med "projektet" och glöm inte bilderna :tummenupp

Dom va riktigt snygga... :tummenupp Men jag kommer nog behålla orginal bak lampan.. Eller jag får se hur jag gör.. :)

Trucken skrev:
Ta bort blinkers och bakstänka..... och om du har råd så lägg igen baklyset och sätt diod :tummenupp

Blinkerserna och bakstänkan är borta nu (Finns bilder längre ner i tråden)... Men jag skulle behöva lite tips hur man bygger en undertail.... Och nån diod blir det inte jag vill inte ha nån bling bling hoj... :)

Vänta... Har några trådar ang. din/den hojen.

Absolut budgetmeck i toppklass.

Edit: HÄR

Har lite ströinlägg här och var ang. modifikation/upprensning av baken också. Hinner inte leta upp dessa just nu. Jobbet kräver min expertis. :rolleyes:

Edit2: Jag gjorde som sagt en budgetundertray av lite plåt. Skicka PM eller skirv i tråden om du vill ha tips.

Last edited:
hållundan skrev:
Vänta... Har några trådar ang. din/den hojen.

Absolut budgetmeck i toppklass.

Edit: HÄR

Har lite ströinlägg här och var ang. modifikation/upprensning av baken också. Hinner inte leta upp dessa just nu. Jobbet kräver min expertis. :rolleyes:

Edit2: Jag gjorde som sagt en budgetundertray av lite plåt. Skicka PM eller skirv i tråden om du vill ha tips.

ÅÅ... :tummenupp Men har du inga bilder när du bygger undertailen?? Hur gjorde du med tex batteri lådan??

Min 00'a ser ut som din i nulaget, all plast som sticker ner ska kapas bort med en dremel sen så ska jag kapa en alu plåt som passar i hålet. nytt faste som ska hålla skylten ska tilverkas, blinkers ska sitta i samma faste.

Mögel skrev:
ÅÅ... :tummenupp Men har du inga bilder när du bygger undertailen?? Hur gjorde du med tex batteri lådan??

behåll så mycket som møjligt av original plasten då behøver du inte tillverka någon batteri låda.

Arctic#1 skrev:
Min 00'a ser ut som din i nulaget, all plast som sticker ner ska kapas bort med en dremel sen så ska jag kapa en alu plåt som passar i hålet. nytt faste som ska hålla skylten ska tilverkas, blinkers ska sitta i samma faste.

behåll så mycket som møjligt av original plasten då behøver du inte tillverka någon batteri låda.

Nej jag vill inte förstöra orginal delar det känns fel på en sån fin hoj... :3freak
Annars hade jag ju gjort så..... :tummenupp

Men hallå det ar ju inte en camaro ss 67 eller en ferrari vi talar om, kapa skiten vetja!

Arctic#1 skrev:
Men hallå det ar ju inte en camaro ss 67 eller en ferrari vi talar om, kapa skiten vetja!

VA vad är det du säger.. :va Är det inte en ferrari... :confused:
Då blev jag lurad när jag köpte den!!.. :huvet

Ja kanske kapar skiten, Få ser vad jag gör tänkte fortsätta jobba med den nästa vecka.. :banana

Tycker du ska ta bort handtagen bak oxå. Det borde finnas nåt billigt man kan fylla igen hålen med.

yonsson skrev:
Tycker du ska ta bort handtagen bak oxå. Det borde finnas nåt billigt man kan fylla igen hålen med.

Ja det har jag faktist tänkt på.. Det skulle ju bli mycke snyggare utan, Och man använder ju aldrig dom heller!!! :)

Mögel skrev:
Näe, har dessvärre inga byggbilder.

Jag kapade skiten med en tigersåg bara. Byggde en liten egen låda för lås och annat bös bak under kutsen. Brydde mig föga mycket om originaldelarna på en såpass gammal hoj. Som Arctic ett säger, det är ingen ferrari direkt.

Kapade upp en plåt som kanske var 350 mm lång och lika bre som yttermåttet på bakramen. Borrade genomgående hål genom bakramen och satte mutter och skruv för att hålla plåten.

Den gamla skyltbelysningen behöll jag genom att borra tre hål i plåten för enkel och smäcker fastsättning. Helt besiktningsbar när allt var klart.

Ska se om jag har några bättre bilder.

Ingel skrev:
:)
nåt sånt här?
Sånnadäringa blinkers ser ut som en orakad pung. :3freak

hållundan skrev:
Näe, har dessvärre inga byggbilder.

Jag kapade skiten med en tigersåg bara. Byggde en liten egen låda för lås och annat bös bak under kutsen. Brydde mig föga mycket om originaldelarna på en såpass gammal hoj. Som Arctic ett säger, det är ingen ferrari direkt.

Kapade upp en plåt som kanske var 350 mm lång och lika bre som yttermåttet på bakramen. Borrade genomgående hål genom bakramen och satte mutter och skruv för att hålla plåten.

Den gamla skyltbelysningen behöll jag genom att borra tre hål i plåten för enkel och smäcker fastsättning. Helt besiktningsbar när allt var klart.

Ska se om jag har några bättre bilder.

Får nog bli nått sånt... Tyckte din va jävligt snygg!! :tummenupp

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!