Sturup Raceway, the new version

Maverick_ou812 skrev:
Ähhhhh... vad är det med dig!?
Här slängde jag ut ett riktigt flamebite för att du skulle hugga så att vi fick upp tempen på forumet nu innan semestern... åsså viker du ner dig såhär?!?
Vad har hänt? Är du ur form? Är du trött eller är du bara uttråkad? :7peta

Jag vet allt det där om Gsson och Tobbe, vet också att micke.a. gick om dig rätt lätt (skyll nu inte på soppatorsk igen...) och att 1:15 inte är söligt.

Till sist så tycker jag det är rätt charmigt att någon tagit tid på mig. Det betyder alltså att dom använt ett stoppur och inte en almanacka. Skönt! :hihi

Kör nu försiktigt och låt mig se lite 1:13 snack när jag kommer hem från Spanien. :pannkyss
Okki jag ska försöka sätta 1.13 på söndag, med laptimer och inte med gökur.

:lol

Maverick_ou812 skrev:
Jag jämför mig med dom som kör i samma grupp (GUL) som jag kör i.
Eftersom du inte deltar i någon tävling bör du inte bry dig så mycket om hur fort andra kör.

Maverick_ou812

Om jag tolkar dina argument rätt för att vara en snabb förare så borde ju jag vara en av de snabbaste (är dock inte det) då jag har rejs-hoj, mil i bagaget samt att jag även har designat banan och borde veta var jag skall befinna mig på banan för att kunna köra snabbt.

eller? :va

SRW är inte lätt att köra fort på då det är en teknisk bana och sätter kurv- och bromsteknik på prov.
G:sson är en av de som har denna egenskap sedan födseln.

Fan va ni är tråkiga!!
Sluta nu o bajsa i varandras kalingar o börja skriva nåt roligt istället. :fatta!

Kurvmakaren skrev:
Maverick_ou812

Om jag tolkar dina argument rätt för att vara en snabb förare så borde ju jag vara en av de snabbaste (är dock inte det) då jag har rejs-hoj, mil i bagaget samt att jag även har designat banan och borde veta var jag skall befinna mig på banan för att kunna köra snabbt.

SRW är inte lätt att köra fort på då det är en teknisk bana och sätter kurv- och bromsteknik på prov.
Vad sägs om att köra vit grupp på söndag, du, Busberra och jag kan tävla om vem som kommer längst ut i sandfållan.

Du har ett visst försprång eftersom du ritat banan som Bingo älskar :tungan

Bingo skrev:
Eftersom du inte deltar i någon tävling bör du inte bry dig så mycket om hur fort andra kör.
Det funkade!
Fick visst upp tempen lite trots allt! :)
Håller med dig, detta är ingen tävling men hur fort "vi" kör i dom olika grupperna är visst intressant, inte tiden i sig själv utan hur jämna man är i tempot. Diskussionen kom efter GSXR1100R:s inlägg nedan:
GSXR1100R skrev:
Gssson & Tobbe är i en klass för sig, sen va det några andra ganska snabba som låg på 1.10 - 1.13, dom söligaste i licens körde 1.25.

Stökigaste gruppen va som vanligt den gula, några i gul grupp borde ha kört i röd grupp, det blev ofta klungbildning, spännande att se motarden plocka folk på yttern.
Kurvis... har du rejshoj? :va Trodde det var en sån där dekaltrimmning bara...
Och TACK för designen på SRW, jag tycker den är jätterolig att köra och jag ser fram emot många många varv och lika många diskussioner om hur man tar sig runt på snabbaste sättet. Dessutom tycker jag du är snabb, det ser snabbt ut iallafall... :krama
Kurvmakaren skrev:
Maverick_ou812

Och nu vaknade äntligen Corben också!
Som vanligt ett charmerande gladlynt inlägg!
CorbenDallas skrev:
Fan va ni är tråkiga!!
Sluta nu o bajsa i varandras kalingar o börja skriva nåt roligt istället. :fatta!

Maverick_ou812 skrev:
Uppenbarligen inte. Skit du i andras tider så skiter de i dina. Tidtagning är förbjudet i alla grupper utom vit.

GSXR1100R skrev:
Vad sägs om att köra vit grupp på söndag, du, Busberra och jag kan tävla om vem som kommer längst ut i sandfållan.

Du har ett visst försprång eftersom du ritat banan som Bingo älskar :tungan

Självklart skall vi göra det.
Vit grupp - here we come!

Kurvmakaren skrev:
Självklart skall vi göra det.
Vit grupp - here we come!
Jämrans Murvkakare, nu tvingade du mig att boka in ännu en söndag, det blir altså körning både 10/7 samt 17/7, jag tar med 100 liter bensin och fem rullar silvertejp.

GSXR1100R skrev:
Jämrans Murvkakare, nu tvingade du mig att boka in ännu en söndag, det blir altså körning både 10/7 samt 17/7, jag tar med 100 liter bensin och fem rullar silvertejp.

Bara du har lågt oktantal i bensinen du tar med dig så du inte har möjlighet att köra från mig.

Frågan är om det går att slanga bensin till ditt monster under färd.....
Har lagt in en förfrågan hos försvarsmakten om vi kan hyra in denna till dig:
(Undrar hur den fungerar tillsammans med din inbyggda downforce)

Bifogat

• 20050627_tanker_tp84_02.jpg
    20050627_tanker_tp84_02.jpg
    16.8 KB · Visningar: 32
Last edited:
Kurvmakaren skrev:
Bara du har lågt oktantal i bensinen du tar med dig så du inte har möjlighet att köra från mig.

Frågan är om det går att slanga bensin till ditt monster under färd.....
Har lagt in en förfrågan hos försvarsmakten om vi kan hyra in denna till dig:
(Undrar hur den fungerar tillsammans med din inbyggda downforce)
Jag ska köpa en Paris - Dakar tank till Missilen :brinnerup

Maverick_ou812 skrev:
vet också att micke.a. gick om dig rätt lätt (skyll nu inte på soppatorsk igen...) och att 1:15 inte är söligt.
Micke.A kör inte en 12 år gammal hoj, han har en nyare Gixxer 1000 som går som ett ollon, när han hade sin gammelrejshonda så va vi rätt så jämna, men nu är han snabbare än mig tack vare materialet.

Jag tycker att du Maverick ska sälja posörglidaren och komma in i matchen, skaffa en billig rejshoj och kör med i vit grupp, det är inte så svårt, man behöver ju inte ens ha licens i dagsläget.

Din våta dröm är väl att köra ifrån mig eller hur :tungan

GSXR1100R skrev:
Micke.A kör inte en 12 år gammal hoj, han har en nyare Gixxer 1000 som går som ett ollon, när han hade sin gammelrejshonda så va vi rätt så jämna, men nu är han snabbare än mig tack vare materialet.

Jag tycker att du Maverick ska sälja posörglidaren och komma in i matchen, skaffa en billig rejshoj och kör med i vit grupp, det är inte så svårt, man behöver ju inte ens ha licens i dagsläget.

Din våta dröm är väl att köra ifrån mig eller hur :tungan

GSXR1100R vi anmäler oss i Gul!!! Kunde vara lite roligt att ge dom lite på taffsen, så kanske vissa blir tysta en liten stund :)

Är man inte snabbast i vit - så ordnar vi, att vi är snabbast i Gul :banana

Zilversurfer skrev:
GSXR1100R vi anmäler oss i Gul!!! Kunde vara lite roligt att ge dom lite på taffsen, så kanske vissa blir tysta en liten stund :)

Är man inte snabbast i vit - så ordnar vi, att vi är snabbast i Gul :banana
Får man göra det, isåfall är jag på, nu ska vi smiska i GUL grupp :rolleyes:

/O.Reggad

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...