Den var rolig att köra nu med den nya bansträckningen, men jag fick aldrig något riktigt flyt i körningen tyckte jag. Men det är väl bara till att sänka tempot och köra jämnare och där efter snabbare antar jag, eller fullt ös och hoppas på det bästa.
Jag upptäckte i alla fall att det behövs ett nytt bakdäck plus lite stötdämarinställning till nästa gång. Och även förgasarna behöver ställas in en del , skönt och veta vad man ska använda denna semesterveckan till, hm.
Rånförsök?
Jag stack förresten upp och tankade på macken upp mot flygplatsen efter körningen, precis när jag stannat vid pumpen så kom det en snabbt backade bil och ställde sig på andra sida pumpen.En silverfärgad kombi tror det var en volkswagen ej äldre än -95:a.
Den ena killen gick ut ur bilen fällde upp bakluckan, konstigt tyckte jag för där var inget att lasta in eller ur och reg.plåten syndes inte mera för den satt ju på luckan. Efter det ställde han sig snett bakom kortautomaten och väntade på att jag skulle ta upp mitt kort och trycka in min kod. Men jag avaktade och lät han gå före, han använde sitt kort och tankade max 5 liter till sin bil.
När jag börjat tanka komm den andra killen ut ur bilen och börja ställa en massa spridda frågor om min gammla slitna suzuki, sammtidigt som den andra killen tvunget verka vilja stå bakom mig hela tiden.
När nästa bil komm till macken så hoppade dem in i sin bil med bagageluckan öppen och körde iväg och ställde sig bakom macken. Kanske tur att den bilen komm?
Båda killarna var i omkring 20-årsåldern och uppträdde något nervöst och bröt på något språk.
Är det jag som är rent för misstänksamm eller försökte dem med något, det verkade jävligt skumt i varje fall?