Sturup Raceway, the new version

Gssson & Tobbe är i en klass för sig, sen va det några andra ganska snabba som låg på 1.10 - 1.13, dom söligaste i licens körde 1.25.

Stökigaste gruppen va som vanligt den gula, några i gul grupp borde ha kört i röd grupp, det blev ofta klungbildning, spännande att se motarden plocka folk på ytter :va

Den var rolig att köra nu med den nya bansträckningen, men jag fick aldrig något riktigt flyt i körningen tyckte jag. Men det är väl bara till att sänka tempot och köra jämnare och där efter snabbare antar jag, eller fullt ös och hoppas på det bästa.
Jag upptäckte i alla fall att det behövs ett nytt bakdäck plus lite stötdämarinställning till nästa gång. Och även förgasarna behöver ställas in en del , skönt och veta vad man ska använda denna semesterveckan till, hm.

Rånförsök?
Jag stack förresten upp och tankade på macken upp mot flygplatsen efter körningen, precis när jag stannat vid pumpen så kom det en snabbt backade bil och ställde sig på andra sida pumpen.En silverfärgad kombi tror det var en volkswagen ej äldre än -95:a.
Den ena killen gick ut ur bilen fällde upp bakluckan, konstigt tyckte jag för där var inget att lasta in eller ur och reg.plåten syndes inte mera för den satt ju på luckan. Efter det ställde han sig snett bakom kortautomaten och väntade på att jag skulle ta upp mitt kort och trycka in min kod. Men jag avaktade och lät han gå före, han använde sitt kort och tankade max 5 liter till sin bil.
När jag börjat tanka komm den andra killen ut ur bilen och börja ställa en massa spridda frågor om min gammla slitna suzuki, sammtidigt som den andra killen tvunget verka vilja stå bakom mig hela tiden.
När nästa bil komm till macken så hoppade dem in i sin bil med bagageluckan öppen och körde iväg och ställde sig bakom macken. Kanske tur att den bilen komm?
Båda killarna var i omkring 20-årsåldern och uppträdde något nervöst och bröt på något språk.
Är det jag som är rent för misstänksamm eller försökte dem med något, det verkade jävligt skumt i varje fall? :confused:

GSXR1100R skrev:
Stökigaste gruppen va som vanligt den gula, några i gul grupp borde ha kört i röd grupp, det blev ofta klungbildning, spännande att se motarden plocka folk på ytter :va

Jo, jag körde gul förra säsongen, och det kunde vara lite "svårkört" iom det ojämna tempot.
Inte alls samma kö-bildning i den röda, som tur är. --> mycket lättare att få flyt i körningen.

Motarden kvalificerade sig till röd :tomten

Gött rejsväder efter.....>>

några sköna timmar på beachen i Ljunghusen :tummenupp
agerade publik denna heta söndag :rolleyes:

Lite njutbara bilder till dom som vill :)

Bifogat

• depå.jpg
    depå.jpg
    138.3 KB · Visningar: 57
  • vänta2.jpg
    vänta2.jpg
    122.2 KB · Visningar: 61
  • 88.jpg
    88.jpg
    122.2 KB · Visningar: 62
  • vänta1.jpg
    vänta1.jpg
    139.8 KB · Visningar: 74
  • fullgas.jpg
    fullgas.jpg
    140.3 KB · Visningar: 70
Gixxer93 skrev:
några sköna timmar på beachen i Ljunghusen :tummenupp
agerade publik denna heta söndag :rolleyes:

Lite njutbara bilder till dom som vill :)
Ja det va lite pirrigt att ge sig ut i det första passet, men det släppte rätt snart och sen hittade man flytet redan i andra passet.

/#62

Pest o koleran

Det verka RIKTIGT skumt,skönt att höra att inget hände dig och turligt nog att där kom en nästa bil.
Tydligen är den där pest o koleran överallt och sprids som flugor tyvärr.
Synd att du inte såg reg nr på bilen fram eller nåt när du körde iväg.
Gixxer-6:an skrev:
Den var rolig att köra nu med den nya bansträckningen, men jag fick aldrig något riktigt flyt i körningen tyckte jag. Men det är väl bara till att sänka tempot och köra jämnare och där efter snabbare antar jag, eller fullt ös och hoppas på det bästa.
Jag upptäckte i alla fall att det behövs ett nytt bakdäck plus lite stötdämarinställning till nästa gång. Och även förgasarna behöver ställas in en del , skönt och veta vad man ska använda denna semesterveckan till, hm.

Rånförsök?
Jag stack förresten upp och tankade på macken upp mot flygplatsen efter körningen, precis när jag stannat vid pumpen så kom det en snabbt backade bil och ställde sig på andra sida pumpen.En silverfärgad kombi tror det var en volkswagen ej äldre än -95:a.
Den ena killen gick ut ur bilen fällde upp bakluckan, konstigt tyckte jag för där var inget att lasta in eller ur och reg.plåten syndes inte mera för den satt ju på luckan. Efter det ställde han sig snett bakom kortautomaten och väntade på att jag skulle ta upp mitt kort och trycka in min kod. Men jag avaktade och lät han gå före, han använde sitt kort och tankade max 5 liter till sin bil.
När jag börjat tanka komm den andra killen ut ur bilen och börja ställa en massa spridda frågor om min gammla slitna suzuki, sammtidigt som den andra killen tvunget verka vilja stå bakom mig hela tiden.
När nästa bil komm till macken så hoppade dem in i sin bil med bagageluckan öppen och körde iväg och ställde sig bakom macken. Kanske tur att den bilen komm?
Båda killarna var i omkring 20-årsåldern och uppträdde något nervöst och bröt på något språk.
Är det jag som är rent för misstänksamm eller försökte dem med något, det verkade jävligt skumt i varje fall? :confused:

Gruppindelning?

Svart: Satanigatan vad det går...
Vit: 1:03 - 1:13 (Lite svårt, jag vet, oförsäkrad är inte lika med snabb.)
Röd: 1:13 - 1:20
Gul: 1:20 - 1:30
Grön: 1:30 - x:xx

Borde ge lite bättre flyt? Eller?
Omflyttning av folk som anmält sig i "fel" grupp (både upp och ner) kanske också löser problemet?

O. Viss.

Edit: Vi får ju inte ta tid men man kan ju göra en avancerad gissning....

Man ska inte behöva att ta tid för att känna i vilken grupp man hör hemma i, eftersom omkörningsförbud på insidan gäller i gul grupp så bör man välja röd grupp om man känner sig stängd och tycker att det är svårt att runda på yttern.

Rånförsök?
QUOTE]

Säker på att det inte e killarna som sköter hyrbils grejset dom har på macken

dom brukar köra runt där helatiden o tanka bilar o så

låter inte troligt

Nappe skrev:
Rånförsök?
QUOTE]

När jag börjat tanka kom den andra killen ut ur bilen och börja ställa en massa spridda frågor om min gammla slitna suzuki, sammtidigt som den andra killen tvunget verka vilja stå bakom mig hela tiden.
När nästa bil kom till macken så hoppade dem in i sin bil med bagageluckan öppen och körde iväg och ställde sig bakom macken. Kanske tur att den bilen komm?
Båda killarna var i omkring 20-årsåldern och uppträdde något nervöst och bröt på något språk

GSXR1100R skrev:
Man ska inte behöva att ta tid för att känna i vilken grupp man hör hemma i, eftersom omkörningsförbud på insidan gäller i gul grupp så bör man välja röd grupp om man känner sig stängd och tycker att det är svårt att runda på yttern.
Riktmärken för vilken tid ens gruppkamrater tar sig runt SRW är väl bra?
Då blir det ju någorlunda homogena grupper. Dock menar jag inte att man skall "klassa" in någon i en speciell grupp med nån varvtid som bas eller att man skall förbjuda folk att välja grupp.
Tycker att alla medlemmar än en gång (se mailet från den 9 maj 2005 upplysas om att man ska anmäla sig i den grupp man passar bäst i så att vi slipper ofoget med "Rödåkare" och "Vitåkare" tar en plats i gul eller t.o.m. grön grupp bara för att få köra. Tror inte det är speciellt vanligt att en förare från grön eller gul frivilligt kastar sig in i röd eller vit grupp bara för att få lite bantid.

Just my 50 c

Edit: Omkörning insida förbjuden i kurvor, inte på rakorna va?

Maverick_ou812 skrev:
Riktmärken för vilken tid ens gruppkamrater tar sig runt SRW är väl bra?
Då blir det ju någorlunda homogena grupper. Dock menar jag inte att man skall "klassa" in någon i en speciell grupp med nån varvtid som bas eller att man skall förbjuda folk att välja grupp.
Tycker att alla medlemmar än en gång (se mailet från den 9 maj 2005 upplysas om att man ska anmäla sig i den grupp man passar bäst i så att vi slipper ofoget med "Rödåkare" och "Vitåkare" tar en plats i gul eller t.o.m. grön grupp bara för att få köra. Tror inte det är speciellt vanligt att en förare från grön eller gul frivilligt kastar sig in i röd eller vit grupp bara för att få lite bantid.

Just my 50 c

Edit: Omkörning insida förbjuden i kurvor, inte på rakorna va?
Dock kan det hända att vitåkare ibland kör med en gammal gatblyhink, då kan det ju vara bra att inte ge sig ut i röd grupp och agera bromskloss, föraren är inte allt, jag kör ogärna i röd grupp med min veterangathoj.

Man får köra om på rakorna :tummenupp

Men man ska som du säger välja rätt grupp som man passar in i.

Last edited:
GSXR1100R skrev:
Dock kan det hända att vitåkare ibland kör med en gammal gatblyhink, då kan det ju vara bra att inte ge sig ut i röd grupp och agera bromskloss, föraren är inte allt, jag kör ogärna i röd grupp med min veterangathoj.
Vafan? Den skulle ju du rasta Von Vettet med på Knudan?
Är den såååå långsam nu? :hihi

Bara skojar, du är sölig, tar det 1:15 runt SRW med räcerhoj så kan man inte anklaga dig för att vara snabb. :pannkyss

Nappe skrev:
Rånförsök?
QUOTE]

Ja det kan faktiskt vara så om där är en hyrbilsverksammhet bakom.
Kan förklara varför dem tankade så lite och att dem då var uppe i sitt och lite nervösa/stressade.
Men situationen kändes ganska obehaglig. A skit samma där är kanske inte så mycket som ska till för att skrämma upp en.
Men jag ska upp om och kolla vid nästa körning.

Maverick_ou812 skrev:
Vafan? Den skulle ju du rasta Von Vettet med på Knudan?
Är den såååå långsam nu? :hihi

Bara skojar, du är sölig, tar det 1:15 runt SRW med räcerhoj så kan man inte anklaga dig för att vara snabb. :pannkyss
Javisst så är det, någon klockade dig på 1.30 i söndags, det ger en snittfart på 92 km/h, ganska imponerande att kunna få till ett enda knäskrap i det tempot utan att trilla omkull inåt i kurvan.

:tungan

GSXR1100R skrev:
Javisst så är det, någon klockade dig på 1.30 i söndags, det ger en snittfart på 92 km/h, ganska imponerande att kunna få till ett enda knäskrap i det tempot utan att trilla omkull inåt i kurvan.

:tungan
Ha ha ha ha! :tummenupp
Ja, helt rätt, det blev nåt varv i den farten, det blev även ett i 1:21 fart, övriga låg runt 1:23 och det är helt okej i mina ögon. Jag tog mitt körkort förra året vid den här tiden, har en touringmoppe på 800 cc som väger >300 kg med mig på och jag lyckades premiärskrapa i söndags. Jag har framtiden för mig. :tummenupp

Någon klockade dig också ett varv... den klockan har inte stannat än, du har visst inte passerat mållinjen... :rofl

Skämt åt sido, det var inte jag som kom i bil med en rejshoj på släp iförd Ray Ban från -89. Har inte heller silvertejpat skinnställ och två / tre (?) säsonger i ERF, klubbmästerskap i HMS, varv på Ringen och massor, massor av mil på gathojen som merit. Jag jämför mig med dom som kör i samma grupp (GUL) som jag kör i. I den var det några som var snabbare och andra som var långsammare. Tyckte själv det gick ok för att vara första gången på nya SRW. Det skulle nästan vara pinsamt (för dig) om jag ens var i närheten av dina varvtider. Dock var det en hel del förare i RÖD som också drog 1:15 repor. På standard gathojar, på standard gatdäck och med massor att förlora om dom hade gått omkull.

Min kommentar om dig som långsam var baserad på iaktagelserna ovan, ingen jämförelse med mig. Dessutom påstår du ju alltid själv att du är sölig...

Tror "duellen" mellan dig och Von Vettet hade blivit mycket intressant om den blivit av. Har fortfarande mina pengar på VV i det fallet för jag hoppas att den bara är uppskjuten, inte inställd. Eller... :va

O. Viss.

Maverick_ou812 skrev:
Dock var det en hel del förare i RÖD som också drog 1:15 repor. På standard gathojar, på standard gatdäck och med massor att förlora om dom hade gått omkull.

Min kommentar om dig som långsam var baserad på iaktagelserna ovan, ingen jämförelse med mig. Dessutom påstår du ju alltid själv att du är sölig...

O. Viss.
Du blandar ihop äpplen med päron, i dina ögon så är bara Gsson & Tobbe snabba, dom är ju A-förare med nya hojar och tävlar i STCC SS600, jag är en medioker B-förare med en 12 år gammal veteranräcer, jag precis som dom flesta andra kommer inte ens i närheten av Gsson & Tobbe.

Busberra som du åkte bakpå kör en nyare R6:a med öhlinare och den hojen är en dröm att köra bana med jämfört med Missilen, Busberra och jag brukar hålla samma tempo och det gjorde vi även i söndags, 1.15 är inte speciellt söligt om du tänker efter litegrann.

Vissa i röd grupp körde snabbare än vissa i vit grupp men det är inte unikt på något sätt, man blir inte snabbare av silvertejp.

:pannkyss

GSXR1100R skrev:
Vissa i röd grupp körde snabbare än vissa i vit grupp men det är inte unikt på något sätt, man blir inte snabbare av silvertejp.

:pannkyss
Ähhhhh... vad är det med dig!?
Här slängde jag ut ett riktigt flamebite för att du skulle hugga så att vi fick upp tempen på forumet nu innan semestern... åsså viker du ner dig såhär?!?
Vad har hänt? Är du ur form? Är du trött eller är du bara uttråkad? :7peta

Jag vet allt det där om Gsson och Tobbe, vet också att micke.a. gick om dig rätt lätt (skyll nu inte på soppatorsk igen...) och att 1:15 inte är söligt.

Till sist så tycker jag det är rätt charmigt att någon tagit tid på mig. Det betyder alltså att dom använt ett stoppur och inte en almanacka. Skönt! :hihi

Kör nu försiktigt och låt mig se lite 1:13 snack när jag kommer hem från Spanien. :pannkyss

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025