Stunthoj, vad bör man välja?

Tillbaka till tråden, det här fick Tommy å jag ihop när vi satt å funderade lite:
Skriver ihop lite om hojjarna vi kört.

F4i:
En av de vanligaste hojjarna i usa, kanske därför den blivit så populär i usa.
Snäll motor.
Sedan är den jäkligt hård också. Motor och ram tål mycket stryk.
Bra första stunthoj, då det kan bli en del vurpor.
Framgaffeln är kass.
Inte lättaste 600:an.

929, 954
Grym stoppie maskin. Brett skönt orginalstyre och grym framgaffel.
Lätt.
Ganska aggressiv på gas(med stort drev), måste vara snäll på gasen.
Bra hård stunthoj i övrigt.

ZX636
Har provat den lite, kan inte säga något om framgaffeln, men den ser grymt stabil ut.
Motorn är lätt den bästa jag provat. Stark och snäll.
Sägs vara lite vek i ram, tål inte så mycket stryk.
Väldigt lätt.
Verkar ha väldigt låg etta(behöver inte så mycket drevning).

CBR600RR
Grym framgaffel, skönt brett styre typ som 929,954.
Väldigt lätt.
Hård motor och ram.
Har inte kört den så mycket än men den känns stark i motor och ändå snäll.

-Sen har inte stunt så mycket med hojjen att göra som man tror.. alla hojjar går nog att stunta på, men visst kan vissa vara bättre och är bättre.

-lika är det med drevning, lufttryck, tomgång, styre m.m att göra. Men skulle vi rangordna dom så tycker vi såhär.

Ordning nr.1 är viktigast.

1. Olja i motorn!! (Har provat med för lite :3freak )
2. Höja tomgången, gör hojjen snällare på gasen.
3. Styre. (En hel vetenskap prova er fram, vi berättar inget)
4. Däcktryck. (för mycket=vinglig när man kör sakta, för lite=trögstyrd)
5. Pizzadrev, Behövs inget pizzadrev för att stunta, men det lättare att göra överkurstrick. -2 +6 Kommer har vi nu på våran 600RR och det räcker riktigt långt.

Nån mer som har synpunkter eller erfarenheter fyll gärna på..

//Jocke&Tommy, Stuntindustry.com

Men jösses, det var ju helt seriöst och allting, man kan ju bli chockad för mindre.

Rigge skrev:
2098390 Har du nån motivering på det?
Varför lägga ngr pengar på ngt som värt mindre än vad som man måste betala för att modda???
Det finns så pass mkt insprutshojar som e mkt bättre än gamla förgasarhojar så varför skulle man lägga ut pengar på en sådan för???

Men folk gör vad dom vill MEN mitt råd e att INTE välja en förgasarhoj!!!

(gammalt skit)

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR skrev:
2098696 Varför lägga ngr pengar på ngt som värt mindre än vad som man måste betala för att modda???
Det finns så pass mkt insprutshojar som e mkt bättre än gamla förgasarhojar så varför skulle man lägga ut pengar på en sådan för???

Men folk gör vad dom vill MEN mitt råd e att INTE välja en förgasarhoj!!!

(gammalt skit)

.../Yoshi

Jag har kört förgasarhojar med orörda motorer som gått hur bra som helst, vad ska man behöva bygga om då?

Säga vad man vill om förgasar hojar men inget insprut Jag testat har varit i närheten så exackt när det gäller av/på-gas.

Skönt Rigge att det inte bara är Jag som gillar fuggar, Jag trodde Jag var av ett utdöende släkte :banana

Teo skrev:
2120786 Säga vad man vill om förgasar hojar men inget insprut Jag testat har varit i närheten så exackt när det gäller av/på-gas.

Skönt Rigge att det inte bara är Jag som gillar fuggar, Jag trodde Jag var av ett utdöende släkte :banana

Insprut is the shit! Men att säga att man MÅSTE ha insprut är bara :huvet

men går det att stunta med en aprilia rs 125? den är tvåtakt..jag funderar på att bygga om den till en stunthoj.

Vad säger ni om den gammla Cbr 600 då typ runt -93 ?

för jag är bara 16.och jag måste ha nåt att kröa med nu så då kan man väll bygga om den jag har...ska köpa en färdig stunthoj i mellanklass funderar jag på..få se hur det blir

Ska du ha en ren stunthoj så får du ändå inte köra den på gatan, varför åker du inte med aprilian som den är isåfall?

Ska du ha en ren stunthoj så får du ändå inte köra den på gatan, varför åker du inte med aprilian som den är isåfall?

jag ska sätta på krashpcukor och sne göra en bur till den..det känns så tråkigt att bara köra som den är..krashpuckarna får jag gratis av skolan.jag vill lära mig köra stunt också

men går det att stunta med en aprilia rs 125? den är tvåtakt..jag funderar på att bygga om den till en stunthoj.

Gör inget dumt!
Har tänkt i samma banor som du, köp nåt att istället. Aprilian är svintung och får man upp den är den väldigt svårkontrollerad. Och dyrt blev det.
Gör som jag o köp en dt 125 istället:tummenupp
Mycket mer lättkörd och framför allt billigare att leka med:yoparty

Utan lysen och skit, har man inte det och ändå ska köra gata spelar det väl ingen roll om man har körkort eller inte?

Ta en titt i mitt garage så ska du se att det går utmärkt att ha hojen gatreggad och hyffsat godkänd för gata och ändå stunta med den...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT