Tillbaka till tråden, det här fick Tommy å jag ihop när vi satt å funderade lite:
Skriver ihop lite om hojjarna vi kört.
F4i:
En av de vanligaste hojjarna i usa, kanske därför den blivit så populär i usa.
Snäll motor.
Sedan är den jäkligt hård också. Motor och ram tål mycket stryk.
Bra första stunthoj, då det kan bli en del vurpor.
Framgaffeln är kass.
Inte lättaste 600:an.
929, 954
Grym stoppie maskin. Brett skönt orginalstyre och grym framgaffel.
Lätt.
Ganska aggressiv på gas(med stort drev), måste vara snäll på gasen.
Bra hård stunthoj i övrigt.
ZX636
Har provat den lite, kan inte säga något om framgaffeln, men den ser grymt stabil ut.
Motorn är lätt den bästa jag provat. Stark och snäll.
Sägs vara lite vek i ram, tål inte så mycket stryk.
Väldigt lätt.
Verkar ha väldigt låg etta(behöver inte så mycket drevning).
CBR600RR
Grym framgaffel, skönt brett styre typ som 929,954.
Väldigt lätt.
Hård motor och ram.
Har inte kört den så mycket än men den känns stark i motor och ändå snäll.
-Sen har inte stunt så mycket med hojjen att göra som man tror.. alla hojjar går nog att stunta på, men visst kan vissa vara bättre och är bättre.
-lika är det med drevning, lufttryck, tomgång, styre m.m att göra. Men skulle vi rangordna dom så tycker vi såhär.
Ordning nr.1 är viktigast.
1. Olja i motorn!! (Har provat med för lite

)
2. Höja tomgången, gör hojjen snällare på gasen.
3. Styre. (En hel vetenskap prova er fram, vi berättar inget)
4. Däcktryck. (för mycket=vinglig när man kör sakta, för lite=trögstyrd)
5. Pizzadrev, Behövs inget pizzadrev för att stunta, men det lättare att göra överkurstrick. -2 +6 Kommer har vi nu på våran 600RR och det räcker riktigt långt.
Nån mer som har synpunkter eller erfarenheter fyll gärna på..
//Jocke&Tommy, Stuntindustry.com