Stuntbåge

Se till att köpa en bottendel med modifierad olje-pickup, eller gör om den du har nu...
Kanske lite osäkert att köra runt på bakhjulet 95% av alll gångtid utan att vara säker på att allt smörjs som det ska. :tummenupp

=)

Har fixat de flest prylarna jag behöver nu för detta bygge slänger ut lite före och efterbilder senare får ni se hur det blev :tummenupp

Byggstart.=)

Abloy skrev:
Det ser vi fram emot :tummenupp

Såhär vart det idag=) segt men skojj, börjat svetsa bakram består av Crommolly.

Bifogat

• DSC00400.JPG
    DSC00400.JPG
    51.8 KB · Visningar: 132
  • DSC00421.JPG
    DSC00421.JPG
    86.4 KB · Visningar: 182
  • DSC00404.JPG
    DSC00404.JPG
    77 KB · Visningar: 262
Jobba på.. Fixar ju självklart fram styre osv. till dig.. Bara o komma in!!
Farsan din va ju inne o snackade lite om ditt bygge mm.. Kan nog tänka mig att vi kan hjälpa varandra.. :)
Har du fixat nånstans att träna då?
Söker nämligen nånstans själv för att träna "highchair" mm..hehe.. :yoparty
Hör av dig!

Säljer även Gasp mm..hehehe! :tungan

:martialar

Legenden skrev:
Jobba på.. Fixar ju självklart fram styre osv. till dig.. Bara o komma in!!
Farsan din va ju inne o snackade lite om ditt bygge mm.. Kan nog tänka mig att vi kan hjälpa varandra.. :)
Har du fixat nånstans att träna då?
Söker nämligen nånstans själv för att träna "highchair" mm..hehe.. :yoparty
Hör av dig!

Säljer även Gasp mm..hehehe! :tungan

:martialar

hehe nej ingen stans att träna på ännu faktiskt :huvet :huvet
Jo, skall komma in ngt framöver , börjar bakifrån på hojjen så det inte blir å rycka å slita i allting påengång :)
behöver även nåra nya gasp brallor oxå hehe

mumma!

Ser bra ut det där men varför använde du inte orginal bakramen att bygga direkt på? Jag har lite förstärkningar på min (inte med på bilden) men det behöver inte du som har löstagbar bakram. lycka till med bygget. Så här ser de flesta skenor ut, lite olika fästpunkter på baken bara. häls ante...........

Last edited:
Sebbe85 skrev:
Såhär vart det idag=) segt men skojj, börjat svetsa bakram består av Crommolly.

Blir bra det där :tummenupp

Glöm inte bort att korden ska vara framme på bakdäcket vid vinterförvaring, annars kan de bli märken av gummit på garagegolvet, gör om, gör rätt och lägg ut bilderna i denna tråd :yoparty

Bakdel

Härnöante skrev:
Ser bra ut det där men varför använde du inte orginal bakramen att bygga direkt på? Jag har lite förstärkningar på min (inte med på bilden) men det behöver inte du som har löstagbar bakram. lycka till med bygget. Så här ser de flesta skenor ut, lite olika fästpunkter på baken bara. häls ante...........

altså den var så bred ville ha smalare och högre lutning, är ganska brant uppåtlutning på min nu sen r crommolly starkare än aluminium å de lär ju behövas då jag lär slå ner den rätt hårt i början=) och sen så tror ja d blir fult å göra en rörramsutbyggnad på en balkram eftersom ja byggde wheeliebaren själv med rör+vinkeljärN

Hur mkt kuggar har du på din båge? vad blir topfarten ?

Ok, jag förstår.

Jag har orginal fram och 57 bak. På min funkar det ok. Toppfart ca 150 km/h. Tog ett tag att vänja om sig från vanlig drevning, ingenting funkar i början :3freak. Funkar inte bra än heller men det är väl bara öva vidare nästa sommar.

Har du en 600 kanske du ska pröva 62 kugg. Ju mer kugg ju svårare blir det tycker iallafall jag. Viktigt med bra bakbroms!

ante.....

drevning

Härnöante skrev:
Ok, jag förstår.

Jag har orginal fram och 57 bak. På min funkar det ok. Toppfart ca 150 km/h. Tog ett tag att vänja om sig från vanlig drevning, ingenting funkar i början :3freak. Funkar inte bra än heller men det är väl bara öva vidare nästa sommar.

Har du en 600 kanske du ska pröva 62 kugg. Ju mer kugg ju svårare blir det tycker iallafall jag. Viktigt med bra bakbroms!

ante.....

hm fyfaen jag har beställt ett 76 kuggare kanske var lite överilat beslut det :huvet haha äh får testa annars blire byte

Lite fler bilder

Några fler bilder, nästa vecka åker drev och sånt på=)

Bifogat

• Bild(02).jpg
    Bild(02).jpg
    33.1 KB · Visningar: 206
  • DSC00442.JPG
    DSC00442.JPG
    70.9 KB · Visningar: 159
  • DSC00452.JPG
    DSC00452.JPG
    53.2 KB · Visningar: 129
Inge cord

Inge cord men ;)

om någon undrar varför pipan hänger löst är det för att jag inte fixat ngn titantråd ännu så ja kan fästa den igen=), har tagit ur all stoppning ur den så det blir lite roligare ljud och kortat av den 15 cm

Bifogat

• Bild(53).jpg
    Bild(53).jpg
    125.4 KB · Visningar: 160
  • Bild(52).jpg
    Bild(52).jpg
    73.9 KB · Visningar: 103
  • Bild(51).jpg
    Bild(51).jpg
    82.2 KB · Visningar: 155
  • Bild(54).jpg
    Bild(54).jpg
    125 KB · Visningar: 110
  • Bild(57) (1).jpg
    Bild(57) (1).jpg
    100.7 KB · Visningar: 92
Sebbe85 skrev:
Inge cord men ;)

om någon undrar varför pipan hänger löst är det för att jag inte fixat ngn titantråd ännu så ja kan fästa den igen=), har tagit ur all stoppning ur den så det blir lite roligare ljud och kortat av den 15 cm

Härliga bilder, värmer sporthojsjälen så här i höstmörkret :tummenupp

Måste bara säga att du kan din svets :nicka Ser riktigt bra ut det där, lycka till med resten av bygget.

häls Ante.

Drev

Fått nya drevet nu så här ser d ut

Bifogat

• DSC00549.JPG
    DSC00549.JPG
    42.5 KB · Visningar: 116
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul