Stuntare på RR tävlingar

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Tänk om vi kunde showa till RR tävlingarna, att slänga in lite duktiga stuntkillar i pauserna så att publiken fick se dessa fantomer uppträda med sina trix, jag tror att det skulla dra mera publik och dessutom ge stuntarna chans att på ett legalt sätt visa upp vad dom kan inför publik.

Vilka är för & vilka är emot & varför...

Emot!
Det finns inte tid till det. Dessutom behöver även åskådare pissepaus.

Men tanken i sig är inte fel...

Om ni skulle göra något så är det väl att fixa en liten bana och låta små killar/tjejer köra pocketbikes istället.Det är ju roligt att se på.Betligt bättre än ett hopskrap av löjliga stuntfjanter som inte vet vad dom gör.
Ett fint exempel på det, är ju hur det såg ut på Barkarby i sommras vid RM i supermotard.
Bedrövligt är väl rätt ord.

Mvh Per

För!
Fler som kommer vilket kan leda till att sporten får in mer pengar, och vi får mer förståelse från omvärlden.

Det ska ju givetvis vara stuntare som vet vad de håller på med! Inte vem som helst från gatan!

Vad tycker ni som stuntar då, tänk er att stunta inför betalande publik, helt lagligt och utan risk att publiken blir skadade (mer än mentalt då) inga poliser som stör, bara att fokusera på att göra fräcka stunts, eller låter det tråkigt bara för att det är legalt, kanske halva nöjet ligger i att vara en laglös rebell, jag tror att ni som är duktiga på att stunta kan få samma kick av att uppträda inför publik.

Jo, jag är FÖR, om arrangören sållar lite hårdare bland stuntarna inom sverige och inte använder folk som endast kan köra rakt fram på bakhjul över 100km/h. Sen oxå att stuntarna som valjs gör ett program som inte tråkar, och samt inte är längre än vad det behövs vara för att vissa upp lite av varje trix dem kan. T.ex Inte 10st åk fram och tillbaka med skjuts (1 eller flera). Burnouts är tråkiga om det är samma sorts burnout hela tiden. Stoppisar är tråkiga om publiken inte ser att vad dem gör är svårt. T.ex 10 meter stoppisar är lite väl fnuttiga.

Jag kan säga att jag själv inte är av rätt virka ännu för att göra en show. Jag behöver över mycket mer.

Jag vill i övrigt inte se några Supermotards som kör bakhjul inför publik. Kan inte bli mer tråkigt än så.

Har man en publik som 'r allmänt apatiskt, går det ändå inte gör nått för dem, t.ex RR skaran.

FÖR, helt klart.
Jag har varit på tävling där det var uppträde och det var klart uppskattat. givetvis ska det ju vara nån som har nåt att visa också, dvs en väl genomarbetad show.

Swedie skrev:
...Har man en publik som 'r allmänt apatiskt, går det ändå inte gör nått för dem, t.ex RR skaran.
Nu får du väl ändå gå och kamma dig :D

lol... okej! nu kanske jag talade ut ur arselet. Skrev det lite för att få reaktion. Men jag har har råkat sett att RR skaror och även dragrace skaror inte är såna som jag skulle vilja uppträda för, pga dem står bara där å tittar. Man vill ju ha lite tjoande då och då för att pådriva en.

Helt klart för den iden för dem som vill pissa får de göra de o de som vill kolla stunt gör de.. mycket bra
men som sagt de ska kunna stunta....

Allt för att få lite publik till tävlingarna är väl positivt...som det är nu är det ju nästan patetisk när det endast är tävlande och närmast sörjande plus några funtionärer...sen kommer det säkert falla på tidsbrist men det är en annan sak...

Swedie skrev:
lol... okej! nu kanske jag talade ut ur arselet. Skrev det lite för att få reaktion. Men jag har har råkat sett att RR skaror och även dragrace skaror inte är såna som jag skulle vilja uppträda för, pga dem står bara där å tittar. Man vill ju ha lite tjoande då och då för att pådriva en.
En riktig show i stil med Crusty Deamons Of Dirt, med speaker som förklarar stunten och rätt musik, självklart så måste gänget träna med varandra innan uppträdandet och få till en snygg show.

japp! Igentligen kan sunkna "stuntare" få till en schyst crowdplease till show om det tränas frenetiskt att få till en "tajmat" uppvisning där man ser att det ligger tid bakom det.

Swedie skrev:
japp! Igentligen kan sunkna "stuntare" få till en schyst crowdplease till show om det tränas frenetiskt att få till en "tajmat" uppvisning där man ser att det ligger tid bakom det.
Vad menar du?

Vad i en stuntshow skulle tända en publik om den inte blivit tänd av alla de wheelies, burnouter, stoppies och kracher som bjuds på en helt vanlig rejsdag?

Att ha en sån här grej som pulshöjare på en mässa eller träff vore väl kul men på en roadracingtävling? Det känns ungefär som att beställa en trialuppvisning till en crosstävling.

Den lilla publik som finns är utspridd på ett sånt sätt att bara få kan se bra.Bortsett från Åsen vet jag inte vilken bana det skulle kunna funka på...

Jag kan krascha på beställning, men det kostar :D Det gör alltid att publiken "tänder till". haha. Jag vet.. lol

No1 hade ju show förra bikeweek. Var väl ganska uppskattat tror jag även om det finns vassare stuntare.
Funkade bra i samband med att funktionärerna tog sin lunchpaus.
För!

Last edited:
Chrille skrev:
Vad i en stuntshow skulle tända en publik om den inte blivit tänd av alla de wheelies, burnouter, stoppies och kracher som bjuds på en helt vanlig rejsdag?

Att ha en sån här grej som pulshöjare på en mässa eller träff vore väl kul men på en roadracingtävling? Det känns ungefär som att beställa en trialuppvisning till en crosstävling.

Den lilla publik som finns är utspridd på ett sånt sätt att bara få kan se bra.Bortsett från Åsen vet jag inte vilken bana det skulle kunna funka på...
Det är ju detta som är poängen, det finns publik som älskar att se stunt shower, kolla hur många VHS/DVD som säljs på marknaden, att kombinera RR med Stuntare gör att man får det mer betalande publik och vem vet om någon inbiten stuntare tänder till på RR, kommer du ihåg Arto Nykvist.

Stunten kan göras på den längsta rakan, dessutom kan man låta dom köra ett uppvisningsrejs där den som tar sig snabbast runt på banan enbart på bakhjulet vinner.

Den stora behållningen är att stuntare & RR folk får snacka skit i depån med varanndra och få en bättre förståelse för respektive intresse.

Många gnäller ju på att det stuntas i trafiken, så se till att få dom på banan då, räcerbanan menar jag då.

På Knudan finns ett parti där halkkörning tränas, där kan stunten åxå genomföras, då stjäl det ingen bantid alls.

Självklart för!

Dom som inte tycker att det duger kan väl gå och pissa medans dom töntiga stuntarna håller på. Kan inte fatta hur man skulle kunna vara emot, det är ju ett fritt land man behöver ju inte titta om det suger. Om man är emot så är det ett tecken på avundsjuka :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park