Stunta med motard

Rusty69

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Hoj
525exc 05
Tjena :yoparty

Har kollat runt lite här inne på forumet men hittar inte så mycket info om folk som stuntar med motard. varför, eller är det jag som ser dåligt :3freak

Rusty69 skrev:
2321617 Tjena :yoparty

Har kollat runt lite här inne på forumet men hittar inte så mycket info om folk som stuntar med motard. varför, eller är det jag som ser dåligt :3freak

nä men det går inte helt enkelt..

asså vadå då. håller själv på och härjar omkring på både fram och bakhjul och hade tänkt börja med cirklar snart. eller är det tävla du mena att de inte går.

paprika skrev:
2321618 nä men det går inte helt enkelt..

Jämfört med en sporthoj är det gryyymt mycket lättare att stunta med en motard.. :va

Mycket lättare att hantera.

H3dlund skrev:
2321654 Jämfört med en sporthoj är det gryyymt mycket lättare att stunta med en motard.. :va

Mycket lättare att hantera.
kanske sarkastisk :rolleyes:

Rusty69 skrev:
2321617 Tjena :yoparty

Jag har börjat lite halvseriöst för ett tag sen men gjorde illa handen för en vecka sen och har inte kunnat åkt nått sen dess men nästa vecka får jag hoppas det kan ta fart igen. Nog allt är den smidig som attan och lätt att trixa med men till skillnad från en sporthoj så har man ju ingen cuts så att man får stöd bakifrån vilket leder till att man hänger i styret med armarna. Dessutom så har iaf inte jag varken rail eller pizza-drev men man får anpassa trixen därefter. Det jag tycker är grymmast är att ha en så o-modifierad motard som möjligt att stunta på. Har tex 15/38 i drevning på min vilket är väldigt mkt touring. Det enda som är gjort på min hoj är ett handtag på styret till bakbromsen så att det går att hålla konstant fart på bakhjulet i låga farter utan att behöva ha foten på bromsen.

Ska fortsätta att bara nöta på det jag redan tränat på och nästa trick på gång är att couster-cirkla på bakhjulet.

Edit: Det går prima att träna lite tramphojen också:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2205382&postcount=217

Last edited:
låter sjyst.

vad fick du tag i bakbroms kitet till hojen är intresserad av att fixa de på min med.

Rusty69 skrev:
2322361 låter sjyst.

vad fick du tag i bakbroms kitet till hojen är intresserad av att fixa de på min med.
Köpte en beggad bromspump och slang från en tramcykel och gjorde en adapter till bakbromspumpen. Utväxlingen känns bra men av nån anledningen tappar den trycket eller vad man ska säga, man får pumpa två ggr fort så känns den bra men släpper man ut handtaget och väntar nån sekund så sjunker handtaget nästan enda till styret när man trycker på det. Men den funkar iaf. tillräckligt så att den går att använda.

!!!

Jag skulle vilja se costercirklar :P :tomten
supermoppe skrev:
2322245 Jag har börjat lite halvseriöst för ett tag sen men gjorde illa handen för en vecka sen och har inte kunnat åkt nått sen dess men nästa vecka får jag hoppas det kan ta fart igen. Nog allt är den smidig som attan och lätt att trixa med men till skillnad från en sporthoj så har man ju ingen cuts så att man får stöd bakifrån vilket leder till att man hänger i styret med armarna. Dessutom så har iaf inte jag varken rail eller pizza-drev men man får anpassa trixen därefter. Det jag tycker är grymmast är att ha en så o-modifierad motard som möjligt att stunta på. Har tex 15/38 i drevning på min vilket är väldigt mkt touring. Det enda som är gjort på min hoj är ett handtag på styret till bakbromsen så att det går att hålla konstant fart på bakhjulet i låga farter utan att behöva ha foten på bromsen.

Ska fortsätta att bara nöta på det jag redan tränat på och nästa trick på gång är att couster-cirkla på bakhjulet.

!!!

supermoppe skrev:
2322245 Jag har börjat lite halvseriöst för ett tag sen men gjorde illa handen för en vecka sen och har inte kunnat åkt nått sen dess men nästa vecka får jag hoppas det kan ta fart igen. Nog allt är den smidig som attan och lätt att trixa med men till skillnad från en sporthoj så har man ju ingen cuts så att man får stöd bakifrån vilket leder till att man hänger i styret med armarna. Dessutom så har iaf inte jag varken rail eller pizza-drev men man får anpassa trixen därefter. Det jag tycker är grymmast är att ha en så o-modifierad motard som möjligt att stunta på. Har tex 15/38 i drevning på min vilket är väldigt mkt touring. Det enda som är gjort på min hoj är ett handtag på styret till bakbromsen så att det går att hålla konstant fart på bakhjulet i låga farter utan att behöva ha foten på bromsen.

supermoppe skrev:

Last edited:
motard är ju lättare maskin med bredare register så dom är nog roliga :) föresten vet inte om nån hört om "fuelmedia" har för mig jag sett en film från dom med motard i...

Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm