Stunt & Streetkvällar 2008

Fan va sur jag e nu. haha.
Fast jag inte ens e ett jättestort fan av dessa tillställningar så tycker jag det e kul att någon fixar något. Och det e jävligt trist att någon bitterfitta till snutjävel ska ställa in pga såpass små incidenter. Går väl prata med de som gjort fel på området??
Vad som händer utanför ska inte va kopplat på något sätt.

Hade det varit det så hade jag varit ännu surare över de blåvita surfittorna som stod utanför barkaby sist. Trött blir man.
 
Förklara den här logiken för mig. Några stökar, utanför arrangemanget, och för att få dom att skärpa sig... ställer ni in arrangemanget i framtiden.

Ni vill sedan att de som stökade ska bevisa att de värdesätter arrangemanget. Hur bevisas det egentligen om ni inte vet vilka de är? Och om ni vet vilka de är vore det rimligt att de tar det personliga ansvar som ni efterlyser.

Det enda som kommer hända är att det som vanligt körs med olika attityd runtom i stan i några veckor, och sen arrangeras träffen igen. Ingenting har hänt.

Jag skulle tro att de flesta vet vilka individer det är vi pratar om och vi som arrangerar dessa dagar kan inte åka runt och "ta alla i örat" när det busas utanför arrangemangen. Vi för en dialog med de som går över gränsen under arrangemanget och det brukar funka bra.

Utanför är det ni andra som har ett ansvar för att inte utmana och "ta i örat". Om du förstår hur jag menar.

Om det sista tror jag tyvärr att du har rätt.
 
Fan va sur jag e nu. haha.
Fast jag inte ens e ett jättestort fan av dessa tillställningar så tycker jag det e kul att någon fixar något. Och det e jävligt trist att någon bitterfitta till snutjävel ska ställa in pga såpass små incidenter. Går väl prata med de som gjort fel på området??
Vad som händer utanför ska inte va kopplat på något sätt.

Hade det varit det så hade jag varit ännu surare över de blåvita surfittorna som stod utanför barkaby sist. Trött blir man.

Word!

Nu blev ja bara mer taggad att köra gata:mad:
 
Vi för en dialog med de som går över gränsen under arrangemanget och det brukar funka bra.

Ööhm, men i Samverkangruppens skrivelse stod det ju "Vi hade också en förare som denna kväll vid två tillfällen gjorde vad han kunde för att lägga banan i däcksrök."? Hur gick dialogen då? Avvisades inte däckrökarpersonen efter första rökningen? Ville man ge rykaren en chans att ryka igen så man kunde ställa in evenemanget tre gånger?


Jag vet inte riktigt vad min åsikt i frågan är. Var det för att det busåktes i närhet av Barkarby just aktuell dag? Om det hade busåkts dagen efter istället, hade arrangemanget tillåtits fortsätta? Eller var det just för att det var Barkarby-besökare som avslöjades? Hade busåkande av icke-Barkarby-åkare också resulterat i inställda stuntkvällar?

Funderar jag på det så tycker jag nog att det är konstigt att kräva ett kollektivt ansvar då det är sådant kaos i arrangemanget i sig. Folk droppar in hela kvällen, dvs bara några få är med på informationen i början, det kollas inte om folk har körkort, ingen vet egentligen om några försäkringar gäller öht, osv.
 
Snart så kommer väl inte nån ens vela åka till dessa träffar eftersom snuten verkar leta efter ett sätt att ha koll på en. Filma och jämföra med buset som sker utanför grindarna för att se ifall de känner igen en.
Det de gjorde första träffen med att stå utanför grindarna o haffa en massa lirare som ville komma o busa av sig var lågt jävligt lågt så detta gjorde inte saken bättre. Och nu att detta ställdes in 3ggr var inte precis nån höjdare. Jag tycker tanken är god med dessa träffar och vill gärna gå på fler. men ska det forsätta så här så leker jag av mig utanför istället för att få stå ut med detta.

Verkligen fin relation polisen försöker bygga här.
 
Det här beslutat kommer få bittra konsekvenser på de dagarna det var tänkt att det skulle köras på barkarby. Många kommer åka någon annanstans där det är mycket mindre säkert och köra race eller stunt ändå.

Så ett par stycken ska göra att hela verksamheten faller? Bra syn på saker och ting.
 
Håller med! Är övertygad om att många har datumen bokade i sin kalender..
Inget blir bättre av det här..

Ses på gatorna :D

Edit, vem var däck rökaren?? Häng ut så vi har någon att banna!! :fatta!
 
Stäng alla butiker! Det finns snattare!
Förbjud all fotboll! Det finns huliganer!
Förbjud alla motorfordon! Det finns fartsyndare!

Löjligt!
Jag körde första gången på bakhjulet senast på barkaby och tänkte försöka göra det igen nu på onsdag. Jag tänker inte vänta hela sommaren på att göra det igen och kommer leta upp något ställe jag kan prova, vilket då blir på allmän väg...
 
Utanför är det ni andra som har ett ansvar för att inte utmana och "ta i örat". Om du förstår hur jag menar.
QUOTE]

Är ni ute efter någon form av medborgargarde?:huvet


Det vore intressant att höra hur resonemanget går i samverkansgruppen.
Vad tänker man sig att uppnå med denna idiotiska kollektiva bestraffning??:huvet Kanske dags att återigen fundera på vad syftet med dessa kvällar är?

Hur långt har man kommit i planerna med en permanent lösning?
Att det inte finns en bana i stockholmsområdet är helt patetiskt, men en bana kommer inte lösa enstaka buskörningar på gatan. Det är polisens jobb.

Varför har Polisen så svårt att bjuda på sig själva? Barkarbykvällarna är ju ett utmärkt tillfälle att ha en dialog, eller blir det inte lika lätt att vara spydig och nedlåtande och att sätta böter för skitsaker om man "känner" de man stoppar.

Röstar för en protestlista till "Rattmuffen" Niklasson.
 
Det vore intressant att höra hur resonemanget går i samverkansgruppen.
Vad tänker man sig att uppnå med denna idiotiska kollektiva bestraffning??:huvet Kanske dags att återigen fundera på vad syftet med dessa kvällar är?

Utan att veta hur resonemanget går så tror jag att man hoppades på en omedelbar effekt i form av att buset skulle sluta tvärt på gatan. Önsketänkande kanske, men iaf det som jag ser som förklaring till att projektet skulle läggas ned med dessa händelser som grund.

Tvåvägskommunikation om vad vi gemensamt vill uppnå och ha som syfte med kvällarna kanske kunde ge en fortsättning. Om båda grupper tar till sig och är villiga att kompromissa vill säga.
 
Känns inte som att dessa träffar ställs in p.g.a. den förklaring som getts, den är för långsökt enligt mig, som att det fanns någon annan anledning men som man inte vill prata om, jag vet inte.. :P

Hittar inte någon sorts logik i vad polisen sa i det uttalandet :confused:

Synd att man ska behöva vänta ända tills augusti, om det överhuvudtaget drar igång då?
 
Håller med! Är övertygad om att många har datumen bokade i sin kalender..
Inget blir bättre av det här..

Ses på gatorna :D

Edit, vem var däck rökaren?? Häng ut så vi har någon att banna!! :fatta!



Det var jag som la en långrykare ,Har du nått problem med det eller???


Att man inte får värma däck stillastående är rätt vanligt för oss som sysslar med dragracing ( har kört i över 20 år)

Detta är då för att inte göra gropar i banan

" inga däckvärmare " tolkade jag följdaktligen som ovan beskrivet

Hadde man på förarmötet sagt att " av miljöskäl " så får vi inte göra Rökmoln

Så hadde väl saken kommit i en annan dager

Jag ser annars ingen direkt skillnad i " busandet " på avlyst bana
I mellan bakhjulsåkande ,stuntande och annat skojj som som vissa av oss hojåkare sysslar med




Peter
Kör så det ryyker
 
Det var jag som la en långrykare ,Har du nått problem med det eller???


Att man inte får värma däck stillastående är rätt vanligt för oss som sysslar med dragracing ( har kört i över 20 år)

Detta är då för att inte göra gropar i banan

" inga däckvärmare " tolkade jag följdaktligen som ovan beskrivet

Hadde man på förarmötet sagt att " av miljöskäl " så får vi inte göra Rökmoln

Så hadde väl saken kommit i en annan dager

Jag ser annars ingen direkt skillnad i " busandet " på avlyst bana
I mellan bakhjulsåkande ,stuntande och annat skojj som som vissa av oss hojåkare sysslar med




Peter
Kör så det ryyker


Vad är då skilnaden på:

Man får inte göra burnouter.

Och:

Man får inte göra burnouter på grund av miljöskäl?

För mig så betyder bägge meningarna att man ska ge fan i att göra burnouter.
Oavsett om man står stilla eller sakta tar sig framåt.
 
Vad är då skilnaden på:

Man får inte göra burnouter.

Och:

Man får inte göra burnouter på grund av miljöskäl?

För mig så betyder bägge meningarna att man ska ge fan i att göra burnouter.
Oavsett om man står stilla eller sakta tar sig framåt.
Men nu var det ju inte så det var formulerat.
 
Men nu var det ju inte så det var formulerat.

Om du läser första inlägget i den här tråden och sen klickar på länken "Vad som gäller under kvällarna" så står det:
Citat: Allmänt
103 dB
Inga burnouter
Slut citat.

Dessutom står det samma sak likadant formulerat på lappen som du skriver på innan du får köra på Barkarby.

Så var det formulerat.
Däremot hur vissa har tolkat det är en annan sak.
 
har börjat få en konstig känsla av att alla hojjar på barkarby kan senare identiferas av polisen vid behov då dom finns på film på ett eller annat sätt.


lustigt det där faktiskt...kanske dom filmar för eget bruk också då många av sthlms hojåkare är där.

säger som alla andra,jag har inget att dölja men men...
 
På uppdrag av Anders Wedberg, Vägverket

På onsdag den 18 juni träffas alla som vill komma och prata kring allting som har varit och framtiden vad det gäller Stunt & Streetkvällar.

Vi träffas innanför grindarna på Barkarby och vi hoppas givetvis att så många som möjligt kommer då detta är oerhört viktigt.
Vi kan komma längre i disussionerna om vi träffas än att vi sitter och skriver på forumet.

Hoppas verkligen att ni tycker detsamma! Vi ses klockan 19.00

Vägverket och Polisen är givetvis på plats
 
Det är jättebra att en massa människor lägger ner tid och energi på att göra något positivt för motorcylkelsporten, för alla tycker inte att banåka är det som ger livet en mening.
Men det som inte verkar ha gått fram är att ni faktiskt har att göra med vuxna människor som inte behöver dagisfröknar som står och tjatar och gnatar.
Ta bara stunten t.ex, den verkar vara lite av den elaka bölden på mc-världens feta röv, förutom när det gäller att dra publik för då är stunten det som gäller. En fruktansvärd massa regler som ska kuva förarna i en sport där det faktiskt går ut på att pressa gränser och göra det så "farligt" det går. Eurostyle i all ära, har inget emot den, men det finns fler grenar av sporten som är det är lite mer fart i.
Efter att ha sett uppförandet av en person från Samverkanskgruppen vid Skogis vart jag rent ut sagt förbannad, då han kastade sig över en stuntare(självklart) och förklarade att dom inte får köra som dom vill för att då kommer minsann polisen bli lite kinkiga och då blir minsann Samverkansgruppen också det.
Jag tyckte från början att hela idén var jättebra, men jag tror att den grundar sig på helt fel saker. För rejsande krävs en bana. För stunt krävs bara en plätt asfalt och ett jävla glatt humör som ger en sammanhållning och en livsstil som banåkare aldrig kommer förstå sig på. Det ska vara däcksrök och varvstopp blandat med den sega och uthålliga träningen som faktiskt ligger bakom stuntarnas konster. Självklart vill dom visa upp sig!
Och, för er som inte har upptäckt det tidigare så är det enorma mängder vanliga människor som tar sig till skogis och tyresö endast för att få se dessa killar och deras hojar. Det är ett gratis nöje för en massa människor. Och oavsett vad polis, samverkansgrupper och andra tycker så kan jag berätta att responsen är enormt positiv på bägge ställena av "publiken".
Poliserna fick bort streetracingen från industriområdena och den hamnade på gatan, vilket dom nu ondgör sig över. När stuntarna håller sig på nån övergiven plats körs dom bort av polisen. Samverkan är aldrig ensidig utan måste komma från båda parter, inte ett gäng som sitter och bestämmer vad andra ska tycka och tänka, det är inte samverkan, det är försök till påverkan.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top