Stulen regskylt [RRS 883]

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
Små raska hojar och en bamse
Måste ha hänt nån gång mellan förra veckan och igår. Jag märkte att skylten var borta när jag var ute på en kortare tripp för att fota hojen efter att ha bytt styret. Tyckte att "skön form på bakskärmen .. ", men det fattas nåt!?

IMG_9142.JPG

Redan igår kväll beställde jag en ny skylt, men jag undrar hur jag ska fästa den då hållaren också är borta. Denna hojen har en sk "duck tail" bakskärm och där sitter två skruvar under skärmen. Nån slags adapter för hållaren måste jag skaffa. Kollade på Customhoj.se men dom verkar inte ha det jag behöver. Några tips? ... tackar.

Sitter skylthållaren du saknar i baklampans stomme eller vad fästs den i ? En plåt bockad i rätt vinkel löser väl det där lätt bara du vet vart du fäster den

Säker på att den är snodd?
Kan kanske vibrerat av?
Precis, det kan mycket väl ha hänt.

En kromsläde (V-twin gissningsvis) kom farande utanför farsans hus för många år sedan och tappade regskylten när farsan var ute utan att föraren märkte det.

Då ringde han transportstyrelsen som antagligen kontaktade föraren. Han fick tillbaka den iaf.

Farsan var besatt i tvåhjulingar han med.
1939-2021 RIP

Last edited:
Kanske en spikplåt som du bockar och vid behov sågar av och borrar hål för skruv i.
Jag har en bockad spikplåt på GSX1300R med ett rör i bocken.
Och inuti röret ett mindre rör med en gängad stång genom som är fäst med två öron på undersidan av "Suzukis stänkskärm". (Öronen Suzuki Original) så vid däck byte är det bara vicka upp regskylten. Och rulla ut hjulet bakåt när hjulaxel är ute och kedjan avlyft drevet.
I inspirerad fart så fälls Regskylten upp i nästan vågrätt läge för mindre luftmotstånd.
Helt automatiskt. I teorin. :)
För få det att hålla ihop är hela baksidan på regskylten klädd med Glasfiberamerad Epoxiplast.
Glasfiber och Epoxi Finns på Biltema.
Men Glasfiberamerad Epoxiplast borde kunna ersättas med att limma en bit plåt under skylten.
Har du också blivit av med skyltbelysningen ? Eller finns skyltbelysningen kvar ?

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN