Stulen parkering....

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Finns det nåt mer irriterande än när någon jävel snott din förhyrda parkeringsplats.

Messade regnr till vägverket, men vad spelar det för roll när man bara får namnet (fanns inte på eniro eller hitta.se)

Jag är så helvetes förbannat att jag har lust att sparka sönder nåt på idiotens bil :mad: :mad: :mad:

...........men så får man ju inte göra.......

Hur gör/har ni andra gjort?????
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
chili skrev:
Finns det nåt mer irriterande än när någon jävel snott din förhyrda parkeringsplats.

Messade regnr till vägverket, men vad spelar det för roll när man bara får namnet (fanns inte på eniro eller hitta.se)

Jag är så helvetes förbannat att jag har lust att sparka sönder nåt på idiotens bil :mad: :mad: :mad:

...........men så får man ju inte göra.......

Hur gör/har ni andra gjort?????

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=111528

Och i den står min metod
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=104397
 
Last edited:

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Oopps! Var så ilsk att jag inte ens sökte på ämnet :huvet

Det verkar vara fler som har dessa problem, ofta också....

Ställer jag mig i vägen kommer väl telefonen att ringa i natt eller nån jävel bankandes på dörren, i värsta fall händer väl något på min bil...

Man skulle fästa ett rep eller en kätting i bilen och lyktstolpen framför... men då kör han väl iväg, får stolpen i taket och blir invalid lr nåt...
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
chili skrev:
Oopps! Var så ilsk att jag inte ens sökte på ämnet :huvet

Det verkar vara fler som har dessa problem, ofta också....

Ställer jag mig i vägen kommer väl telefonen att ringa i natt eller nån jävel bankandes på dörren, i värsta fall händer väl något på min bil...

Man skulle fästa ett rep eller en kätting i bilen och lyktstolpen framför... men då kör han väl iväg, får stolpen i taket och blir invalid lr nåt...
Och vari ligger problemet?
(Japp, jag ÄR satan. :2cool)

Min lösning funkar iallafall.... har funkat i 9 år.
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
När jag var ung (och dum) var det någon som parkerade sin Toyota Starlet på min parkeringsplats. Efter5som jag var lycklig ägare till en Merca S-klass då (som vägde 3 gånger så mycket) och en bra bogserlina, hittade han sin bil 300 meter längre bort när han skulle ha den :rofl
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Är det en liten bil skulle det bästa va att sammla ett gäng polare och ställa bilen innanför räcken där han omöjligt kan köra ut den :hihi
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jag råkade ut för detta i förra veckan. Jag parkerade direkt framför bilen och pratade lite med grannen som tyckte att det var ok (eftersom jag parkerade in även honom). Jag skrev en lapp och satte i vindrutan. Någon timme senare ringer det på dörren och så står det en väldigt skamsen grabb i tjugoårsåldern och ber om ursäkt.

Jag tyckte att han skämdes tillräckligt så jag skällde inte mer på honom utan han verkade faktiskt ha förstånd att skämmas (vilket inte alla har) :)
 

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Enköping
Hoj
Gixxer
Hur enkelt som helst att få fram alla uppgifter om ägare på ett fordon. Ring kundtjänst för fordonsfrågor. 0771-14 15 16. Bara att tala om reg.numret så kan du få alla uppfifter. Så som namn, adress, telefonnummer och personnummer... Det har jag gjort flera gånger. :tummenupp

// Lena
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Fotrally skrev:
Vad fan har ni för bilar egentligen då ni lyckas dra i väg en parkerad bil med handbromsen drag och ev växeln i!?...lr lånar ni en traktor? :va


En MB 350 SE (zigenarpråm) släpade en Toyota Starlet sidledes utan större problem :tummenupp
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Fotrally skrev:
Vad fan har ni för bilar egentligen då ni lyckas dra i väg en parkerad bil med handbromsen drag och ev växeln i!?...lr lånar ni en traktor? :va
Ganska många bilar har väldigt dålig handbroms. Som dessutom blir sämre ju längre man drar bilen.

Är problemet sedan bara att växeln ligger i (finns folk som ägt gamla dieselmercor och sedan aldrig igen parkerar med växeln i) så spelar det ingen större roll nu på vintern.
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Esquire skrev:
Ganska många bilar har väldigt dålig handbroms. Som dessutom blir sämre ju längre man drar bilen.

Är problemet sedan bara att växeln ligger i (finns folk som ägt gamla dieselmercor och sedan aldrig igen parkerar med växeln i) så spelar det ingen större roll nu på vintern.

Men man behöver ändå väldigt bra fäste med bilen man drar med! Sedan måste man ha nått rejält att kroka tag...

Fast är det små bilar man ska flytta så går det väl bra.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Fotrally skrev:
Vad fan har ni för bilar egentligen då ni lyckas dra i väg en parkerad bil med handbromsen drag och ev växeln i!?...lr lånar ni en traktor? :va
Allt går med lite våld.
Använt en VAZ/Lada och slitit ut en gammal Saab 900 med både backväxel & p-broms i. (motorn drogs runt baklänges. :D )
Mitsubishi Galant med slöaste 1,8'an klarade att rycka ut en stor SUV, med påkopplat släp.
Fast klart lättast har det ju gått med Cheva vanen.

Men som sagt, allt går om man är lite brutal. :tummenupp
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
War-psycho skrev:
Allt går med lite våld.
Använt en VAZ/Lada och slitit ut en gammal Saab 900 med både backväxel & p-broms i. (motorn drogs runt baklänges. :D )
Mitsubishi Galant med slöaste 1,8'an klarade att rycka ut en stor SUV, med påkopplat släp.
Fast klart lättast har det ju gått med Cheva vanen.

Men som sagt, allt går om man är lite brutal. :tummenupp

Hehe... men att "rycka" iväg en bil är då nånting jag skulle dra mig för in i det sista. Karossen lär knappas gilla det.

Men klart bra att veta i fall jag skulle behöva utöva det på någon felparkerare! :tummenupp
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Fotrally skrev:
Hehe... men att "rycka" iväg en bil är då nånting jag skulle dra mig för in i det sista. Karossen lär knappas gilla det.
Husse gillar inte att tvingas parkera olagligt på gatan, och få böter, medans nån står gratis på din parkering ostraffat.

Sen kan jag avslöja att det är en alldeles överjävla skön känsla att efteråt sitta å glo ut genom fönstret, när p-lisorna sätter en 700:-/biljett på vindrutan. Sen sover man gott. :D

(Nej, repressailer har inte inträffat, då dom uppenbarligen är medvetna om att jag redan har deras reg.nr.
Och om jag reagerar såhär när dom snor min p-plats, hur tror dom jag skulle reagera om dom gick på min bil?
Fast, det har aldrig hänt, dom är ju medvetna att det var dom som gjorde fel.)
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Har du en klass 3 kätting du kan offra så rekomenderar jag något liknande detta.

Sen riggar du upp webbkameran genom fönstret och spelar in allt.
 

Bifogat

  • Security.pg.jpg
    Security.pg.jpg
    64.8 KB · Visningar: 118
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top