Det står en bil på min p-plats

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki SV650s
Har denna helgen råkat ut för ett hyfsat irriterat moment, nämligen att nån har tagit min förhyrda parkeringsplats utanför lägenheten. Här är man på väg hem från ett trevligt glöggande (alkoholfritt givetvis pga bil) med polarna och ska parkera bilen och ser en bil ståendes på min plats! Det är andra helgen denna månad som nån tar sig friheten att ställa sin bil på min plats.
:4skrika

Jag har försökt få kontakt med ägaren av bilen, men utan resultat(telefonnumret listat på hitta.se till ägaren verkar inte stämma). Bilen har stått där i ett dygn nu...
:mad:

Nu till frågan: Ni som har råkat ut för detta, hur gick ni tillväga? Eftersom folk inte verkar förstå skylten "Förhyrd parkering" funderar jag på om det går att styra upp nåt för att slippa missförstånd i framtiden.

På min axel sitter en röd kille med mantel och horn i pannan som påstår att problemet löser sig om jag bogserar bort felparkeraren med min lite större bil, alternativt bara dra igång larmet så ägaren kanske behagar visa sig och flytta åbäket.

//vän av ordning
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
går de inte o få bortbogserat? :yoparty

annars ställer du dig bakom han o lämnar dit mobilnummer på hans ruta :tummenupp
 

Vantskruv

Övning ger färdighet
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Sillfittan
Hoj
Triumph Sprint ST ABS -06, CRF300L
Klipp av handbromsvajern under bilen och putta bort den, eller låt den rulla av sig själv... :hihi
 

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Ort
031
Hoj
ärretta
Ring P-bolaget och anmäl, de skickar ut en väktare för att bötfälla. :tummenupp
Du kan ställa dig på besöksplatsen så länge och slippa betala om du får ett godkännande från P-bolaget.
 

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki SV650s
Gustav1 skrev:
Ring din hyresvärd såklart.
Ja, jag insåg det igår efter 10 minuters konstant hängande på tutan. Ringde p-bolaget, så jag har mitt på det torra (iaf p-botsmässigt). Men det är ändå störande att inte ha tillgång till sin egen plats närsomhelst.
:mad:
 
Last edited:

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Svart ZX9R -98
Skaffa ett hjullås och lås fast biljäveln med en lapp på rutan där du tackar för att han hyr din P-plats för 300 kr dygnet.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Neb Jones skrev:
Ja, jag insåg det igår efter 10 minuters konstant hängande på tutan. Ringde p-bolaget, så jag har mitt på det torra (iaf p-botsmässigt). Men det är ändå störande att inte ha tillgång till sin egen plats närsomhelst.
:mad:

Jo absolut.
Men mycket mer kan du nog inte göra utan att riskera att åka dit för något själv.
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
bogsera bort skiten. om julen är låsta så tar du två domkrafter å hissar upp den sen är det bara att dra den dit man vill
 

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki SV650s
Gustav1 skrev:
Jo absolut.
Men mycket mer kan du nog inte göra utan att riskera att åka dit för något själv.
Nä, jag hade inte tänkt göra nåt som ligger i gråzonen för vad som anses lagligt (eller moraliskt rätt), utan mer utröna vad jag kan göra för att slippa dessa felparkerare. Kanske svårt att göra nåt öht. Blir bara så j**la förbannad de gånger det händer. Min första post är väl mer av ventileringskaraktär än fråga.
 
Last edited:

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Neb Jones skrev:
Nä, jag hade inte tänkt göra nåt som ligger i gråzonen för vad som anses lagligt (eller moraliskt rätt), utan mer utröna vad jag kan göra för att slippa dessa felparkerare. Kanske svårt att göra nåt öht. Blir bara så j**la förbannad de gånger det händer. Min första post är väl mer av ventileringskaraktär än fråga.

Man kan ju råka tappa ett par spanska ryttare på strategiskt ställe. :D
Blöta tidningar på vindrutan, vatten i låsen. Spara ventilerna. Klistermärken över hela vindrutan. etc etc.

Jojo nu blev det gråzon :rolleyes:
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Jag bodde väldigt centralt tidigare, hade min p-plats 30meter från stans gågata. Det var jämt nån biljävel som parkerat på min plats. Oftast ställde jag mig bara på nån annans. Men en dag vart jag less då parkerade jag kloss emot bakom en fet bmw 740. Gick upp och började laga mat, kikade ut ur fönstret då ser jag hur en fet kärring står utanför och försöker lotsa en ännu fetare gubbe runt med den feta 740:n. Var rätt kul att se för det tog lång tid med automaten och det fanns ingen chans att han skulle kunna komma runt.
Drog på mig jackan och gick ut och ställde mig och tittade på dom.

Efter nån minut gick jag dit "Ser ut att gå tungt det där" sa jag "jo det är lite trångt sa tanten och smålog" " ja just det" betraktade dom en stund till. Du jag har en lösning på erat problem, det där är en hyrd parkering som jag betalar för varje månad och så gott som varenda jävla dag nu under vintern/julen så står det nån parkerad på min plats och jag är jävligt less på det. "Betala mig 300 spänn så flyttar jag bilen där" sa jag och höll upp nyckelknippan tro på fan gubben utan att säga nånting drog upp börsen slet upp 300 spänn och lämnade över dom till mig med skamsen blick och bad om ursäkt. Jag fick lite dåligt samvete men var samtidigt förbannad så jag gav tillbaka 200 spänn och sa åt honom att inte parkera där fler ggr.
 

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)
r matte skrev:
bogsera bort skiten. om julen är låsta så tar du två domkrafter å hissar upp den sen är det bara att dra den dit man vill

Du får inte flytta bilen även om den står på din plats... Det är Egenmäktigt förfarande.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Twosaint skrev:
Jag bodde väldigt centralt tidigare, hade min p-plats 30meter från stans gågata. Det var jämt nån biljävel som parkerat på min plats. Oftast ställde jag mig bara på nån annans. Men en dag vart jag less då parkerade jag kloss emot bakom en fet bmw 740. Gick upp och började laga mat, kikade ut ur fönstret då ser jag hur en fet kärring står utanför och försöker lotsa en ännu fetare gubbe runt med den feta 740:n. Var rätt kul att se för det tog lång tid med automaten och det fanns ingen chans att han skulle kunna komma runt.
Drog på mig jackan och gick ut och ställde mig och tittade på dom.

Efter nån minut gick jag dit "Ser ut att gå tungt det där" sa jag "jo det är lite trångt sa tanten och smålog" " ja just det" betraktade dom en stund till. Du jag har en lösning på erat problem, det där är en hyrd parkering som jag betalar för varje månad och så gott som varenda jävla dag nu under vintern/julen så står det nån parkerad på min plats och jag är jävligt less på det. "Betala mig 300 spänn så flyttar jag bilen där" sa jag och höll upp nyckelknippan tro på fan gubben utan att säga nånting drog upp börsen slet upp 300 spänn och lämnade över dom till mig med skamsen blick och bad om ursäkt. Jag fick lite dåligt samvete men var samtidigt förbannad så jag gav tillbaka 200 spänn och sa åt honom att inte parkera där fler ggr.

Detta är oxå egenmäktigt förfarande!!

(men jävligt coolt) :Bugar
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Twosaint skrev:
Jag bodde väldigt centralt tidigare, hade min p-plats 30meter från stans gågata. Det var jämt nån biljävel som parkerat på min plats. Oftast ställde jag mig bara på nån annans. Men en dag vart jag less då parkerade jag kloss emot bakom en fet bmw 740. Gick upp och började laga mat, kikade ut ur fönstret då ser jag hur en fet kärring står utanför och försöker lotsa en ännu fetare gubbe runt med den feta 740:n. Var rätt kul att se för det tog lång tid med automaten och det fanns ingen chans att han skulle kunna komma runt.

Såg jävla härligt gjort! :tummenupp
Jag skulle lätt ha gjort samma sak!

/han som nyss fått en p-bot för att stod på besökande parkering. :brinnerup
 

Carcass

Smurfjäveln
Gick med
14 May 2003
Ort
V-ås
Hoj
Kawa KX250F -04
Blip skrev:
Man kan ju råka tappa ett par spanska ryttare på strategiskt ställe. :D
Blöta tidningar på vindrutan, vatten i låsen. Spara ventilerna. Klistermärken över hela vindrutan. etc etc.

Jojo nu blev det gråzon :rolleyes:
Precis, och sen nästa dag när han går ut till sin bil som han nu kunnat parkera på sin hyrplats finner han den med fyrhjulspunka, inslagna rutor och totalt upprepad... :brinnerup

action/reaction
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top