Stulen hoj på blocket? Hjälp hitta ägaren!

Status
Ej öppen för fler svar.
Finns ju hur många och hur konstiga hemmabyggen som helst där ute utan att dom är stulna.

Kan inte nån som kan nåt om motarder bara åka dit och kolla på den och se om förklaringen verkar rimlig eller inte?
Jo precis, kikar man dessutom på området mellan tanken/bakramen och kylarvingarna så är det täckt av något. Så ser det absolut inte ut på en 690. Så att det är ett hopbygge av olika delar/hojar är ju omöjligt.

Jag hänger inte med riktigt. Fula omlackade ,ombyggda hojar finns det en hel del av på blocket det betyder inte att den är stulen. Vet trådstartaren något som vi andra missat? Sen är det ju upp till säljaren att skriva det han vill om hojen eller utelämna saker om hojen. Säljaren kan ju köpt hojen utan att veta saker om den som trådstartaren påstår. Det betyder fortfarande inte att en hoj är stulen.

Tycker nu någon att det är fuffens åk och kolla ramnummer och regnummer. Så saken blir utredd och trådstartaren kan sova lugnt.

Tycker den här tråden inte har tillräckligt med fakta för att leva vidare...

Tycker den här tråden inte har tillräckligt med fakta för att leva vidare...

Jag håller inte med.

Jag håller inte med om att hojen nödvändigtvis är stulen och jag håller inte med om att säljaren ska slås sönder och samman vare sig hojen är stulen eller inte men jag är nyfiken på varför man annonserar ut en hoj som är värd runt 60 000 (en KTM 690) som en hoj som är värd 15-20 000 (KTM 400 EXC) och som enligt utsago är ombygg till den dyrare hojen (utan att lista byte av motor, sving, avgassystem, styrkronor osv i annonsen utan mest byte av billig plast) med i stort sett allt utom ramen, vilken mest troligt också är utbytt eftersom det måste vara ett helvetes jobb att få motor, bakram, avgassystem, styrkronor och sving från en 690 att passa på en ram från en gammal 400 EXC.

Men som sagt, det går nog inte att få fram mer fakta utan att slå ägaren en signal. Jag tror vi alla är överens om att det där inte är en KTM 400 EXC -02 med plast från en 690.

Det är som att lägga ut en bild på en R1 -09 och säga att det är en R1 -99 med kåpor från en -09 trots att man ser att sving, tank, avgas osv är från en -09.

Någon modd eller Swedie får väl avgöra om den ska stängas eller inte, han känner ju bevisligen till att den existerar.

Last edited:
Och här sitter ni än och tjafsar i sann SH anda ?

Nån som åkt dit ?
Nån som ringt han ?

Nä tänkte väl det.
Det är tydligt i det här landet när det är dåligt väder vad tråkigt alla får eller hur :7peta

Skulle den vara stulen och medvetet försöker säljas vidare så är det förmodligen historiens mest korkade tjyv.

Jag blir iofs inte förvånad längre.

Har modifierat bort texten om att annonsören skall göras illa, det är brottsligt och strider mot SH regler.
Ni är välkomna att gissa, spåna och diskutera, men håll er till reglerna. Inga personuppgifter, inga uppmaningar till brott osv.

Sen kan någon av er faktiskt ringa o kolla. Eller vill ni inte veta? Bara diskutera? :)

Olämpligt att lägga ut namn och ort tycker jag. Det ska i så fall skickas till polisen och inte läggas ut här.

Står ju dessutom ett inlägg upp "inga personuppgifter" :)

Den här tråden stängs nu då det är alldeles för hög andel spekulationer och inga bevis.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey