Stulen hoj på blocket? Hjälp hitta ägaren!

Status
Ej öppen för fler svar.

N.A.S.A

Sporthojsnörd
Gick med
19 Jul 2009
Ort
Lund
Hoj
Cessna 172N -74
Nybes och skattad. Varför skulle detta vara stöldgods? Ringt och frågat?
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05

Snowman89

Guest
Elaborera tack.
Personen i annonsen hävdar att det är en EXC 400 -02 som har blivit ombyggd med plast och framgaffel från en 690 SMC.

På bilden så är det en 690 SMC. Motorn och ramen är korrekt för att komma från en 690.

Däremot att gå ut med att den GARANTERAT är stulen är ju att ta i lite väl mycket just nu. Men jag håller med om att det verkar väldigt suspekt..
 

Snowman89

Guest
Nybes och skattad. Varför skulle detta vara stöldgods? Ringt och frågat?

Vad händer om jag besiktar min 525a och dagen efter monterar jag plåtarna på en 690.
Om de inte lagt ut fel bild i annonsen så verkar det vara det jag beskrev ovan som ägaren gjort.

edit: Jag har kollat på stulnafordon och där finns ingen 690 SMC med som har stulits senaste 6månaderna som verkar stämma.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Du, ta och tagga ner lite. Att uppmana till att "slå bara sönder personen i fråga!!!" är ju inte så vidare smart. Det kan ju inte vara så svårt att hitta killen om du nu vill det, det är väll bara att ringa på annonsen och säga att du är intresserad. Sen kan du ju åka dit, kolla ramnummer, motornummer, ägarpapper, legitimation, eventuella köpebrev, kvitton, regplåtar och annat. Är det då inget som stämmer så föreslår jag att du kontaktar polisen.
 

Snowman89

Guest
Du, ta och tagga ner lite. Att uppmana till att "slå bara sönder personen i fråga!!!" är ju inte så vidare smart. Det kan ju inte vara så svårt att hitta killen om du nu vill det, det är väll bara att ringa på annonsen och säga att du är intresserad. Sen kan du ju åka dit, kolla ramnummer, motornummer, ägarpapper, legitimation, eventuella köpebrev, kvitton, regplåtar och annat. Är det då inget som stämmer så föreslår jag att du kontaktar polisen.
Håller med dig där.. Det kan ju faktiskt vara så enkelt att han lagt upp fel bild eller något liknande.

En fundering bara. Ifall jag har en 525a som kraschas ganska rejält. Men eftersom jag har en avreggad 690 samtidigt som jag ger ramnumret från min 525a, vips så har jag en 690 som verkar vara en 525a i papprena.
Är det möjligt att göra så?

Att göra en liknande grej med en sporthoj till en motard funkar ju givetvis inte. Men mellan 2st nästan identiska hojar. Jag vill ju tro att det ska finnas något som hindrar folk från att göra såhär, men gör det verkligen det?

När jag besiktade min hoj så nöjde sig besiktningsmannen med att se de 3sista siffrorna i chassinumret då KTM placerat de så illa så man knappt ser det längre pga att slitage från kablarna som är dragna över chassinumret.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Suck.......skaffa ngt att göra på fritiden...vem som helst får bygga om hojar....
Fast den där är inte ombyggd det där är en helt standard 690 SMC. Att sälja den för 20kkr snabb affär luktar skunk lång väg...
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Håller med dig där.. Det kan ju faktiskt vara så enkelt att han lagt upp fel bild eller något liknande.

En fundering bara. Ifall jag har en 525a som kraschas ganska rejält. Men eftersom jag har en avreggad 690 samtidigt som jag ger ramnumret från min 525a, vips så har jag en 690 som verkar vara en 525a i papprena.
Är det möjligt att göra så?

Att göra en liknande grej med en sporthoj till en motard funkar ju givetvis inte. Men mellan 2st nästan identiska hojar. Jag vill ju tro att det ska finnas något som hindrar folk från att göra såhär, men gör det verkligen det?

När jag besiktade min hoj så nöjde sig besiktningsmannen med att se de 3sista siffrorna i chassinumret då KTM placerat de så illa så man knappt ser det längre pga att slitage från kablarna som är dragna över chassinumret.

Kan kan man, men det är inte lagligt. Du kan ju försöka rega den på något magiskt vis som jag inte kan komma på, men jag är grymt skeptisk till om det skulle gå.
 

Snowman89

Guest
Kan kan man, men det är inte lagligt. Du kan ju försöka rega den på något magiskt vis som jag inte kan komma på, men jag är grymt skeptisk till om det skulle gå.
Frågan är ju ifall besiktningsmannen är så kunnig att han ser att det inte är en 525a isåfall.
Däremot att göra samma sak mellan typ en EXC 400 -> EXC 450 lär ju vara helt omöjligt att upptäcka isåfall.

Däremot 400->690 så är ju hoppet ganska stort och de är ju väldigt mycket som skiljer dem åt..
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Frågan är ju ifall besiktningsmannen är så kunnig att han ser att det inte är en 525a isåfall.
Däremot att göra samma sak mellan typ en EXC 400 -> EXC 450 lär ju vara helt omöjligt att upptäcka isåfall.

Däremot 400->690 så är ju hoppet ganska stort och de är ju väldigt mycket som skiljer dem åt..

Jag skulle vilja påstå att många av de personer som besiktigar hojar själva kör hoj, och har ganska go koll på läget. Sen att de ser mellan fingrarna för diverse "lösningar" som gixxer 7/11, uppborrade glidare typ 833-1200+ konverteringar och liknande är en annan sak än att falslskylta och stämpla om en hoj.
 

Snowman89

Guest
Jag skulle vilja påstå att många av de personer som besiktigar hojar själva kör hoj, och har ganska go koll på läget. Sen att de ser mellan fingrarna för diverse "lösningar" som gixxer 7/11, uppborrade glidare typ 833-1200+ konverteringar och liknande är en annan sak än att falslskylta och stämpla om en hoj.

Jo jag hoppas verkligen att det är som du skriver.

Killen som har lagt in annonsen kommer nog bli skapligt nedringd imorgon..
 

p2p

If you snooze, You loose.....
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ktm 690 smc
men herregud hur godtrogna är ni egenligen det finns inget på hojen alls ifrån en ktm 400exc den är en ren och skär ktm 690smc jag har haft jävligt många ktm i mina dagar. hade jag bott närmre hade jag mer än gärna löst det!!!


tex om detta varit en exc du tror inte han nämt att den har 690 motor? till skillnad från en exc går avgassystemet fel han har även 690 sving du ser även dom silvriga motorfästena fram som motorn hänger i till skillnad från 400 där den ligger i ramen!


varför i hela helvete skulle du sälja en komplett 690 från absolut senast 2008 och sälja den som en 02a???


du behöver knappast mer än 50 i iq för att fatta :arsele
 

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
yamaha xj6
vilka frågor ska man ställa säljaren för att inte skrämma iväg han inför en eventuell träff? alltså vilka frågor ska man ställa för att han ska säga fel omedvetet?
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
Fråga nått som har med motor osv att göra "hur många kubik är motorn/slagvolymen", "hur många hästkrafter".

Jag vet inte :rolleyes:

definitivt en 690 smc iaf.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Har den en kedja som varit orange och sedan blivit smutsig, eller är det Sveriges rostigaste mc-kedja? :va

Mobilnumret i annonsen verkar inte vara registrerat. Söker man på det namn och postnummer som står i annonsen på Ratsit så får man två träffar. Där båda bor på samma adress men den ena är dubbelt så gammal som den andra. Enligt Eniro finns två telefonnummer registrerade på det namnet på den adressen, inget av de numren är det i annonsen.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top