Stulen hoj på blocket? Hjälp hitta ägaren!

Status
Ej öppen för fler svar.
men herregud hur godtrogna är ni egenligen det finns inget på hojen alls ifrån en ktm 400exc den är en ren och skär ktm 690smc ... exc... 690 motor? exc... avgassystemet fel... 690 sving... silvriga motorfästena fram... till skillnad från 400 där den ligger i ramen!

varför i hela helvete skulle du sälja en komplett 690 från absolut senast 2008 och sälja den som en 02a???

du behöver knappast mer än 50 i iq för att fatta :arsele

Varför ber du andra tipsa polisen? Tipsa själv om du är säker på att den är stulen.

Och jag måste vara ultratrög enligt din bok, för jag ser fan ingen skillnad. Det är konstigt att man måste dumförklara folk för att alla inte kan alla fabrikat utantill.

Last edited:
Om man inte vet med 100% säkerhet att hojen är stulen, vem som stulit den och vem den riktiga ägaren är så kanske man skulle ta det lite lugnt med anklagelserna. Klart det verkar konstigt att nån skulle sälja en svartlackad 690 för så lite pengar men det kan finnas andra förklaringar. Den kan ju vara importerad som nåt annat t.e.x

:dummerSH Blocket poliser slår till igen:zpy

Jag tror enklaste sättet att hitta ägaren till hojen är att ringa numret i annonsen....

Skall man anklaga folk för att vara tjuvar/hälare måste man, och jag menar verkligen MÅSTE man, vara säker på sin sak.
Annars gör du dig skyldig till förtal
Så, har du något som styrker ditt påstående om att personen säljer en stulen hoj?

Herre jävlar! Hur dumma är ni? Bara för att man slänger på en plåt från en annan hoj gör den inte ombyggd.
690 är insprutad med andra ord sitter det soppapump i tanken bland annars vilket gör att du inte kan lira ihop det med en gammal 400.

Motorn i en 400 sitter i ramen på helt olika fästen emot vad den bilden visar då motorn i 690 hänger i brygga.
Och vrf skulle man slänga på en 400 ca 60kg extra när dem e rösträtt original om han bara bytt motorn vilket han inte har enligt bild.
Plus är det ingen av er som vet att en 690 är
Värd typ 50-70 papp? Då skänker man inte bort den för 20 om de inte e nåt lurt med den. Att sälja den i delar skulle ge mer betalt än 20.

Idioter! Alla som skruvat hoj eller sett en på
Mer än vykort kan skilja på hoj och hoj. De e ingen chopper direkt!

Herre jävlar! Hur dumma är ni? Bara för att man slänger på en plåt från en annan hoj gör den inte ombyggd.
690 är insprutad med andra ord sitter det soppapump i tanken bland annars vilket gör att du inte kan lira ihop det med en gammal 400.

Motorn i en 400 sitter i ramen på helt olika fästen emot vad den bilden visar då motorn i 690 hänger i brygga.
Och vrf skulle man slänga på en 400 ca 60kg extra när dem e rösträtt original om han bara bytt motorn vilket han inte har enligt bild.
Plus är det ingen av er som vet att en 690 är
Värd typ 50-70 papp? Då skänker man inte bort den för 20 om de inte e nåt lurt med den. Att sälja den i delar skulle ge mer betalt än 20.

Idioter! Alla som skruvat hoj eller sett en på
Mer än vykort kan skilja på hoj och hoj. De e ingen chopper direkt!
Andas....

förstår inte hur naiva folk är visst slå killen är dumt formulera mig lite dumt kanske jag maila iaf blocket direkt och anmälde...

även om det är import lr vad fan ni vill få det till skulle du kunna sälja dämpare och hjul för mer än 20...

men visst nästa gång era stula R1or lr nåt dyker upp som kawa sälges mkt snabbt kåmpis!! kan ni sitta där

jag kan gärna ringa och tipsa polisen men dom vill ju höra varför jag tror det, så den som sammanställer en lista på de punkter han/hon kmr på som jag kan förmedla till polisen vore inte dåligt. sen om det visar sig att den inte är stulen, fine då kan vi lägga ner detta ist för att vänta på att nått ska hända. ringer senare idag tänkte jag.

Ni som inte förstår irritationen har aldrig blivit bestulen på en hoj...

Jag har blivit bestulen på en hoj, en vecka efter att jag tog hem den från vinteridet.
Det gör inte att jag kan KTMs modellprogram.

Det är fullt möjligt att hojen är stulen, eller så är det ett kvastskaft som tror det han skriver, eller så är hojen rent skit med motor som är på gång att rasa och han vill bara avyttra den...
En tredje möjlighet är ju att det är någon som vill driva med en polare som fyller år genom att lägga upp en annons på hojen med shiiitbra pris för att stackarn ska bli helt nerringd.
Fjärde möjligheten är väl att det är ett kraschat förhållande och den andra parten säljer hojen som var den käraste ägodelen och därav massa trams i annonsen... Sett det hända med bilar på blocket.
Eller så är det någon som måste ha pengar omedelbart, och har slängt ut hojen för skampengar annars kommer han bli ett lillfinger fattigare?

Det finns många saker som kan förklara konstigheter i annonser. Tror man det är en stulen hoj är det bara att ringa, skaffa regnr och sedan kontakta polisen om det visar sig stå att det är en 400EXC på registreringen, för det är ju inte det och då är polisen kanske intresserad av en felskyltad hoj de kan åka och besiktiga och ge på tasken, eller en stulen hoj som de kan åka och titta på.
Att hålla på och raljera på ett forum löser hur som helst inget problem.

Har den en kedja som varit orange och sedan blivit smutsig, eller är det Sveriges rostigaste mc-kedja? :va

Mobilnumret i annonsen verkar inte vara registrerat. Söker man på det namn och postnummer som står i annonsen på Ratsit så får man två träffar. Där båda bor på samma adress men den ena är dubbelt så gammal som den andra. Enligt Eniro finns två telefonnummer registrerade på det namnet på den adressen, inget av de numren är det i annonsen.

Den är ju iofs inte orange om man inte köper en orange kedja men det spelar ju ingen roll i sammanhanget :)

Ni som inte förstår irritationen har aldrig blivit bestulen på en hoj...
Jo, men vi startar inte trådar där vi anklagar random personer som lagt upp annonser på Blocket med att vara hälare för att det inte är rätt bild i annonsen. Vi uppviglar inte till att "slå bara sönder personen i fråga!!!".

Jag har inget övers för tjuvar eller hälare och vad jag vill att det skall hända dem skriver jag inte öppet på ett forum. Men jag tror på en rättstat där man är oskyldig tills motsatsen är bevisad. Och i det här fallet har jag inte sett något bevis.
Det är mycket möjligt att det är något skumt med hojen i fråga, men innan man går så långt som TS eller flertal andra gjort i denna tråd så får man hosta upp rediga bevis för att så är fallet.

Sen att kalla folk "Idioter!" är inte att föra en vettig diskussion.

Last edited:
Han har ju uppenbarligen angett ett regnr oxå i med att blocket visar fordonsdata. Så svårt vore det inte att ringa killen, be om regnr, och helt enkelt kolla uppgifterna.

Den här tråden är inte vidare väl grundad och är ett direkt personangrepp att påstå någon är en tjuv och brottsling för att han pimpat sin äldre 400:a.

Finns ju ingen fordonsdata!?!?!?:va
Om du menar den till höger där det står modell år och cross så fyller man i det själv.

Han har ju uppenbarligen angett ett regnr oxå i med att blocket visar fordonsdata. Så svårt vore det inte att ringa killen, be om regnr, och helt enkelt kolla uppgifterna.

Den här tråden är inte vidare väl grundad och är ett direkt personangrepp att påstå någon är en tjuv och brottsling för att han pimpat sin äldre 400:a.

Det är ingen pimpad 400 EXC på bilden, det är en 690. Om man inte med pimpad avser att han rullade ut sin 400 ur garaget och rullade in en 690 och kallade det pimpning :)

Verkar ju osannolikt att någon skulle skicka på originalsystem och fotpinnar från en 690 på en 400 och sedan inte nämna det bland andra ombyggnationer av hojen? Och någon med mekanisk kunskap nog att skicka på ett helt annat system borde också inse att 400:ans redan är gatlegalt, betydligt lättare, mindre och billigare än jättesystemet från en 690.

Originalpinnarna från 690n har skjutspinnar och du får inte skjutsa på en 400 EXC så jag antar att man måste byta bakram och regga om hela skiten för att ha någon nytta av de pinnarna.

Motorn lär väl vara bytt också eftersom den är svart på bilden medan den gamla RFS:en var olackad. Den hade också ett rätt typiskt avgasrör som var 2-1 vilket lär kräva en del modifikation för att få en 690:s system att passa.

Svingen är också bytt, har svårt att tro att en 690-sving skulle passa i en gammal EXC-ram.

Såhär ser en KTM 400 EXC -02 ut

EXC_400_AUS.JPG

Last edited:
Det är ingen pimpad 400 EXC på bilden, det är en 690. Om man inte med pimpad avser att han rullade ut sin 400 ur garaget och rullade in en 690 och kallade det pimpning :)

Verkar ju osannolikt att någon skulle skicka på originalsystem och fotpinnar från en 690 på en 400 och sedan inte nämna det bland andra ombyggnationer av hojen? Och någon med mekanisk kunskap nog att skicka på ett helt annat system borde också inse att 400:ans redan är gatlegalt, betydligt lättare, mindre och billigare än jättesystemet från en 690.

Originalpinnarna från 690n har skjutspinnar och du får inte skjutsa på en 400 EXC så jag antar att man måste byta bakram och regga om hela skiten för att ha någon nytta av de pinnarna.

Motorn lär väl vara bytt också eftersom den är svart på bilden medan den gamla RFS:en var olackad. Den hade också ett rätt typiskt avgasrör som var 2-1 vilket lär kräva en del modifikation för att få en 690:s system att passa.

Såhär ser en KTM 400 EXC -02 ut

View attachment 385761
Ang bakramen så är tanken bakramen på en 690 och på bilden så ser man att hojen har 690 bakramen/tanken.

Ang bakramen så är tanken bakramen på en 690 och på bilden så ser man att hojen har 690 bakramen/tanken.

Jo, det enda man inte ser nog mycket av för att säga om det är bytt eller inte är ramen. Men det vore väldigt intressant att höra historien bakom någon som får för sig att ta ramen från en gammal EXC och skicka på motor, system, bakram, plast, gaffel, styrkrona, sving osv från en 690 SMC :)

Finns ju hur många och hur konstiga hemmabyggen som helst där ute utan att dom är stulna.

Kan inte nån som kan nåt om motarder bara åka dit och kolla på den och se om förklaringen verkar rimlig eller inte?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey