Stulen hoj-historia.....

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
För att klargöra: Jag helt för att dömda brottslingars gärningar offentliggörs. Sker i på tok för liten omfattning om ni frågar mig. Och jag är helt emot förtal, hån och mobbing. Oavsett om det sker på nätet eller irl.

Jag är emot pöbelmentalitet, tycker det är lite lågutbildat.

Men har full förståelse för det.

Råkade själv ut för inbrott i sommarstugan, 57 åring åkte dit på 47 inbrott, bilstölder, flera drog & rattfyllor.
Utredningen kostade säkert nån miljon bara i DNA-tester, vad får då den hånflinande återfallsbrottslingen?
Vård mot sitt missbruk, igen..
 

kallholmen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2009
Ort
stockholm
Hoj
2004 Triumph Thunderbird Sport
Jag är emot pöbelmentalitet, tycker det är lite lågutbildat.

Men har full förståelse för det.

Råkade själv ut för inbrott i sommarstugan, 57 åring åkte dit på 47 inbrott, bilstölder, flera drog & rattfyllor.
Utredningen kostade säkert nån miljon bara i DNA-tester, vad får då den hånflinande återfallsbrottslingen?
Vård mot sitt missbruk, igen..

Förjävligt. Ändå känns det som vård är det rimligaste och billigaste alternativet.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Återigen: om killen är dömd och domen vunnit laga kraft är alla uppgifter offentliga. Dvs fritt att skriva om och publicera i alla medier. Vilket såklart också görs.
Det som blir problematiskt är när andra än TS kallar GM för nedlåtande saker såsom "pundarjävel". DET är inte tillåtet utan GM kan yrka på skadestånd – vilket också sker då och då.


Håller med dig i det juridiska och i det du skriver.

MEN.................Håll med om att det ligger VÄLDIGT nära till hands att skriva så som trådskaparen gjort !!!!!


JAG hade gjort det, de flesta andra hade gjort det.

OM (vi bara säger rent hypotetiskt OM) exempelvis TS hade blivit dömd till skadestånd pga detta. Så LOVAR jag att starta en likadan insamling till denne hojbroder som MorrisMC gjort för insamlingen av en hoj till Afrika. Där tog det tre minuter innan jag hade skickat in 200 spänn - Hade TS behövt hjälp hade det tagit TRE SEKUNDER innan jag varit med och betalat hans skadestånd.

Det har du mitt ord på !!!!
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Har scannat in papprena nu. Vart kan jag ladda upp detta lättast? det är .pdf format.
 
Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
För att klargöra: Jag helt för att dömda brottslingars gärningar offentliggörs. Sker i på tok för liten omfattning om ni frågar mig. Och jag är helt emot förtal, hån och mobbing. Oavsett om det sker på nätet eller irl.

ska mycket till för att få dit nån för kränkning... hot om våld etc däremot har jag torskat på pga en sak jag skrev på sporthoj för 6 år sen...

Med vänlig hälsning
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
På tal om åsiktsfrihet...

Det är stor skillnad på uttrycken "Du är en jävla pundare!" och "Jag tycker du är en jävla pundare!"

Den första citatet insinuerar att personen i fråga är en pundare och kan därmed tolkas som förtal vilket kan leda till en stämning.

Det andra citatet uttrycker din personliga åsikt om personen vare sig den är korrekt eller ej och kan inte juridiskt tolkas som förtal. Alla har rätt till sin åsikt.

Så kontentan är; Vill ni undvika förtalsdiskussioner så var tydliga med att det är er personliga åsikt ni uttrycker.
 
Last edited:

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Min personliga åsikt är att begår man brott så skall man få leva med att hängas ut. Dock är det så i Teletubbieslandet Sverige att även om domen är offentlig så kan du dömas för förtal om du publicerar domen utan att kunna påvisa allmänt intresse. En som fått känna v det är Jan Axelsson (grundaren av Flashback). Han publicerade alla våldtäktsdomar i Stockholms län ett år med tillhörande debattartikel om att trots grovt övervål i vissa fall så dömdes aldrig straff ut i den högre delen av straffskalan, det kostade 50.000:- och villkorlig dom för just förtal.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top