Stulen hoj-historia.....

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Visst kan man bli riktigt lack när man blir blåst. Men internetforum är ingen höjdare att outa folk på. Nu tvivlar jag inte på TS uppgifter, men rättssäkerheten i ett sånt här forum är inte god nog för sådan info. Har man otur är det nästa gång pundaren som lägger ut ens egna uppgifter, eller ens rättshaverist till granne som anklagar en för något, eller nån annan dåre (och dom är många skall gudarna veta).

Så jag håller med om att rättsskyddet är klent när man blir utsatt för småbrott, att vaneförbrytare tycks ha frikort i rättsväsendet, och att förundersökningarna håller lägre nivå än projektarbeten i mellanstadiet. Men det blir bara skit med sånt här. Och om nu nån medborgargardist (eller troligare nån annan pundare) släcker lampan för den namngivne riskerar den här tråden dessutom föremål för åklagarens uppmärksamhet, och därefter får vi hyenorna i kvällspressen efter oss.

Helt enkelt; SH är den vettigaste platsen på internet, och jag gillar och respekterar dom som hänger där (inkl TS), men man kan ändå inte vara lika öppen med vissa saker här som man är med polarna över köksbordet därhemma.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det värsta är att man kan ha en rätt dyr bil utan att kronofogden tar den.
Vi har en liten bondgård med en lägenhet i en av flygelbyggnaderna som vi hyr ut.
Vi blev lurade av en kille som hyrde av oss och som hade massor av skulder.
När han sedan tömde våran möblerade lägenhet och drog här ifrån så kontaktade jag kronofogden för att få in pengarna som han var skyldig. Killen hade en stylad Volvo 850 turbo med massa stylingsaker på. 19" R-fälgar dyra lågprofilsdäck. röd metallicklack, Stereo med stor baslåda och slutsteg. En bil i prisklassens 20 000:-.
Så jag kontaktade kronofogden och bad dom driva in min skuld genom att dom hämtade bilen som stod kvar hemma hos mig. Fick då till svar att den var för lite värd för att dom skulle var intresserade!!!!!!! Ville jag bli av med bilen så kunde jag begära avhysning av bilen och då skulle den skrotas pga att värdet var för lågt!!!!!

Har sett det där, samt att ibland så säljer kronofogden småskit som är värt bra mycket mindre. Man undrar hur deras prioriteringar ser ut.

Till TS förslår jag att flytta uthängningen till flashback istället för swedie kommer garanterat låsa och censurera den här tråden.
Och lägg ut domen, den är ändå offentlig handling och bevisar att du har sant.
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Jag förstår inte varför man inte kan dela med sig offentliga handlingar när dom finns tillgängliga för allmänheten. Jag kan om folk tvivlar scanna in allt o lägga upp det. Är så jävla trött på att myndigheten sponsrar detta beteende, de ända jag kan göra är att lägga ut laglig handling.
Kanske borde lägga ner efterlyst också för dom outar folk?

Skulle jag begå brott,fällas för det har alla inblandade all rätt att göra vad dom vill med dom lagliga handlingar som finns att tillgå.

Varför skulle detta bli föremål för en åklagare ifall det skulle hända den dömda mannen som du nämner?

Åter igen är allt offentligt,varför ska jag inte använda mig utav den rätten jag har och visa vad avskummet gör?
det är just det folk gör,glömmer allt,nämner inget och håller tyst....samhället fortsätter med sitt och dessa lodare fortsätter de underbara liv dom nu har.
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Jag sympatiserar som sagt fullt ut med dig, men alla har inte lika goda skäl som du, fast dom tycker det.

Och jag tycker det är skitkasst att rättssystemet inte gör sig förtjänt av vårt förtroende.

Och jag blir också riktigt jävla lack när folk tar sig friheter med mina prylar, och ser till att ta mig friheter med gärningsmannen i retur.

Tyvärr blir det problematiskt ändå, tror jag, med tanke på vad jag skrev i mitt inlägg ovan. Men eftersom jag inte är någon jäkla forumpolis så tänker jag inte argumentera emot dig vidare. Hoppas tråden leder till något positivt.
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Tror inte tråden leder till nått alls faktiskt.
jag tycker det är lite nyttig info som jag delar med mig på helt lagligt sätt :)
Varför inte jävlas tillbaka .....

Nästa gång kanske han kör över nån...
Moralpoliser finns överallt....sålänge inget har hänt dom är dom internethjältar med hela pekfingret.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Påminner mig lite om när polisen ringde mig mitt i natten och berättade att en snubbe hade sparkat sönder ett fönster till firman. Åker ner för att städa upp, polisen är kvar på platsen och berättar att dom fått tag i killen. Skönt, tänkte jag. Den rutan var inte billig att byta. Han blev senare dömd och blev ålagd att ersätta mig men några stålar blev det aldrig av samma anledning som i Jazens fall. Men det som retade mig mest var när jag pratade med åklagaren som var mer än nöjd. Jag undrade varför?

Vi fick ju fast honom och han blev dömd! Jaha :huvet
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
enl Ratsit.se har han 6 fordon. alla är äldre men de är ändå 6 fordon.
http://www.ratsit.se/BC/Vehicles.aspx?ID=c7v-BmgquKQp_mrMJEbdRvA3Itg9w7dvT3KNq_-i00g

Det är inte säkert han "äger" ett enda fordon utom hos bilregistret.
Vem som helst kan vad jag förstår med en app i mobilen registrera ett nyköpt fordon på någon.
Bara du har namn adress, personnummer osv.
Personen blir den sk målvakten.
Sedan är det bara att rulla utan försäkring, skatt eller andra utgifter.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Länka till annan sajt med infon. Skriv ej ut den på SH speciellt inte med personnummer mm. Så stängs eller tas inte tråden bort.
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Tror ni att jag försvarar kriminella/våldtäktsmän/pedofiler/tjuvar/mördare/osv så är svaret NEJ.
Men tycker att det är fel att hänga ut namn och personnummer, ger flashbackvibbar och är övertygad
att det är helt emot reglerna här på detta forum.

Du har helt rätt. Och han är helt oskyldig också.
men du, Gamepad, kan inte du hålla i någon sort fackeltåg och demonstration för stackarens rättigheter, så kan vi sjunga We shall overcome eller något sådant :arsele:arsele:arsele
 

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Ort
beautiful Valley
Hoj
Vakum
Du har helt rätt. Och han är helt oskyldig också.
men du, Gamepad, kan inte du hålla i någon sort fackeltåg och demonstration för stackarens rättigheter, så kan vi sjunga We shall overcome eller något sådant :arsele:arsele:arsele

Om du inte förstår poängen med mitt inlägg så kanske du gör det senare i ditt liv när polletten har ramlat ner.:dummer
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Jag ska försöka scanna in all dokument så får ni lite nattlektyr. Måste bara censurera lite namn etc :)

Den här killen är en riktig stjärna
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Snackade med fogden nyss. Man gjorde en kontroll nu i november och då har han enbart dom 2 bilar som jag angett regnr på. Man kan inte göra en utmätning på fordon som understiger 25.000kr , förstår inte riktigt....
Taskigt läge men vi har annat bra här i sverige....som en bra regering....

Antingen blir man tiggare eller tjålar fordon.
 

Magicman

First you see me....Then iam gone....
Gick med
27 May 2009
Ort
stockholm
Hoj
Honda Cbr 1100 xx Super blackbird,Aprilia Af1
saabarna lär vara värda en del eftersom det måste röra sig om topphemliga prototyper eftersom saab aldrig byggde herrgårdsvagnar av 900 och 9-3:an (98-2002) till allmänheten .ta dom vetja
 
Last edited:

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Jazen: Lägg upp allt (ocensurerat) på flashback, länka till tråden här. Då bryter du inte mot några forumregler.

Edit: Dina egna personuppgifter ska du såklart censurera :)
 
Last edited:

kallholmen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2009
Ort
stockholm
Hoj
2004 Triumph Thunderbird Sport
Återigen: om killen är dömd och domen vunnit laga kraft är alla uppgifter offentliga. Dvs fritt att skriva om och publicera i alla medier. Vilket såklart också görs.
Det som blir problematiskt är när andra än TS kallar GM för nedlåtande saker såsom "pundarjävel". DET är inte tillåtet utan GM kan yrka på skadestånd – vilket också sker då och då.
 

kallholmen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2009
Ort
stockholm
Hoj
2004 Triumph Thunderbird Sport
Faktiskt är uppgifterna offentliga tidigare men enl. Spelreglerna för press, radio och teve (som f.ö är frivilliga) så ska man vara restriktiv med namnpubliceringar innan dom fallit.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Faktiskt är uppgifterna offentliga tidigare men enl. Spelreglerna för press, radio och teve (som f.ö är frivilliga) så ska man vara restriktiv med namnpubliceringar innan dom fallit.

Eftersom det bara är pressen i det här landet som har riktig yttrandefrihet så spelar det ingen roll.
sh.com saknar ansvarig utgivare och är således inte press.
 

kallholmen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2009
Ort
stockholm
Hoj
2004 Triumph Thunderbird Sport
Ok, då är ju det personliga ansvaret än högre om man tex far med osanning. Dock verkar lagen vara böjlig när man letar fram ansvariga (lex piratbukten).
 

kallholmen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2009
Ort
stockholm
Hoj
2004 Triumph Thunderbird Sport
För att klargöra: Jag helt för att dömda brottslingars gärningar offentliggörs. Sker i på tok för liten omfattning om ni frågar mig. Och jag är helt emot förtal, hån och mobbing. Oavsett om det sker på nätet eller irl.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top