Mattias skrev:Menasså... det är hål i själva trottlarna som gör att de inte går ända upp. Som hissen hos en del, hajarni?
Aj aj kapten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mattias skrev:Menasså... det är hål i själva trottlarna som gör att de inte går ända upp. Som hissen hos en del, hajarni?
Pejo skrev:Men herregud, du ser ju hur strypningarna ser ut i insuget, både monterade och o-monterade. Vad mer vill du?
Isengrim skrev:Jag ville se hur hålen i trottlarna ska se ut om den är strypt eller inte.
Pejo skrev:Ett litet tips, fast det kanske är för sent på året... Kolla toppfarten, där ser man nog rätt fort om den är strypt eller inte.
Isengrim skrev:Hmm...ja hojen är avställd och står i vinterförvaring nu...
Har testat att gasa ordentligt på en flygraka, men fick känslan av att den mattades en hel del efter ca 240 km/h...
Pejo skrev:Enligt min Haynesmanual,som hämtat siffrorna från motorcyclenews.com, alltså uppmätta, inte uppskattade siffror, så ska 96an göra 270km/h.
Kanske det är något annat för strypning ? På 98 vet jag att det kan finnas en elektronisk strypning till 98kw, men det kanske inte gäller 96:an, då det är en annan ECU.
Isengrim skrev:Vad som är märkligt är att det i reg. bevis står 72 kW...är det någon systematisk strypning för tyska hojar?
Pejo skrev:Ja, det är det. Dom hade nåt för sig där med max 100 kusar förut, dom gamla germanerna...
Ja, det borde inte gå att strypa en förknasarhoj med elektronik, det har du rätt i... Sa jag att jag var på fest igår?![]()
Du kan kolla så gasreglagets rörelse inte är begränsad... har hört man kan strypa så också, så man inte får ut hela utslaget.
Julle74 skrev:Min 96a lyfter gärna på framhjulet på 1an & 2ans växel om man håller i och låter varvet passera 10-11000rpm. Det är också en tyskimport med 72kw i regbeviset, ursprungseffekt 94kw. Den bör ju vara urstrypt, känns som det iallafall. Har aldrig kört fortare än 240 mätarfart, men det var uppför & den ökade fortfarande.![]()
Ojojoj... vilken värld lever ni i? Tidningen BiKE's??? 94 kW = 127 hk och detta på vevaxeln då. Bänkade orginal-98'or ligger mellan 115-120 bakhjulshästar. Min med Yoshi helsystem, KN, PCII, TRE-mod har strax över 125 bakhjulshästar. Dyno-protokoll finns här i forumet.Pejo skrev:98an har väl ändå 135 kusar?
K-Man skrev:Ojojoj... vilken värld lever ni i? Tidningen BiKE's??? 94 kW = 127 hk och detta på vevaxeln då. Bänkade orginal-98'or ligger mellan 115-120 bakhjulshästar. Min med Yoshi helsystem, KN, PCII, TRE-mod har strax över 125 bakhjulshästar. Dyno-protokoll finns här i forumet.
Vill du veta säkert så är en bänkning det som gäller. Görs gärna på vintern!
K-Man skrev:Ojojoj... vilken värld lever ni i? Tidningen BiKE's??? 94 kW = 127 hk och detta på vevaxeln då. Bänkade orginal-98'or ligger mellan 115-120 bakhjulshästar. Min med Yoshi helsystem, KN, PCII, TRE-mod har strax över 125 bakhjulshästar. Dyno-protokoll finns här i forumet.
Vill du veta säkert så är en bänkning det som gäller. Görs gärna på vintern!
Kan ju ha lite med teknik att göra oxå när man drar mot andra hojar. En kompis på en GSXR1000 '04 lyckades inte dra mig på sex försök från rullande i 50 på ettan. (Groove)
Min e något neddrevad (15 kugg fram) och jag växlar utan koppling. Drevningen ger ju ytterligare lite felvisning men jag har sett ca 295 km/h på mätaren i lite medlut och sval kvällsluft.
Oroa dig inte så mycket över prestanda. Lär dig utnyttja det du har och byt upp dig eller trimma därefter! Pengar spenderade på däck och fjädring ger mycket mer än på trim på en 750 som trivs bättre i kurvor än på raksträckor!!!
Isengrim skrev:Jag är medveten om att tekniken spelar in, men de förarna jag körde mot är väldigt lika mig i körstil och teknik så jag tror inte att "förlusten" ligger där...
walleskydive skrev:Känner igen ditt problem,240 sen mattas den ut markannt.Förr-förra ägaren påstod han hade kört 270-280 enl mätarn i svagt uppförslut.Motsvarar kanske 260 verklig fart.Hade den på 2400mila service och där fanns ingen strypning i insuget iallafall.Min är också tysk imp med 72kw i papperna.Vet i fan vad det är för ngt skummt med den?Får du ngt vettigt svar så kan du väl pm:a mej!
(skall be Johan,påarps mc servic,att kolla dom vid 3000mila servicen,om ca 200mil)
fredric skrev:Om jag hinner så ska jag fixa ett kort åt dej till i kväll!
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |