Strypt GSXR750 -96

fredric skrev:
Tja! Lite jämförelse mellan Orginal och Dynojettad throttel.

Läs även på http://www.dynojet.com/pdf/3149.pdf

Mvh Fredric

Tackar! :Bugar :Bugar :Bugar

Väldigt fina bilder! Nu vet jag iallafall att mina trottlar är helt original (det är bara i bottnen på trottlarna som det kan finnas "strypningshål" va?)

Jaha...mina ser exakt ut som din "original" -bild => alltså är den inte strypt i trottlarna...jaja, jag får väl sluta bry mig om detta mer, det verkar vara svårt att klura ut nåt mer om detta.

Tack för hjälpen alla!

Om ni kommer på nåt annat får ni hemskt gärna göra ett inlägg här i tråden eller PM:a mig!
 
Orginal

Som jag har förstått det hela, så är 96 å 97 strypt genom 2 borrade hål i botten i trotteln. Vet dock inte storleken på dessa hål.

Mvh Fredric
 
Dålig effekt.

Hur går den i övrigt? Kan vara så att kamkjedan har kuggat.(Har ju hänt förr!!! :gnissla ) Fast då borde den gå sämre än vad du har beskrivit. Men man vet ju aldrig.

//Fredric
 
Jag hade en ZZR 600 förut som var strypt i trottlarna (små hål borrade) lade igen dom med epoxi lim sen gick den som ett spjut(i jämförelse med innan då)

fredric skrev:
Tja! Lite jämförelse mellan Orginal och Dynojettad throttel.

Läs även på http://www.dynojet.com/pdf/3149.pdf

Mvh Fredric
Det där är ju undersidan av trottlarna är den strypt sitter hålet efter sidan, det gjorde det i alla fall på den 600 an jag hade.
 
Hojen går väldigt jämt och fint, startar MYCKET lätt, så kamkedjan är säkert OK.

espa skrev:
Jag hade en ZZR 600 förut som var strypt i trottlarna (små hål borrade) lade igen dom med epoxi lim sen gick den som ett spjut(i jämförelse med innan då)


Det där är ju undersidan av trottlarna är den strypt sitter hålet efter sidan, det gjorde det i alla fall på den 600 an jag hade.


Aha! Jag har sett att det finns hål på sidan av trotteln, kan det vara dessa?

Fredric: Har du fortfarande möjlighet att ta lite bilder på trottlarna? Isåfall, kan du fota sidorna (antar att det är sidna mot motorn som är aktuell?) på trottlarna?
 
Trottelhål!

Mycket riktigt! Har inte sett dessa hål förut! (igenpoxade) Detta är din strypning! Se bild.

Hoppas att detta löser dina problem!

Mvh Fredric
 

Bifogat

  • trottelhål2.JPG
    trottelhål2.JPG
    56.7 KB · Visningar: 428
fredric skrev:
Mycket riktigt! Har inte sett dessa hål förut! (igenpoxade) Detta är din strypning! Se bild.

Hoppas att detta löser dina problem!

Mvh Fredric


JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
:banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana
Där var dom små j*vlarna!!!!

Nu ska epoxit fram!!!

Jag är dig evigt tacksam för all hjälp och fina bilder!!!

Tack även till er andra som hjälpt mig i denna kamp mot strypningen!!!
 
Last edited:
TRottlar

Isengrim skrev:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
:banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana
Där var dom små j*vlarna!!!!

Nu ska epoxit fram!!!

Jag är dig evigt tacksam för all hjälp och fina bilder!!!

Tack även till er andra som hjälpt mig i denna kamp mot strypningen!!!
Fan,har följt tråden tills nu och tänkt att det är mej det är fel på,men nu måste ta mej fan jag också kolla detta fenomen!!Epoxy,sa du....
 
Epoxy!

Se till att använda ett bensinbeständigt epoxy bara!

//Fredric
 
fredric skrev:
Se till att använda ett bensinbeständigt epoxy bara!

//Fredric

Tänkte jag inte ens på.... :huvet

Är "vanlig" 2-komponents super epoxy (från Plastic Padding) bensinbeständigt tro?

Eller nåt annat tips?
 
Isengrim skrev:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
:banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana
Där var dom små j*vlarna!!!!

Nu ska epoxit fram!!!

Jag är dig evigt tacksam för all hjälp och fina bilder!!!

Tack även till er andra som hjälpt mig i denna kamp mot strypningen!!!
Ja där har du dom, tvätta med thinner först så att du fåt riktigt rent så att epoxin fäster,kom i håg att slipa ytan slät sen med ett fint slippapper så att inget sticker ut. nu rastar du 600 cc are som ingenting. :tummenupp
 
espa skrev:
Ja där har du dom, tvätta med thinner först så att du fåt riktigt rent så att epoxin fäster,kom i håg att slipa ytan slät sen med ett fint slippapper så att inget sticker ut. nu rastar du 600 cc are som ingenting. :tummenupp

Wheeee!!!!
Slipas och putsas skall det göras!! :tungan :tungan

Jag tar ditt inlägg som: Ja, det limmet tål bensin! Korrekt?
 
Isengrim skrev:
Tänkte jag inte ens på.... :huvet

Är "vanlig" 2-komponents super epoxy (från Plastic Padding) bensinbeständigt tro?

Eller nåt annat tips?
2 k super epoxi funkar bra, blanda noga,torka länge,bli bra.
 
har hört att det e bra o plasta igen insugen oxå.....

...nä...jag bara SKOJA.......................................................

skönt att det ordnat upp sig nu iallafall så vi kan trecka till våren :)
 
Isengrim är tomten!

Eller Mattias eller fredric.....
Fan va ja e gla,tomten kom med 30 pållar till,och en hel månad innan jul-afton! :tomten
Slutade jobb kl 11.30 idag,lagade punka smorde kedjan och...slet ut trottlarna!
Vräkte i Eraldit-limm,2-komp,lät stelna,skar bort överflöd och slipade jämnt.
Ihop med grejorna ut i snöstormen från Åstorp till Helsingborg(Glad som en speleman)Vågade dock inte köra med "sträckt trå",men tyckte mig märka en tendens till mer power vid 10-11000rpm i tvåan på drottninggatan. :yoparty
Fick köra ngra varv i stan och inom systemet för och fira tillökningen,nyss hem-kommen.Tackar ännu en gång på mina bara knän för din ihärdighet att finna fler hästar,höll själv på att ge upp efter insugnings-strypningen!
Hoppas att vädret ger efter lite så man kan ut och "tuckta" slynan i morgon!
Ha de bra och tack för hjälpen!!! :Bugar :Bugar :Bugar
 
Tomte! :)

Lustigt att du nämde tomte....kallas nämligen för hustomten ibland! :tomten

Kul att det blev bra till sist.
När du senare monterar effektsys och KN-filter så köp inget dynojetkit.
Kittet innehåller i princip orginal prylar. Räcker med att montera i större munstycken. Borra trotteln ev. höja ev sänka nålen lite. Läs den tidigare länken till dynojet.

Nu ska jag iväg på nisseträff! :fyllisar
 
walleskydive skrev:
Eller Mattias eller fredric.....
Fan va ja e gla,tomten kom med 30 pållar till,och en hel månad innan jul-afton! :tomten
Slutade jobb kl 11.30 idag,lagade punka smorde kedjan och...slet ut trottlarna!
Vräkte i Eraldit-limm,2-komp,lät stelna,skar bort överflöd och slipade jämnt.
Ihop med grejorna ut i snöstormen från Åstorp till Helsingborg(Glad som en speleman)Vågade dock inte köra med "sträckt trå",men tyckte mig märka en tendens till mer power vid 10-11000rpm i tvåan på drottninggatan. :yoparty
Fick köra ngra varv i stan och inom systemet för och fira tillökningen,nyss hem-kommen.Tackar ännu en gång på mina bara knän för din ihärdighet att finna fler hästar,höll själv på att ge upp efter insugnings-strypningen!
Hoppas att vädret ger efter lite så man kan ut och "tuckta" slynan i morgon!
Ha de bra och tack för hjälpen!!! :Bugar :Bugar :Bugar

:tomten :tomten :tomten :tomten

HAHAHA! Det låter lovande, själv kommer ja inte att kunna rasta de 30 extra förräns till våren...som om väntan inte var svår nog iallafall...*suck

Känns som det är svårt att jaga liv i alla pållarna iallafall här i snöstormen...

Kör inte å gör nåt dumt i halkan bara! Pållarna är kvar till våren också!

:tomten (= fredric!!!) var ovanligt uppfinnelserik i år!
 
Strypning!

Isengrim skrev:
:tomten :tomten :tomten :tomten

HAHAHA! Det låter lovande, själv kommer ja inte att kunna rasta de 30 extra förräns till våren...som om väntan inte var svår nog iallafall...*suck

Känns som det är svårt att jaga liv i alla pållarna iallafall här i snöstormen...

Kör inte å gör nåt dumt i halkan bara! Pållarna är kvar till våren också!

:tomten (= fredric!!!) var ovanligt uppfinnelserik i år!
Lovar att lämna rapport i morgon ,efter prov tura!Angående "eventuell" effekt höjning! :yoparty :hihi
 
Back
Top