ulf_lundin skrev:Innehåller även kopplingsschema......
En stånka verkar rycka mycket mer om det finns glapp nånstans; svinglager, dämparlänkage, hjullager,
styrlager (!), ryckutjämnare (inte på just xr600), motorfästena. Känn igenom hojen ordentligt.
/u
Japp, det finns tre olika kopplingscheman och inget stämmer
Körde som fasiken idag och hojjen går bra annars. Det är detta slammer som inte låter så mycket men är störande och man känner vibrationer när motorn får jobba. Kör jag på 5 an och segdrar så slamrar det och rycker lite, men när jag sedan gasar på så upphör ljudet och motorn varvar ur. Lät den stå och spinna på 2an på tomgång och precis innan den skulle stanna så uppstår dessa slammer-ryck. Men när jag trycker ner kedjan med en planka så verkar dessa upphöra så kanske är det kedjan som är slut. Ska kolla igenom hojjen efter glapp. Kan det bero på att motorn spikar? Hur märker man om en motor spikar?
Hur fan får man igång xren efter att man har vurpat, det är ju totalt omöjligt när man är trött och knappt når ner? Någon som har något tips?
Körde med hjälmkamera så ska se om jag kan få ut filmen imorgon, så kan ni få höra detta störande ljud.
Tack för svaren!
