Stryper en originaldämpare 50% eller??

Johnsen skrev:
Men 200km/h ska väl bli passerat ganska lätt väl?
tyckte jag låg på fullgas 6:an ganska länge.
Säker på att det inte är 200mph som mätaren visar? Låter troligt när du ligger på fullt spjäll på 6an...

OM det inte är så så är det något rejält fel på hojjen eller så är det inte en gsxr. Min R6a med strypning i drar över 200km/h.

*Edit, läs Gildemeisters kommentar om elektronikprylen. Har missförstått dess funktion.

Last edited:
varför har du satt på en dämpare från en 600 på en 750?? det kan ju aldrig vara bra :va

nä, släng på de riktiga grejerna igen.

OlleR skrev:
Säker på att det inte är 200mph som mätaren visar? Låter troligt när du ligger på fullt spjäll på 6an...

OM det inte är så så är det något rejält fel på hojjen eller så är det inte en gsxr. Min R6a med strypning i drar över 200km/h.

Sen har väl de där hojjarna en effektbegränsare i elektroniken för de första växlarna? Det är väl det som gör att den inte vill resa sig.

Tändningen är backad lite under 4500 rpm och bara på 1-4:ans växel. Är allt rätt så ska hojen titta upp oavsett om man har tagit bort effektbegränsaren eller inte. Den som Oller syftar på och den ska inte förväxlas men strypning.

Last edited:
Fluxir skrev:
varför har du satt på en dämpare från en 600 på en 750?? det kan ju aldrig vara bra :va

nä, släng på de riktiga grejerna igen.

Spelar ingen roll, likadana dämpare på 600 och 750.

Långa farbron skrev:
Definera drag.

Menar du bottendrag eller effektopp?

Skulle gissa på att en Sukka 750 känns lite tam i botten och kommer först runt 7-8-9000 varv.

Edit: dom jag känner som kör sukka 750 använder kopplingen om dom skall upp på slangen iaf ovanför ettan.
Inte hultan, av o på ända upp till trean om jag så önskar...

Men visst koppling funkar med...

Långa farbron skrev:
Den jag har kört (en -96) var väl ingen gigantisk ketchup effekt i,men det skiljer säkert mellan årsmodellerna.

Sen beror det ju på vad man är van vid också.
Du måste varva till ketchupen, vi provar igen i helgen... Då skall du få se på heintz.. :)

Gildemeister skrev:
Spelar ingen roll, likadana dämpare på 600 och 750.

okej, då har vi rett ut det ia.

men det är väl inte så bökigt att sätta på trim pipan igen, sätt på den å testa hur den går då.

Gildemeister skrev:
Wtf, Effekt kW (hk)/varv: 72(98)/11600

Fuleffekt? (inte full)

Är väl en hel del mer kusar i den maskinen vad, det är det ju fan i min gammelhoj ju!

Gildemeister skrev:
Tändningen är backad lite under 4500 rpm och bara på 1-4:ans växel. Är allt rätt så ska hojen titta upp oavsett om man har tagit bort effektbegränsaren eller inte. Den som Oller syftar på och den ska inte förväxlas men strypning.
Vad är meningen med det? Varför plockar man bort den då?

Hultan skrev:
Wtf, Effekt kW (hk)/varv: 72(98)/11600

Fuleffekt? (inte full)

Är väl en hel del mer kusar i den maskinen vad, det är det ju fan i min gammelhoj ju!

Detta är jag inte säker på men jag tror att alla 99: or som togs in var strypta i boxen till 98 hk. Klipper man en kabel till boxen så blir den som den bör. Kollar man på 98 orna så är kabel redan klippt från början om det inte är en tyskimport.

Gildemeister skrev:
Detta är jag inte säker på men jag tror att alla 99: or som togs in var strypta i boxen till 98 hk. Klipper man en kabel till boxen så blir den som den bör. Kollar man på 98 orna så är kabel redan klippt från början om det inte är en tyskimport.

Klipp på egen risk!

Bifogat

• 98hk_begränsning_ECU.JPG
    98hk_begränsning_ECU.JPG
    109.7 KB · Visningar: 203
pvcraketen skrev:
Det verkar inte som att det är bara hojen det är fel på i det här fallet hur som helst...
Kan du motivera? eller bara stoppa en socka i hålet?
puss på dig!

OlleR skrev:
Vad är meningen med det? Varför plockar man bort den då?

Meningen var väl att försöka få en lugnare gång på lägre varv, det var väl suzukis tänkegång. En del förare upplever insprutshojar som känsliga (ryckiga) på gasen, särskillt om man är van med förgasare. Genom att backa tändningen så svarar den inte på gas lika bra. Persoligen så justerar jag gången med handtaget, därför så tre moddar man hojen för att få full tändning på alla växlar och varvtal.

Gildemeister skrev:
Meningen var väl att försöka få en lugnare gång på lägre varv, det var väl suzukis tänkegång. En del förare upplever insprutshojar som känsliga (ryckiga) på gasen, särskillt om man är van med förgasare. Genom att backa tändningen så svarar den inte på gas lika bra. Persoligen så justerar jag gången med handtaget, därför så tre moddar man hojen för att få full tändning på alla växlar och varvtal.

Så som jag förståt det hela så är det för att spara växellådan.

Vill du VETA så åk o bänka den. Fast då blir det ju inte så långa trådar...
/u

peterz skrev:
Jag hade en 98 & den lyfte lätt fram på 1an 2an med org.dämp..Det är ju 135hk orginal, du borde ha ett par till med effekt dämp....
Det har jag på bakhjulet på vår 750-00, den gör 270 på anderstorp.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back