Stryper en originaldämpare 50% eller??

Julle74 skrev:
Flera har tippsat dig om hoppad kamkedja!!! Har du kollat upp att markeringarna stämmer eller??? Måste ju vara något fel på hojjen.
Jag hade ju bokat tid för att dom skulle kolla strypningen på min cykel på bikecorner.
Men när jag kom dit så sa dom att det bara finns två saker, och det är insugsbrickor och kabeln.
Dom visste inte vad det kunde vara annars, så det var bara att åka hem direkt.
Hojen varvar ju ur och går rent, så på det sättet är det inga fel.
Läste nånstans att hojen skulle gå riktigt dåligt om kamremmen hoppat nåt kugg..
fortsätt att skicka förslag!!

m.v.h
 
Det heter kamkedja, få hojar har kamrem (Ducati).

Hetsa dessutom inte upp dig så mycket över de ofrivilaga bakhjulsresorna, få hojar gör sånna om man inte hjälper till själv.

Hoppas du får ordning på den iaf.
 
Sälj den å köp en GSXR1000 problemet är löst, snabbt å smidigt :tummenupp

//Newbee

Johnsen skrev:
Jag hade ju bokat tid för att dom skulle kolla strypningen på min cykel på bikecorner.
Men när jag kom dit så sa dom att det bara finns två saker, och det är insugsbrickor och kabeln.
Dom visste inte vad det kunde vara annars, så det var bara att åka hem direkt.
Hojen varvar ju ur och går rent, så på det sättet är det inga fel.
Läste nånstans att hojen skulle gå riktigt dåligt om kamremmen hoppat nåt kugg..
fortsätt att skicka förslag!!

m.v.h
 
DreeTman skrev:
:hihi

Brukar man inte testa hojar man köper, så att de motsvarar ens förväntningar? :va
Risken är kanske att han hade ganska liten erfarenhet av hojar annars skulle han ju inte köpt en som verkar felaktig.

Jag minns när man tyckte en 125a gick som ett spjut.
 
Lämna den för en bänkning så får du ju svart på vitt vad du har för verklig effekt dessutom kan nog dom som har bänken hjälpa dig att trolla fram dom saknade kusarna om det visar sig att den har för lite mos
 
Last edited:
Bänka hojen NU så får du svar! Är det dåligt med pulver ja då är den ju micklad med på något sätt eller så har du ett motorfel. En R750 som inte gör över 200 eller vill lyfta framhjulet (även om det finns många hojar som är villigare...) är inte frisk. Är den däremot fulleffekt och du ändå inte gillar hojen ja då är det väl bara att kränga av den och köpa en riktig hoj, dvs över 1000 kubik :rolleyes:
 
Poacher skrev:
Risken är kanske att han hade ganska liten erfarenhet av hojar annars skulle han ju inte köpt en som verkar felaktig.

Jag minns när man tyckte en 125a gick som ett spjut.

Jo, fortfarande kvarstår faktum om man läser hans första inlägg:
Johnsen skrev:
Provkörde min hoj för första gången för några dagar sen.
Drog ut på rv 45 och vred så mycket som det gick på gasen.

MEN!!! Vart är dom okontrollerade framhjulslyften? när är tidpunkten jag ska skita på mig? Trodde det skulle vara ett jävla drag i en suzuki gsxr 750-99.
Kan det vara så att cykeln e "mappad" för effektsystemet? och går alltså inte alls nåt bra alls med originalsystemet.
Pressade hojen ganska bra och var aldrig över 200km/h :huvet
Men snart åker ju effektsystemet på iaf.
Hoppas dom där 135 hästarna e kvar då!!

Nån som haft nån liknande upplevelse med avgassystem?

/Besviken som bare fan

Undrar fortfarande hur man kan köpa en hoj utan att testa den?
Oavsett vilken vana man har innan så lär man märka om maskinen i fråga skickar "okontrollerade framhjulslyft" eller inte.
just my 5 cent...
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top