Klippa tråd eller trådar i boxen???

• Thread starter Thread starter jh
  • Start date Start date

jh

Hej o hå
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Suezukiey ge ess ex ärr 750 -02
Tjena på er! Har precis inskaffat mej en ny hoj en Suzuki gsxr 750 -02. O nu till själva frågan..........jag hade en gsxr 750 -98 innan o den kunde man klippa bort en tråd i boxen, för att den skulle bli lite piggare......kan man även göra de i -02 Ha De! Tacksam för svar! Ha En Kanon hoj säsong!!!! :yoparty :banana

Kolla ditt nummer på styrboxen för det finns modeller på svenska markanden som är strypta i boxen.
Och sen är ju en PC3usb inte helt fel heller....

jh skrev:
Tjena på er! Har precis inskaffat mej en ny hoj en Suzuki gsxr 750 -02. O nu till själva frågan..........jag hade en gsxr 750 -98 innan o den kunde man klippa bort en tråd i boxen, för att den skulle bli lite piggare......kan man även göra de i -02 Ha De! Tacksam för svar! Ha En Kanon hoj säsong!!!! :yoparty :banana

Last edited:
Vilken tråd kan man klippa i boxen på en -98?? (eller vart kan man läsa om det) :)

Superbike Roger skrev:
Kolla ditt nummer på styrboxen för det finns modeller på svenska markanden som är strypta i boxen.

Glömde att berätta att hojen e importerad från Tyskland..............eller det spelar kanske inte någon roll????........................... :confused:

okej det är en sak jag inte förstår

har nu letat i de övriga trådar om ämnet men får inte riktigt klarhet i om detta gäller även på svensksålda hojar.

min hoj e svensksåld och enligt regbeviset strypt till 72kw.

e de dags att ta å kolla vid boxen då och fram med avbitarn?

sedan vilka risker föreligger vid detta ingrepp?

fan får jag mer kusar i den så blir ingen nöjdare än jag :fyllisar

Kolla ditt nummer på styrboxen så ser du om den är strypt.
Nr: 33920-33E40 ska vara en fulleffektbox på 98-99.

plimpe skrev:
har nu letat i de övriga trådar om ämnet men får inte riktigt klarhet i om detta gäller även på svensksålda hojar.

min hoj e svensksåld och enligt regbeviset strypt till 72kw.

e de dags att ta å kolla vid boxen då och fram med avbitarn?

sedan vilka risker föreligger vid detta ingrepp?

fan får jag mer kusar i den så blir ingen nöjdare än jag :fyllisar

Last edited:
Superbike Roger skrev:
Kolla ditt nummer på styrboxen så ser du om den är strypt.
Nr: 33920-33E40 ska vara en fulleffektbox på 98-99.

Är det så?
Jag har haft 2 st 99: or, 1 svensksåld, 1 tysk import.
Båda med 72 Kw. klippte en kabel och vad kul det blev :)
Sveriges importörs hemsida
http://www.suzukimc.nu/pls/nvp/Document.Show?CID=214&MID=155.

Tror inte på nummer i detta fall, för elschemat skvallrar om nåt annat.
hur som haver så kolla här...
Denna kabel klippte jag av på båda hojarna.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=10373

så nu har jag äntligen varit och pillat på min hoj å kollat nr på boxen. det var inte samma nr som den du hade skrivit, däremot så var det en tråd klippt redan.

enligt regbeviset står det "ursprunglig effekt 94kw sänkt genom begränsning i insugningsrör och ändrad tidpunkt för bränsleinsprutning"

jag chansar på att begränsning i insugningsrör är de gummiklossarna som jag fick i handen vid köpet då återstår det bara att få redapå hur vet jag om tidpunkts ändring?

jaja hoppas ni förstår vad jag menar och att det är ngn som vet hur jag ska göra.

plimpe skrev:
så nu har jag äntligen varit och pillat på min hoj å kollat nr på boxen. det var inte samma nr som den du hade skrivit, däremot så var det en tråd klippt redan.

enligt regbeviset står det "ursprunglig effekt 94kw sänkt genom begränsning i insugningsrör och ändrad tidpunkt för bränsleinsprutning"

jag chansar på att begränsning i insugningsrör är de gummiklossarna som jag fick i handen vid köpet då återstår det bara att få redapå hur vet jag om tidpunkts ändring?

jaja hoppas ni förstår vad jag menar och att det är ngn som vet hur jag ska göra.

Kabeln är redan klippt då är då är sprutet redan fixad. testa och anslut kabeln igen så får du en trött hoj.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back