Strippkörning i Västervik 23:e maj 2009.

Kul dag :tummenupp hoppas att ni som hade långt att åka inte blev för blöta.

Bifogat

• västerik 019liten.jpg
    västerik 019liten.jpg
    106.5 KB · Visningar: 64
  • västerik 004liten.jpg
    västerik 004liten.jpg
    178.1 KB · Visningar: 78
Okej, nu får ni leverera lite tider och sluthastigheter.
Har varit hemma med ungarna då frugan varit bortrest och var
inte ett dugg sugen att köra :huvet

I sista repan lyckas jag köra 6.87- 177km/t får väl annses som hyggligt med tanke på att jag knappt har kört hojen innan.

Körde en repa 7,00/174, 60 fot 1,80s, som bäst med min höghjuling. Reaktionstider mellan 0,12 och 0,07 på mina 7 repor.

Riktigt kul att köra av sig lite och tack för trevligt sällskap alla ni som var där:tummenupp.

Nordman och jag är ute och finåker lite:D.

/Ingvar

Bifogat

• dsc_0242.jpg
    dsc_0242.jpg
    64 KB · Visningar: 105
Last edited:
6.89 - 172km blev det efter 3 körningar . Om någon är inteserad av motorn så är den eventuellt till salu.

mvh Mathias

Fasiken vad mör jag är i ryggen och röven.... 60 mil är man ju inte van att bränna av bara sådär... :D
Men det var ganska kul ändå... Förutom när man hamnade bakom långtradare och husvagnar på enfiligt med vajerräcken och det regnar... :tungan
Skönt med ett regnställ som funkar. Fladrar dock en hel del när man kör lite raskt. :rolleyes:

Hej,

Ja, det vart en rätt perfekt dag, även om det regnade dit o tillbaka, men lite ringrostig var man allt i början. 7,56 kom jag ner i och det finns nog max en tiondel eller två till att ta på en original V-max. (för mig iaf) Får väl börja skruva bort centralstöd och banta lite, kanske... Men man kom ju under 12sek på 402 efter avslag, det är ok på en sån hoj.
Kameran glömde jag hemma..., men är glad ändå!

Jocke T har lagt upp +500 bilder på www.rabiatmotor.com

Last edited:
Fasiken vad mör jag är i ryggen och röven.... 60 mil är man ju inte van att bränna av bara sådär... :D
Men det var ganska kul ändå... Förutom när man hamnade bakom långtradare och husvagnar på enfiligt med vajerräcken och det regnar... :tungan
Skönt med ett regnställ som funkar. Fladrar dock en hel del när man kör lite raskt. :rolleyes:

Själv satt jag visserligen torrt och gott och lyssnade på radio. Men efter ca: 2mil såg jag att släpets lem bak saknades. Bara att vänd och leta i dikeskanterna. Hittade den när jag kom tillbaka till flygplatsen. Eftersom jag glömt fälla upp den hade den lossnat efter 100m. Stannade och fikade med Bellon och Jozzy efter Söderköping. Då såg jag att ett av mina nya kvalitetsspännband från Biltema nästan nötts av. Det hade sett fint ut att tappa bågen på motorvägen:gnissla.

/Ingvar

Verkar som om ni alla haft en kanondag i Västervik..:tummenupp
Många fina tider och många repor.
Blev ju skit för mig utan bil med krok i helgen, så vi får väl ladda för Kjula på lördag i stället..

Körde en repa 7,00/174, 60 fot 1,80s, som bäst med min höghjuling. Reaktionstider mellan 0,12 och 0,07 på mina 7 repor.

Riktigt kul att köra av sig lite och tack för trevligt sällskap alla ni som var där:tummenupp.

Nordman och jag är ute och finåker lite:D.

/Ingvar

Det var ju inte dåligt! :klappar
Jag har inte ens varit under 7.212

Fin bild. Blir lite åksugen får jag erkänna:)
Roligt att ni hade flyt med vädret.

Det var ju inte dåligt! :klappar
Jag har inte ens varit under 7.212

Fin bild. Blir lite åksugen får jag erkänna:)
Roligt att ni hade flyt med vädret.

Tackar, jag hade som mål att köra en 6'a men det var ett par tusendelar ivägen:mad:, men nästa gång så....

Jag vet inte vad som är rimligt att kunna köra "osänkt" och "oförlängt", men någon dryg tiondel borde jag kunna putsa av.

/Ingvar

Tackar, jag hade som mål att köra en 6'a men det var ett par tusendelar ivägen:mad:, men nästa gång så....

Jag vet inte vad som är rimligt att kunna köra "osänkt" och "oförlängt", men någon dryg tiondel borde jag kunna putsa av.

/Ingvar

Det tror jag också att du kan, din hoj är ju rätt lång och låg. Den verkar tåla en hel del utan att klättra upp när jag sett dig köra.
Nytt skinnställ också ?

Det tror jag också att du kan, din hoj är ju rätt lång och låg. Den verkar tåla en hel del utan att klättra upp när jag sett dig köra.
Nytt skinnställ också ?

Jämfört med de andra hojarna ser den ut som rena motocrossen. Japp, nu hänger mitt välanvända 80-talsställ i garderoben till förmån för ett av årets modell:tummenupp.

/Ingvar

Jämfört med de andra hojarna ser den ut som rena motocrossen. Japp, nu hänger mitt välanvända 80-talsställ i garderoben till förmån för ett av årets modell:tummenupp.

/Ingvar

Jo det är ju helt kört i starten mot sänkta hojar med långsving, det har jag också märkt. Men tex en modern sporthoj typ R1:a eller gsxr tror jag klättrar upp betydligt lättare än din hoj?

Grattis, så ju fint ut!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...