Streetrace Torsdagar!

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
andersbrink skrev:
Carola dök inte upp så det blev inga hamburgare för någon av oss. Däremot varmkorv - åt mig själv... och lite äkta Biltema-svart-silikon åt Qwerty. Fast en luft/olje ska ju lämna lite fläckar efter sig, väl? :näsblod

Duggregnet kom klockan 20.52, dvs långt efter det att räjset var över - det korta race med de få deltagarna som nu var. Gsxr-busan med 1600cc motorn vågade förmodligen inte anmäla sig... få stryck av en tjejhoj är kanske lite väl knäckande! :tungan

Rackarns BANGERS de e ni alla som inte kom ikväll. Jag fick iaf ett flin på mina läppar som inte gått bort än... hjulade trean/fyran trots långsvingen.

Tillbaka till ritbordet. Motorn går för het, för en gathoj iaf. Grrr... blir till å ta blå/vita gixxern till Tullinge i morrn.

Det va skoj igår. Inga burgare och inga flickor på sv vad jag kunnde se. Lämnade ett sånt där I was here märke, det va ju inne på sent 80 början 90, min snittålder bli 89 på hojen. Åter igen tack för hjälpen :tummenupp .

Dom frågade oss efter betalning vart vi ville att det skulle ritas ett B. Snabb fråga snabbt svar. -Det är inga posörmoppar det här så rita vart du vill och tycker att det passar. Svarade jag. Mina slutsatser är att 1600 busan är en posörhoj och ville inte få det där B målat på sin hoj. :tungan

Tur för killen med den "röda tjejhojen" att min pajja. Det hade inte varit lite pinsamt att bli slagen av en hoj med gayrosa i färgen :)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
X-Expert skrev:
Min fundering gäller väl mest om det "lönar sig" att släppa på gasen lite bara.

Växla ska man iaf göra förr eller senare så om det blir lite tidigare än tänkt gör inte så mycket. Att slå av förlorar man mycket mer på - fast ibland lär man ju även det, om man t.ex. spinner snett och vet att man snart kommer att ligga på rygg bland publiken om man håller stumt.

Nu bär det iväg till Tullinge (efter en ofrivillig sovmorgon).
 

Zet@

Jo...
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Bulle
Om det är bra väder tills nästa torsdag tittar vi nog ut ett par stycken och kör lite halvhjärtat :yoparty, igår va det lite för dåligt väder i uppsala så lusten för att åka ut försvann, ses på torsdag kanske om vädret tillåter :tomten
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Zet@ skrev:
Om det är bra väder tills nästa torsdag ......... vädret tillåter :tomten

Vädret blir kanon i morgon!! :)

Några stycken av oss som ska ut tänkte samlas vid Max fyra mackarna 17.15 för att åka tillsammans till Lunda........kuligare så.
 

Zet@

Jo...
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Bulle
Lotta skrev:
Vädret blir kanon i morgon!! :)

Några stycken av oss som ska ut tänkte samlas vid Max fyra mackarna 17.15 för att åka tillsammans till Lunda........kuligare så.


Blir nog tvungen att åka från u-sala tidigast 18.30.... så tyvärr...
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Stort tack...

....till dom som hjälpte mig leta efter min bortsprungna mc nyckel. Ina hittade den tillslut i det rätt så höga gräset efter en stunds letande. :tummenupp
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Stort tack...

....till dom som hjälpte mig leta efter min bortsprungna mc nyckel. Ina hittade den tillslut i det rätt så höga gräset. :tummenupp
 

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Åkerlänna
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Qwerty skrev:
Tjejhojar har inget på en räserbana att göra
Jag antar utmaningen så om Du vill duellera ses vi vid gott väder på Lundafältet Torsdag 25/8. Tjejhojar :mad: *hmpf* Tjejer kan mer än du tror isf :p

andersbrink skrev:
Jag sätter en hamburgare på att allas vår Carola på sin SV650 är först över 60-fotaren om ni kör ett race. :7peta :hihi
Tack för förtroendet, ledsen att ert vad gick åt pipan... (ni skulle meddelat mig om vadet kunde jag kommit o försökt visa att tjejer visst har på banan att göra :7peta
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Bluegreengrey skrev:
Tjejhojar :mad: *hmpf*

Precis, det är mången stor stark låg hoj som fått pisk av en "tjejhoj" på både Tierp och Lunda. Senast i kväll! Iofs går den på "analoga stenciler" fast det var det fler som försökte göra - till inget nytta. Det blev iaf en röd "tjejhoj" som vann. :tungan

Alla blev på det klara med att Uppsala Open för bil OCH mc går nu på Söndag? http://www.shrauppsala.se/about.html1.html
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Bluegreengrey skrev:
Jag antar utmaningen så om Du vill duellera ses vi vid gott väder på Lundafältet Torsdag 25/8. Tjejhojar :mad: *hmpf* Tjejer kan mer än du tror isf :p

Självklart! Hade inte tid att skruva ihop min cykel tills igår. Kompisen har precis gått av vägen och hans hoj är lite sämmre än min :gnissla . Den 25/8 är jag där.
"Tjejhoj" är syftat på den där röda banditen, inte könet på föraren. Sen att min hoj har gayrosa i teckningen är en annan sak :3freak .
 

Suzuki-TSCC-749

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Ort
Inte i Japan
Hoj
GSXR750WN
Det är väl dags för en lite pop-up av denna tråd, även om det är lördag i morgon. SE NEDAN! (Hämtat från http://www.shrauppsala.se/about.html1.html )


Uppsala Cup 2005 #4

20 Augusti på Lunda flygfält




Deltävling 4 i Uppsala Cup mellan 7.00 och 16.00

För mer info se tävlingsinbjudan

Fri parkering, inträdet till banan för publik är 50 kr, under 16 år går in gratis.



_________________________________________________



Test & Tunes/Prova-På och Uppsala Open

21 Augusti på Lunda flygfält



Kör med tidtagning hela dagen för 200 kr

Anmälan på plats från 7.00 och hela dagen framåt.

Endagslicens 100 kr

Säkerhet enligt ET-reglementet, se här





Uppsala Open

NYTT: Även snabbaste MC utses på begäran, samma regler som för bilar.

Vi korar Uppsalas snabbaste gatbil och MC! Samling och besiktning 7.00-8.00 vid Tunakorset längs Östhammarsvägen (vid Almungevägen) Gemensam färd till Lunda där Uppsala Open körs kl 14.00. Ingen tidtagning under just denna del av dagen utan vi kör lottad stege, snabbaste bil/MC vinner sin repa.

Startavgiften är 100 kr hela summan till prispotten, de tre snabbaste över mållinjen får dela på prispengarna som baseras på startavgifterna enligt principen 1:an 50%, 2:an 30%, 3:an 20%

Vinnaren får också pokal och tröja som bekräftar segern!





Fri parkering, inträdet till banan för publik är 50 kr, under 16 år går in gratis.

____________________________________________
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Bilder 18/8 ??

Var det möjligtvis någon som fyrade av några bilder igår och vill dela med sig ?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
J.J skrev:
Var det möjligtvis någon som fyrade av några bilder igår och vill dela med sig ?

Ska fråga polarn som stod med en systemkamera, fast han e ute å roddar med Refreshments nu i helgen. Till veckan möjligen...

Snyft... inget Uppsala Open MC för mig. Torskade 4'ans växel på den (med längre sträckor) körbara blå/vita i Falun (pokal å pengar!) idag.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
andersbrink skrev:
Snyft... inget Uppsala Open MC för mig. Torskade 4'ans växel på den (med längre sträckor) körbara blå/vita i Falun (pokal å pengar!) idag.

Ska passa på och säga grattis! Det såg ju stabilt ut det där.. :tummenupp
 

Dragbiker

Dragbiker
Gick med
27 Jun 2005
Ort
I Sverige
Hoj
ZX-14 Turbo
Race väder!!

xx skrev:
Glöm inte bort LUNDA i morgon....

Brinken du får en chans att vinna lite mer den 11Sep....

Kolla in på www.shrauppsala.se

U-G OPEN!!!

Vädret ser inte ut att bli det bästa, vi får hoppas att det lättar mot kvällen..

PS. XX vad tycker du om bilden på en av mina gamla cyklar .DS :tummenupp
 

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
1352cc
Laxmackan skrev:
Vädret ser inte ut att bli det bästa, vi får hoppas att det lättar mot kvällen..

PS. XX vad tycker du om bilden på en av mina gamla cyklar .DS :tummenupp

Ungefär så här säger XX om din gamla busa :banana :banana :banana :banana

Men som vi båda vet är ju :Bugar ZX12R som gäller.

Vädret blir bra till kvällen.
Skall du med till Gävle på Lördag?????
 

lpdata

Hayabusa
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Sandviken, Boänge
Hoj
Hayabusa RX-1...Lynx 550-08
Vädret blir bra till kvällen.
Skall du med till Gävle på Lördag?????[/QUOTE]

Vad händer i Gävle på lördag ( nyfiken ) :va :va :va

//Lasse
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top