Streetrace Torsdagar!

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
andersbrink skrev:
Så, det är bara att dra ihop så många som möjligt i stora klassen eller betala rikligt med muta så kanske jag får "motorstopp" i första rundan. :D


Hamburgare + dricka? Funkar det som muta om jag hamnar brevid? Fast du får nog mer än motorstopp. (så jag hinner i mål).
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Åter igen tack för hjälpen. Kanske mest tack för lånet av verktyg, men den lilla hjälpen och lånet betyder alltid mycket i stunden.


Att jag aldrig ska kunna komma upp till Lunda och köra dit och åka ett par repor och sen hem utan strul och utan problem :huvet Ska sluta meka timmarna innan. Ska ta tag i problemen redan nu i helgen och köra mera på övriga veckodagar. För att vara förberedd och påläst hur min maskin funkar och brister.
På vägen hem tappade jag även hjälmen i backen vid en snabb kiss paus. Tur för mej att den va gammal och sliten och ska bytas ut så fort jag hinner iväg och kika på hjälmar.
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Qwerty skrev:
Åter igen tack för hjälpen. Kanske mest tack för lånet av verktyg, men den lilla hjälpen och lånet betyder alltid mycket i stunden.


Att jag aldrig ska kunna komma upp till Lunda och köra dit och åka ett par repor och sen hem utan strul och utan problem :huvet Ska sluta meka timmarna innan. Ska ta tag i problemen redan nu i helgen och köra mera på övriga veckodagar. För att vara förberedd och påläst hur min maskin funkar och brister.
På vägen hem tappade jag även hjälmen i backen vid en snabb kiss paus. Tur för mej att den va gammal och sliten och ska bytas ut så fort jag hinner iväg och kika på hjälmar.
Det verkar som om du alltid har trassel med maskinerit av dina inlägg att döma :confused: Storgenomgång och inköp av locktite i vinter ? Tyvärr hade jag förhinder att komma upp och ge Brinken en match idag :4skrika :huvet Hur gick det ?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
J.J skrev:
Det verkar som om du alltid har trassel med maskinerit av dina inlägg att döma :confused: Storgenomgång och inköp av locktite i vinter ? Tyvärr hade jag förhinder att komma upp och ge Brinken en match idag :4skrika :huvet Hur gick det ?

Vet inte vad som hänt men det är alldeles för få som vill rejsa. Det var mångdubbelt fler i publiken än prova-påare. Förr om åren vad det ju knökfullt på torsdagskvällarna. Ivfsh gick det som "vanligt" trots att min började larva sig och gå på 2 och 3 cyllar ibland. För fett på trottelnålarna.

Det var faktiskt bara TRE stycken idag i stora klassen.

Dags att revidera reglerna till 2006? Plocka bort lustgas och turbo och bara låta sugmotorer köra med minimal markfrigång på 80 mm och minimal sitthöjd om 600 mm så kanske man lockar fler att köra och det blir lite jämnare? Långsving eller inte spelar nog ingen roll, det finns iaf inte grepp nog på kvällarna så det jämnar ut sig. Dvs mer gatlika hojar som tävlar där körskickligheten är den största avgörande faktorn.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
J.J skrev:
Det verkar som om du alltid har trassel med maskinerit av dina inlägg att döma :confused: Storgenomgång och inköp av locktite i vinter ?


Ungefär så ser jag me på saken. Blir så när man stressmekar på onsdag kväll alt torsdag efter jobbet. Har inte pga jobb hunnit köra så många mil i år och hunnit testa allt, ändring till nästa år. Det mest jobbiga är ju att det alltid är skitfel som jag säkert med några extra mil på landsväg hade upptäckt i tid och hunnit åtgärda utan problem. Sen beror det även på bristande erfarenhet om vad som funkar och inte på en hoj. Men men det kommer nya år och nya repor och nya mil.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
andersbrink skrev:
Vet inte vad som hänt men det är alldeles för få som vill rejsa.....


Många har krashat. En hel hög av dom hojåkare jag känner som tycker om att smiska 402 har inte ens vetat om att det har körts uppe på lunda. Tycker inte reglerna ska ändras, nu är ju reglerna street inspererade och det handlar om bästa maskin i hop med förarprestation. Precis så som folk vill ha olagliga streetrace, fast nu lagligt.

Plockar man bort några av dom tuffare hojarna så försvinner kanske intresset av att åka upp, för vem vill inte se en +300Hk hoj köra? Vem vill inte lina upp bakom honom(inte brevid) och se han sticka iväg.

Vem bryr sig om vinst? Vinster och pokaler kan man sammla på tävlingar, Lunda är lek och träning inför dom.
 

Zet@

Jo...
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Bulle
Kort och gott: Torsdagarna på lunda har rockat, enda dagen i veckan man har gjort något vettigt... fast jag bara åkt dit för att lekt och inte deltagit något i cupen, kör på det nästa säsong...
Riktigt bra anordnat på alla sätt och vis, hoppas att intresset blir större till nästa år för det är som sagt många som kollar och inte åker.
Lycka till de som ska köra på söndag jag kommer förbi och tittar samt ska försöka filma det hela.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top