Streetfighterkrav

DennisHH skrev:
Kawasaki Z1000 tycker jag kan sälla sig till "kategorin" streetfighter redan i originalutförande!... Grymt brutal! :yoparty

Jepp, håller med till 100%. De har verkligen lyckats fånga streetfighterkonceptet när de designade Z1000 och den har mycket personlighet också i sig själv även om det inte är ägarens unika personlighet. För övrigt tycker jag att det värsta man kan göra med en Z1000 är att plocka bort de genomcoola originalburkarna, de gör ju halva utseendet på hojen imho.

Last edited:
Men vad står egentligen streetfighter conceptet för!? Busa runt, lätt på bakan och nosen? helt enkelt en busig hoj, gjord för lägre hastigheter?

Sen så kommer det där med att ha hojjen naken osv automatiskt.. :va

Då borde det väll funka med en slö monster eller nått oxå? dom är väldigt nakna, men saknar effekt..Men "kan man så kan man" och borde därför kunna trixxa med en sådan oxå, eller?

tycon1 skrev:
Men vad står egentligen streetfighter conceptet för!? Busa runt, lätt på bakan och nosen? helt enkelt en busig hoj, gjord för lägre hastigheter?

Då borde det väll funka med en slö monster eller nått oxå? dom är väldigt nakna, men saknar effekt..Men "kan man så kan man" och borde därför kunna trixxa med en sådan oxå, eller?

Det var ju nån tysk stuntfantom som menade på att den nya 1000cc Monstern var den ultimata stunthojen.

tycon1 skrev:

Tror ni inte det går att trixa med ett Monster har ni fanimej missat nånting värt att veta :rofl
Okej, ett Monster har inte hästkrafter för att jämföra sig med en R1'a eller annan extrem hoj men den går tillräckligt fort för att köra på väg och den går utmärkt att stunta med.

Kan man trixa med en HD så kan man trixa med ALLT. nästan

En Suzuki GSF 1200 då? borde inte den klassas som fighter redan i orginalutförande? jag vet inte om det finns någon N modell utan framkåpa av 1200 kubikaren, men av 600:an finns det iaf...

StewOo skrev:
En Suzuki GSF 1200 då? borde inte den klassas som fighter redan i orginalutförande?

Banditen, oavsett modell, är väl åtminstone en av de hojar som det finns mest tillbehör till?
(Kanske just för att hojen inte är tillräckligt "vild" original...?)

Annars är väl GSX1400 och Yamaha XJR1300 ganska bra "råmaterial" om man inte väljer en krashad racer (som ändå måste vara vanligaste alternativet).

*Räser som grund
*Kåplöst
*Ombyggd som fan
*Trimmad till max
*Ljudlig som få
*Inget acerbis- eller ufolyse

Wiseguy skrev:
Med sina 140hk så lär X-11:an hamna i klass 7 hur man än gör.

Japp klass 7 men som jag förstod på div försäkringsbolag med konstiga klassningar så ligger den i undre(??) del av klass 7 och enl statestiken så har det väl inte klotats så många X11 i jämförelse med tex R1:or

Så för mig som har några år på nacken kommer man ner till 9000 per helår i helförsäkring.

DwD skrev:
oki, mao så är typ x11 en färdig SF hoj?

Nej det vore nog att dra det hela för långt,men en wannebee är den allt,den är en storebror/kusin till hornet:en.
Men enl dom regler som gäller här så är den det inte.

Långa farbron skrev:
I motsatts till dig kan jag skylla på att jag är gammal :3freak
I motsats till dig kan jag skylla på att jag fortfarande är ung och bara får köra mellan hojar :gnissla .. å de är ju inte direkt till för att busas med, så därför skulle det se nördigt ut om min va streetfajter... :hihi

.

Delar med mig lite av en klockren SF,(Kawa Z1000) hyffsat standard.. :rolleyes:

Bifogat

• P1010136.jpeg
    P1010136.jpeg
    74.3 KB · Visningar: 138
TinaTjejen skrev:
I motsats till dig kan jag skylla på att jag fortfarande är ung och bara får köra mellan hojar :gnissla .. å de är ju inte direkt till för att busas med, så därför skulle det se nördigt ut om min va streetfajter... :hihi

Absolut visst är det så..... :tungan hmm kanske dags att lägga projekt 600 a`la fighter på hyllan då :va :huvet

PollySmurf skrev:
Tycker att en fighter ska vara framåtlutad, dvs rätt så hög bak och en liten kåpa fram så att det ser ut som att man hänger på hojen, och så ska den ha stil... dom ska som nån annan sa se råa ut. Och.. det finns inga köperfighters :fakta

EDIT: en sån där ska se aggressiv ut me, dom blir nästan som ett djur man rider... Typ oxen från helvetet, om man kollar på framlysena så ser det ut som ögon :)

Ovan har ringat in min subjektiva åsikt. Precis så skall det vara. Sen kan det väl komma lite detaljer hit o dit. Jag citerar gärna tidningen streetfigher:

"Streetfighters aren´t about luxury and comfort; they´re about attitude,style and noise, giving the rider the look of a pint-swilling,double-hard bastard"

Bifogar en bild på en jävligt fet konceptcykel, oavsett om den är streetafajta eller ej....

Bifogat

• bkingstor.jpg
    bkingstor.jpg
    89.6 KB · Visningar: 114
Last edited:
Back