Streetfighterkrav

Tycker att en fighter ska vara framåtlutad, dvs rätt så hög bak och en liten kåpa fram så att det ser ut som att man hänger på hojen, och så ska den ha stil... dom ska som nån annan sa se råa ut. Och.. det finns inga köperfighters :fakta

EDIT: en sån där ska se aggressiv ut me, dom blir nästan som ett djur man rider... Typ oxen från helvetet, om man kollar på framlysena så ser det ut som ögon :)
 
Last edited:
den här KTM:en som kommer nästa år skulle jag inte skämmas över att sitta på! lite skoj att se vart trenderna lutar åt :yoparty :yoparty :yoparty
 

Bifogat

  • ktm duke streetfighter.JPG
    ktm duke streetfighter.JPG
    41.8 KB · Visningar: 213
Jag tycker det är litet småfjantigt att diskutera ämnet. Ta bort nån kåpa och se ball ut så löser det sig nog. Känns som att det töntigaste är att stoltsera men att säga att "Hej, jag har en streetfighter". Jag håller på att blåsa bort i 160. Folk säger, "Hård fighter", jag säger:
-Tack!
 
Här har vi ett gäng snygga i alla fall.. :yoparty :yoparty
Sorry om jag kapar tråden!
 

Bifogat

  • nosfearatu3.jpg
    nosfearatu3.jpg
    70.7 KB · Visningar: 252
  • GSXR1100.jpg
    GSXR1100.jpg
    92.6 KB · Visningar: 263
  • spec-rhein5.jpg
    spec-rhein5.jpg
    79.6 KB · Visningar: 166
  • tl1000streetfigther.jpg
    tl1000streetfigther.jpg
    87.6 KB · Visningar: 172
Kan man klassa denna som fighter då?

- Den är inte original
- Upprätt körställning
- Busbenägen :D
- Inget clip-onstyre
- ...o.s.v.
 

Bifogat

  • Dscf0140 (Medium).jpg
    Dscf0140 (Medium).jpg
    77.9 KB · Visningar: 156
  • P1010005_2 (Medium).jpg
    P1010005_2 (Medium).jpg
    79.6 KB · Visningar: 118
  • P1010007_2 (Medium).jpg
    P1010007_2 (Medium).jpg
    68 KB · Visningar: 108
En streetfighter är väl en krashad rejshoj som man sätter crossstyre på?

Allt annat är väl någon sorts custom? En fighter skall även vara byggd på ett sukkachassi (gammalt...) för att vara "ren", enlig en fransman jag stötte på för några år sedan.
 
t-rex skrev:
En fighter skall även vara byggd på ett sukkachassi (gammalt...) för att vara "ren

Jupp, men det törs man inte skrika allt för högt om i detta land. :lol
 
t-rex skrev:
En streetfighter är väl en krashad rejshoj som man sätter crossstyre på?

Allt annat är väl någon sorts custom? En fighter skall även vara byggd på ett sukkachassi (gammalt...) för att vara "ren", enlig en fransman jag stötte på för några år sedan.


Japp den defintionen av en Streetfighter hade engelska tidningen Streetfighters för några år sedan.

GSXR 750 eller 1100, gärna 750 med 1100motor, årsmod 85-92 (ej vattenkyld), kåporna bort plockade, cross, superbike eller dragbarstyre,
 
Wiseguy skrev:
Ursäkta ifall jag är okunnig & blind men vad var det som inte var orginal på den ?

Inga större saker kanske :) Men detta är fixat:

- Blinkers
- Bakdelen (undertray)
- Slip-on
- Kylarvingarna omlackerade
- Rampuckar
- Stålomspunnet fram & bak
- Bara för att vara extremt petnoga skriver jag med tankpadet också :D
 
TheDude skrev:
Inga större saker kanske :) Men detta är fixat:

- Blinkers
- Bakdelen (undertray)
- Slip-on
- Kylarvingarna omlackerade
- Rampuckar
- Stålomspunnet fram & bak
- Bara för att vara extremt petnoga skriver jag med tankpadet också :D

Oavsett vilket så är den snygg i alla fall! :tummenupp
 
streetfighter

fazerfun skrev:
Enkel fråga: vilka hojar (i original) kan med fog kvalificera sig som streetfighters? Eller måste det till att någon galen tysk har varit framme och målat flammor, kapat resp. riktat upp häcken som en skorsten....
Ombyggd sporthoj med så mycket effekt som lädret och motorn tillåter
 
Sf

Kawasaki Z1000 tycker jag kan sälla sig till "kategorin" streetfighter redan i originalutförande!... Grymt brutal! :yoparty
 
en riktigt streetfighter ska framkalla en känsla av att vara bajsnödig hos alla som beskådar den...
Jag vet om att en del HD kan skapa samma effekt hos vissa, men då beror det oftast på att man ätit för många "korv-me-brö" på dammiga jäkla "custom-mässan"...

Fanken.. En streetfighter ska vara så aggressiv att den inte går att köra längre än 300 meter innan ramlagret skär eller föraren kastas av.

:Bugar
 
Back
Top