Streetfighterkrav

StewOo skrev:
En Suzuki GSF 1200 då? borde inte den klassas som fighter redan i orginalutförande? jag vet inte om det finns någon N modell utan framkåpa av 1200 kubikaren, men av 600:an finns det iaf...

Jag tror att 1200N säljs i länder utanför Sverige iaf... :va :D
 
Last edited:
fazerfun skrev:
Enkel fråga: vilka hojar (i original) kan med fog kvalificera sig som streetfighters? Eller måste det till att någon galen tysk har varit framme och målat flammor, kapat resp. riktat upp häcken som en skorsten....


Originalfighters kan med "fog" endast tillägnas Buell och Ducati monster... :yoparty
Där har du svaret på din ursprungliga fråga.
Såg att frågan i sig, villade bort sig lite i alla svaren under sommaren gång!

Ha det!
 
Koogan skrev:
Originalfighters kan med "fog" endast tillägnas Buell och Ducati monster... :yoparty
Där har du svaret på din ursprungliga fråga.
Såg att frågan i sig, villade bort sig lite i alla svaren under sommaren gång!

Ha det!
hehe ,då har jag Streetfighter!!! :D
 
det ska vara en sporthoj som man byggt om SJÄLV, naken + crosstyre räcker för att den ska klassas som streetfighter. typ z1000, tuono och speed triple är inte streetfighters, det är bushojar.

så tycker jag iaf...
 
Kawasakis Z1000 är ju en fabriksbyggd streetfighter.
Japanerna har kopierat dom europeiska trenderna väl.

Kolla in alla detaljerna.
-Fronten är hämtad från Eurofighterserna. Inte lika vild som dom värsta men annars ganska snygg.
-Baken pekar uppåt. Dock var dom tvingades dom ha skylthållare.
-Motorn kommer från en sporthoj.
-Dom polerade fälgbanorna och lackerade ekrarna finns inte på någon annan fabrikshoj.

z1000_gron-03.jpg
 
Wiseguy skrev:
Kawasakis Z1000 är ju en fabriksbyggd streetfighter.
Japanerna har kopierat dom europeiska trenderna väl.

Kolla in alla detaljerna.
-Fronten är hämtad från Eurofighterserna. Inte lika vild som dom värsta men annars ganska snygg.
-Baken pekar uppåt. Dock var dom tvingades dom ha skylthållare.
-Motorn kommer från en sporthoj.
-Dom polerade fälgbanorna och lackerade ekrarna finns inte på någon annan fabrikshoj.

Edit: tog bort den stora otympliga bilden /Wiseguy

nja, jag vet inte...speed triple har ju daytonas motor och ram och streetfighterlyse, tuono har millens motor (tror jag), så då borde väl dom också va fabriksbyggda streetfighters?

måste dock hålla med om att z1000 inte ser helt fel ut..
 
Last edited by a moderator:
HönaPower skrev:
Hmm....så min Hornet 600 med sidokåpor & framskärm i kolfiber, magspiler & hugger...miniblinkers...klassar den in?? :confused:


den är ju ombyggd..inte en sporthoj, men dock en sportig hoj, så då är det nog en streetfighter.
 
Wiseguy skrev:
Kawasakis Z1000 är ju en fabriksbyggd streetfighter.
Japanerna har kopierat dom europeiska trenderna väl.

Kolla in alla detaljerna.
-Fronten är hämtad från Eurofighterserna. Inte lika vild som dom värsta men annars ganska snygg.
-Baken pekar uppåt. Dock var dom tvingades dom ha skylthållare.
-Motorn kommer från en sporthoj.
-Dom polerade fälgbanorna och lackerade ekrarna finns inte på någon annan fabrikshoj.

Edit: tog bort den stora otympliga bilden /Wiseguy
:zpy fy fan så ugly!, sorry, men det är min åsikt. iof så gillar jag inte Kawasakis gröna färg heller.

KTM Duke II är väl ett starkare kort isåfall
 
Last edited by a moderator:
Det var ett jäkla tjat om vad som är Streetfighter och inte. Ni som åker X-11, Monster, Banditer eller andra kåplösa hojar vad spelar det för roll om den är en Streetfighter, nakenmuskelhoj, retrohoj eller vad man nu vill kalla dom?????
 
gixxer_1255 skrev:
Det var ett jäkla tjat om vad som är Streetfighter och inte. Ni som åker X-11, Monster, Banditer eller andra kåplösa hojar vad spelar det för roll om den är en Streetfighter, nakenmuskelhoj, retrohoj eller vad man nu vill kalla dom?????


Har du handlat ett Fighterprojekt?
Lär ju bli hårigt! Ge oss info!
 
Tysken skrev:
Har du handlat ett Fighterprojekt?
Lär ju bli hårigt! Ge oss info!

Japp en små kraschad GSXR 1100 87á, håller på att få den på hjulen igen och besiktiga den i höst. Så kan man bygga och köra i 2år innan det är dax för besiktning igen. Har samlat på mig lite delar till bygget, GSXR 750 96 gaffel, LSL-gaffelkrona, 4st styren! 1 dragbar, 1 cross, 2 superbike, en racebakdel av hemlig modell och Mikuni rs36. Saknar hjul och framljus/ev toppkåpa. (har ett UFO-lyse men den bli bara en tillfällig lösning)
Tänkte bygga en ganska enkel och clean Fighter, med rätta stuket men det blir ingen tyskhäck på den. Efter som det är ett måste för att få en snygg bakdel så har jag tänkt bygga en ny bakram.
 
Wiseguy skrev:
Så en cross/enduro-hoj är en fighter ?
Dom är ju också nakna och har crosstyre. :va

Dom flesta fighters har crosstyre eller dylikt.

Kolla tex på denna tyskstukade hoj. Styret sitter lågt och långt fram. Men det är inget clip-on styre.

En fighter skall ha attityd. Hur man nu bedömmer det.


hyvsat cool! :)
 
Back
Top