Street v-twin?!

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
hej!

behöver tips på typ standard hoj/street. som hornet ungefär men gärna en aning mer attityd. krav är dock v-twin runt 1000cc

tack!!1

Tuono ifall du vill ha en äkta streetfighter. Mille motor och högt styre.
Aprilia kan vara lite jobbig att få fram reservdelar till, nya då dvs.
Annars kan man plocka begaggnade Mille delar.

Super Duken är rolig den med, ingen tvekan där.

Tror du kommer såga KTM om du är nöjd med komforten på VTR'en. Ex 990 är förvisso bekvämare än enstånkarna o jäkligt skoj när man fått in snittsen med moppeåkat men det beror ju lite på vad man är ute efter. Motardmaffian är sällan ute på längre turer än 10-12 mil. Aprilian har jag bara sett på bild och hörde på mässan att reservdelshållningen för märket skulle ha fått sig ett lyft, sen om så är fallet har jag ingen aning om.

Kan man överse med låg effekt så är en Bulldog ett alternativ. Jag köpte en Bulldog i vintras och är nöjd med den. Ger man fan i att bromsa och vägen svänger går det undan även fast det bara är 65 hk på bakhjulet. Dessutom ingen twin vinner över bullens ljud med GPR slip-on

Alla skriver ju bara sin egen hoj, så varför ska jag vara sämre? Tjacka en Ducati för bövelen!
Nja, kanske var det så att man hade samma frågeställning och bara delger den slutsats man kom fram till? Hade jag haft pengar nog hade jag inte suttit med Tuono-twinnen men ändå rekommenderat den eftersom 2 burkar efterfrågades... :rolleyes:

När det gäller reservdelstillgången är problemet en aning överskattat i dagens läge, med diverse globala sajter...

434862617_Wu9aM-L.jpg

Varför inte en Ducati Diavel? Den är ju fetgrym. :yoparty

Annars har folk nämnt dom säkraste korten. Ducati Streetfighter, SuperDuke, Tuono / Tuono R / RSV4 Tuono, osv...

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...