Strängnäs-åkar-tråden

Idag kunde jag inte hålla mig....hojen är ju ändå påställd så det blev en runda på ungefär 2 mil,det var ej speciellt kallt att köra men knäskrapen hoppade jag över!:tummenupp
Men kul var det,hoppas att sommaren kommer snart.:rolleyes:

Några sugna på att dra en sväng imorrn Lördag den 24/10??? typ med 12 tiden? Kallt ja vet... Årets sista körning.. kanske

Snart börjar säsongen!! när isen lagt sig då ska sporthojen ut på isen. Är på jakt efter bra pris på bult mutter och brickor.någon mer som är sugen????

Snart börjar säsongen!! när isen lagt sig då ska sporthojen ut på isen. Är på jakt efter bra pris på bult mutter och brickor.någon mer som är sugen????

Köpte M8X50 på Karlssons och spetsade dem med vinkelslipen.:D Så nu är det bara isen som fattas:yoparty

Jag gjorde ett snabbt överslag hur många bultar man var tvungen att sitta och spetsa till med vinkelslipen manuellt, och la ner det direkt!

Enda sättet är att hitta nåt sätt att automatisera det hela på, eller att hitta färdiga att sätta in i däcken (fanns ett par olika alternativ, nån snöskoterdubb och sen samma spikar som dom har på isracinghojarna) men då blev det snordyrt!!!!

Annars finns det ju alltid färdig dubbade däck i Haninge. Begränsat antal vad jag vet.
Tack för den här säsongen alla:krama

Jag gjorde ett snabbt överslag hur många bultar man var tvungen att sitta och spetsa till med vinkelslipen manuellt, och la ner det direkt!

Enda sättet är att hitta nåt sätt att automatisera det hela på, eller att hitta färdiga att sätta in i däcken (fanns ett par olika alternativ, nån snöskoterdubb och sen samma spikar som dom har på isracinghojarna) men då blev det snordyrt!!!!

Du får modifiera en pennvässare så den funkar att slipa bult med sen är det bara att köra! :)

Isåka

Det här kan vara en målbild för de som vill åka en sväng på Mälaren i vinter:tummenupp

Bifogat

• big_triumph_675_chiodata_2009_01.jpg
    big_triumph_675_chiodata_2009_01.jpg
    96 KB · Visningar: 49
  • triumph-daytona-chiodata-retro.jpg
    triumph-daytona-chiodata-retro.jpg
    208.3 KB · Visningar: 52
God Hjul alla hojåkare!:)
Nu går det åt rätt håll,inte alltför länge innan det är dags att ta ut hojen ur vintervilan......:yoparty

:tomten
God Jul på er alla!
Nedräkningen har börjat och Jompa håller koll på antal dagar.
:tomten

Gott Slut och ett gott nytt år på er alla.
Hoppas vi får ett bra nytt år med många mil utan några omkull körningar.
Själv har jag fyllt min kvot för många år framöver:näsblod.

Säger det igen gott nytt år:öl:fyllisar:Rockbanan:cpparty:trött

Ps. nu är det bara 108 dagar kvar:banana

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!