Stort jordskalv i asien.

Status
Ej öppen för fler svar.
pajo skrev:
Hemskt att skriva det, men det låter bra!
Börjar bli illamående och behöver snart torka av tangentbordet..........

Är du medveten om att svenskar har "plundrat" för att överleva?

Vad jag inte gillar är det vanliga mörkandet om katastrofens omfattning, ser man bara svensk media kan man ju tro att väldigt få svenskar är döda.

Jag förstår heller inte alla ganska innehållslösapresskonferenser där inget nytt framkommer.

Att det tar ett halvt dygn bara att flyga dit vet jag om så det tar ett tag naturligtvis att hämta hem flera tusen personer.

Lägg av nu, gott folk. Det är ni som är pinsamma, inte vår regering. Gör något åt saken istället för att bara sitta här och spy galla över de som ni har röstat fram.

Chris Ash skrev:
Exakt vad är det du inte förstår? Ett flygplan kan flyga flera gånger men det kan inte stanna tidsflödet, teleportera sig eller klona sig. Givetvis tar det också dubbelt så lång tid att flyga sträckan en gång som att flyga två gånger, det är enkel matematik. Har man då tio gånger fler människor så tar det givetvis längre tid.

Finland: Färdigevakuerade på Lördag
Sverige: Färdigevakuerade på Tisdag-Onsdag

Edit: Man kan heller inte stjäla flygplan, eller ens ta dem i beslag, man får leta efter nån som ställer upp.

Ehm, hade dem fått tummen ur arslet en anings tidigare istället för att utreda hit och dit så hade vi varit mycket längre fram i evakueringen!

Mår illa när jag tänker på alla som dör på flygplattsen i väntan på transport hem till vård!

4-5Dygns skillnad i evakueringen är löljligt stor!

Edit: Tycker det borde startas en annan tråd för "spy galla" snack, synd att förstöra den här tråden vars syfte inte var att spy galla hit och dit.

Last edited:
The-PatriX skrev:
Ehm, hade dem fått tummen ur arslet en anings tidigare istället för att utreda hit och dit så hade vi varit mycket längre fram i evakueringen!

Mår illa när jag tänker på alla som dör på flygplattsen i väntan på transport hem till vård!

Sveriges regering KAN inte rekvirera plan hur som helst. Sverige som land äger inga plan, däremot gör flygbolagen det.

Om SAS ville ställa upp direkt så hade de nog gjort det, men eftersom SAS inte är något helsvenskt bolag så kan inte regeringen kräva att de ska ge bort några plan.

De får väl ta regeringens plan de stackarna.
Jag har inte röstat på de där i vilket fall, men å andra sidan tror jag inte det sett annorlunda ut med den andra möjliga regeringen.

The-PatriX skrev:

Edit: Tycker det borde startas en annan tråd för "spy galla" snack, synd att förstöra den här tråden vars syfte inte var att spy galla hit och dit.

Det är mycket känslor och det är enkelt att förstå om man blir förbannad men det tjänar ingenting till att sitta med facit i hand och säga vad man borde ha gjort. Hur mycket information hade man i söndags om katastrofens omfattning? Där går ett helt dygn bort helt enkelt därför att situationen var omöjlig att överblicka, för att fatta ett riktigt beslut måste man också ha riktig information och det hade varken vi eller nån annan då.

Vi kommer inte ens att ta dubbelt så lång tid på oss att evakuera tio gånger så mycket människor, löjligt? Ja jag säger då det.....

Chris Ash skrev:
Exakt vad är det du inte förstår? Ett flygplan kan flyga flera gånger men det kan inte stanna tidsflödet, teleportera sig eller klona sig. Givetvis tar det också dubbelt så lång tid att flyga sträckan två gånger som att flyga en gång, det är enkel matematik. Har man då tio gånger fler människor så tar det givetvis längre tid.

Finland: Färdigevakuerade på Lördag
Sverige: Färdigevakuerade på Tisdag-Onsdag

Edit: Man kan heller inte stjäla flygplan, eller ens ta dem i beslag, man får leta efter nån som ställer upp.

Edit 2: Jag är fucked up, nu blev det rätt
tro mig, dom flesta vet att du är fucked up!!!!!

Poacher skrev:
De får väl ta regeringens plan de stackarna.
Jag har inte röstat på de där i vilket fall, men å andra sidan tror jag inte det sett annorlunda ut med den andra möjliga regeringen.

Ja, eller halvera Perssons lön så kan vi köpa hela SAS!

För fan, höj blicken en aning!

Skulle kanske varit ide´av regering och riksdag att skicka alla våra herculesplan med förnödenheter mediciner och sjukvårdspersonal till de drabbade områdena,Sverige har om jag inte missminner mig 7-8 herculesplan som vardera tar ca 30 tons last.. resan dit grejar de nog på två dygn...
Det hade gjort skillnad tror jag...
Tror jag hörde att de skickat ett plan men det är ju som en fjärt i rymden...

Kollar på nyheterna nu. Ambulansplanen är där på FREDAG morgon! Planen kan inte lyfta förräns imorgon.... katastrof!
Det lilla positiva är väl att tyskarna lyckats få iväg ett ambulansplan som är i luften nu.

Någon gnällde på Herkulesplanen? Jag kan ju säga att ambulansplanen tar 20 timmar ner & måsta mellanlanda 3 ggr... Herkulesplanen kunde i.a.f tagit med förnödenheter/medicin/ etc ner och tagit hem passagerare som klarat den långa färden hem och låtit dom värst skadade invänta ambulansplanen.

Det är vad jag tycker i.a.f.

- Håller tummarna för dig å din familj Anna - =(

Last edited:
Lägg ner skitsnacket nu. Fattar ni inte att ni gör bort er? Folk är skadade & döda i helt sjuka nummer & ni beter er som ena jävla arslen rent ut sagt.

Att Freivalds åker ner är en bra sak då hon då fattar vad som har hänt. Synd att hon inte gjort det tidigare! Klaga på beslutsfattare kan ni göra sen för fan när ni har facit i hand och kan se vilka fel & brister som ni skulle gjort bättre själva.

Ravetrancer skrev:
tro mig, dom flesta vet att du är fucked up!!!!!

Vad fan har du för anledning att hålla på som du gör i denna tråden? Sitter och drägglar barnmat på tangentbordet och spyr ur dig oförskämdheter och könsord mot politiker som nån jävla liten barnunge. Knip igen flabben till du kan lära dig diskutera som folk!

Over and out, det går inte att diskutera sakligt med träväggar.

Henken skrev:
Lägg ner skitsnacket nu. Fattar ni inte att ni gör bort er? Folk är skadade & döda i helt sjuka nummer & ni beter er som ena jävla arslen rent ut sagt.

Att Freivalds åker ner är en bra sak då hon då fattar vad som har hänt. Synd att hon inte gjort det tidigare! Klaga på beslutsfattare kan ni göra sen för fan när ni har facit i hand och kan se vilka fel & brister som ni skulle gjort bättre själva.
Det sa jag med direkt, kärringen skulle i princip ha åkt direkt, någon annan hade ju lätt kunnat vara standin på de menlösa presskonferenserna.

Chris Ash skrev:
Vad fan har du för anledning att hålla på som du gör i denna tråden? Sitter och drägglar barnmat på tangentbordet och spyr ur dig oförskämdheter och könsord mot politiker som nån jävla liten barnunge. Knip igen flabben till du kan lära dig diskutera som folk!

EOD!!

McB skrev:
Lägg av nu, gott folk. Det är ni som är pinsamma, inte vår regering. Gör något åt saken istället för att bara sitta här och spy galla över de som ni har röstat fram.
sluta tjöta meraölkärring!!!!

Status
Ej öppen för fler svar.
Back