http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,581550,00.html
Ruggigt hemsk och tragisk artikel.
Börjar bubbla i magen.

Börjar bubbla i magen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tjet skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,581550,00.html
Börjar bubbla i magen.
Dom tabbarna här och där kan kosta liv, tycker regeringen skall ta snabba kraftiga beslut.Gixxer Rolle skrev:Ni som tycker att man ska skicka Hercules för att ta hem folk har förmodligen aldrig varit in i en kärra och kollat. Den är INTE lämplig för transport av passagerare en så lång sträcka (ca 30h). För övrigt har jag lite svårt för att alla är så kritiska mot regeringen, jag menar att dom kan ju inte bara ta en massa beslut om en det ena eller det andra utan att ha så säkra underättelser som möjligt. Visst dom har säkert gjort någon tabbe här och där men tänk på att det är inte lätt att få en överblick över situationen samt att katasrof området ligger inte direkt i grann kommunen. Förnödenheter och sjukvårds resurser tar tid att få ihop och lasta på ett ledigt flygplan och när planet är lastat så tar det ett halvt dygn innan det är på plats osv.
med detta menar jag att det är svårt att göra någonting så mycket fortare än vad som har gjorts.
Sluta och tjafsa med varandra nu och skänk de drabbade en tanke och om du vill göra något mer sätt då in pengar till hjälporganisationerna.
Har du sett lastrummet i en Hercules på vykort ens?Ravetrancer skrev:Dom tabbarna här och där kan kosta liv, tycker regeringen skall ta snabba kraftiga beslut.
Och som jag sa om hercules, tror du verkligen folk vill vara där hellre bland lik som ruttnar, stanken förödelsen? Tror dom skiter i dom 30 timmar det tar att åka med ett plan som är obekvämt
Precis.. Kan man inte ligga på bagaget, så är det olidligt, och på bagaget kan bara en eller ett par st ligga... 30 tim, nej du, fy fan...valmers skrev:Har du sett lastrummet i en Hercules på vykort ens?
Ravetrancer skrev:Dom tabbarna här och där kan kosta liv, tycker regeringen skall ta snabba kraftiga beslut.
Och som jag sa om hercules, tror du verkligen folk vill vara där hellre bland lik som ruttnar, stanken förödelsen? Tror dom skiter i dom 30 timmar det tar att åka med ett plan som är obekvämt
har du sett lik med delar som saknas? Har du känt lukten av ett människolik? Har du vart hungrig törstig och utan dina anhöriga. utan att veta vart dom är? Har du vart fötvivlad? Har du behövt en kram från nån anhörig??valmers skrev:Har du sett lastrummet i en Hercules på vykort ens?
Nej, men skickar vi Hercules ordnar det givetvis upp sig på stört.Ravetrancer skrev:har du sett lik med delar som saknas? Har du känt lukten av ett människolik? Har du vart hungrig törstig och utan dina anhöriga. utan att veta vart dom är? Har du vart fötvivlad? Har du behövt en kram från nån anhörig??
Jaja jag kan hålla på hur länge som helst, du verkar inte förstå alls vad dom genomlider där nere!!!!
Men sluta dumma dig nu, du vill ju som alltid bara hetsa.....valmers skrev:Nej, men skickar vi Hercules ordnar det givetvis upp sig på stört.
Ravetrancer skrev:Dom tabbarna här och där kan kosta liv, tycker regeringen skall ta snabba kraftiga beslut.
McB skrev:Att transportera hem sjuka och skadade med ett Hercules är inte ett val, eftersom det är praktiskt omöjligt över så långa avstånd.
Hercules är ett transportplan för stor och tung materiel, inte människor. Av den anledningen finns det ingen isolering, ingen värme, ingen trycksättning och inga sitt- eller liggplatser. De sjuka skulle alltså vara tvugna att i minusgrader ligga på golvet, utan syre och med ett öronbedövande oväsen runt omkring sig. Dessutom skulle det ta minst 30 timmar, och eftersom planet saknar både toaletter och pentry skulle de vara tvugna att utföra alla behov vid mellanlandning.
Är det en realistisk valmöjlighet att transportera hem sjuka och skadade människor under sådana förhållanden? Nej. Hur sjukt det än kan låta så har de det bättre där de är nu.
Kanske inte en helt lämplig miljö för någon med öppet benbrott att vistas i under 30 timmar...Ravetrancer skrev:Tror dom skiter i dom 30 timmar det tar att åka med ett plan som är obekvämt
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |