Stormvarning

Blåser rätt bra nu här i Helsingborg. Precis som under förra stormen har jag träning inbokad, men det lutar mot att jag hoppar över den även den här gången. Tidigare i eftermiddags hörde jag hur ett par takpannor från grannhuset lossnade och kraschade mot en bil på gatan. Känns bara onödigt att ge sig ut. Laddat upp med värmeljus, en brasa. Får väl sätta på en film eller något under kvällen. Kan lika gärna sätta ljuset på mute eftersom stormen överröstar tv´n just nu.
 
He blås så inni helvet. Håll i grejera å ongera.

Edit: Jag är i Skåne.
 
Jag vill ha STOOOOORM! Med asmycket snö och is. För jag satte på vinterpuckarna på bilen idag bara för att det började falla snöflingor stora som dasslock men när jag backade ut från verkstaden efter däckbytet så fanns där ingen jävla snö :mad:
Fan, jag hatar att behöva sätta på vinterdäck helt i onödan.
 
Strömmen svajade precis. Vill inte ha strömavbrott igen!!! Över 48 tim senast! :huvet
 
Det är inget jag skulle rekommendera. Men hade det teoretisk sett varit möjligt
att köra mc nu, när stormen är som hårdast? :crash

Eller hade man obönhörligen blåst omkull?
 
Det gick bra att köra hem till södra Ängelhåla från Ättekulla idag vid 17.00 iaf fast man får vara beredd vid lastbilarna. :)
 
Det har börjat komma vitt konstigt på taket på bilen, men det blåser väl snart bort..
 
Nu piskar vinden på ganska bra, bor på övervåningen och känner hur hela huset gungar...:crash
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top