Stormvarning

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Nu pratas det om stormen Simone på radion.
Undras hur mycket Gudrun och Pär har rustat samhället?

Jag tittade lite på vädret på flygplatserna på Sylt och i Billund för att få lite känsla för vad som kommer och hur fort det kommer
Kl 13 hade Sylt 15 m/s och 21 m/s i byarna
Kl 14 hade Sylt 23 m/s och 32 m/s i byarna.
Kl 15:20 har Sylt 33 m/s och 39 m/s i byarna.
Det friskar på lite
Nu kl 16 har Sylt 22 m/s och 29 m/s i byarna.

Ska man tolka det som att det kommer att blåsa kraftigt men bara några få timmar?

Nu ska jag gå ut och säkra soptunnorna..
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Ja gör du det. I motvinden gör luffarturbon att du får mer effekt än någonsin. I medvinden bör du uppnå nya rekordhastighetet. I sidobilden riskerar man att träffa Gud..

Det friskar i utav bara fasen. Tur jag ställde in hojen så den inte blåser iväg..
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
He Blås' ju int'??:va
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Skit i det. Ställ dig tvärs mot vinden istället. Om du en formar munnen på rätt sätt kanske du kan låta som en tvärflöjt!

Haha faktum är att min trampcykel har ett hål i ramen som visslar fint när det blåser. Så gött att inte behöva ringklocka för man visslar omkring överallt hela tiden :banana
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
En utryckning med motorsåg bara för att inse att grannen redan var på plats och sågade så jag kunde vända hemåt igen utan att fått visa min manlighet..
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Asså här i Göteborg höll det på i cirkus en kvart. SMHI har blåst oss!
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Varför snodde ingen mina träd? Det här med manlighet är högst överskattat. :fakta
En utryckning med motorsåg bara för att inse att grannen redan var på plats och sågade så jag kunde vända hemåt igen utan att fått visa min manlighet..
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
En utryckning med motorsåg bara för att inse att grannen redan var på plats och sågade så jag kunde vända hemåt igen utan att fått visa min manlighet..


Att blotta sig för en granne bestyckad med motorsåg måste vara ett av de mer svagsinta påfund jag hört på ett bra tag.
 

Jimmie DK

Medlem
Gick med
24 Jul 2009
Ort
Danmark
Hoj
KTM LC4 x2
Låter som Sverige har klarat sig ganska bra trots allt? Här nere har två personer avlidit samt en svårt skadad.
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Skadeläge.
Ungarnas darttavla föll ner.
Grannen hade en ek som delade sig och la sig på vägen så den har jag fått motorsåga lite i.
Strömmen var inga problem med, vi hade två blink igår kväll.
Vi kan nog tacka Gudrun och Pär att kablarna är nergrävda.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Nu fick jag strömmen tillbaka!

Grannens gran brakade ner och lade sig bredvid stora vägen. Det hade kunnat bli läskigt, en meter längre åt sidan så. Nu störde trädet mest cyklisterna på den sidan.

Annars är det ett skit att vara utan ström.... :gråta
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Nu är det tydligen dags för Sven i klass 3 att presentera sig.
Det har blåst lite under dagen och regnet faller nu. Plusgrader har vi än så länge..
Det är lovat(hotat) kallare väder och kraftigare vindar under natten.
Strömmen blinkade till lite två ggr nu.. Är det ett tecken på vad som komma skall?
Jag har eldat i pannan, tappat upp ett par spannar vann och ska snart sätta fyr i kakelugnen.

Hur har ni det?
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Här ska vara lugna gatan, klass 1, så just därför har jag laddat med vatten och värmt upp pannan ordentligt. Är det inte när inget ska hända allt händer?

:tungan

Nu är det tydligen dags för Sven i klass 3 att presentera sig.
Det har blåst lite under dagen och regnet faller nu. Plusgrader har vi än så länge..
Det är lovat(hotat) kallare väder och kraftigare vindar under natten.
Strömmen blinkade till lite två ggr nu.. Är det ett tecken på vad som komma skall?
Jag har eldat i pannan, tappat upp ett par spannar vann och ska snart sätta fyr i kakelugnen.

Hur har ni det?
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top