t-rex skrev:
Därför att vi talar om övervakning av befolkningen?
Skulle du säga att DDR kännetecknades av övervakning eller avsaknad av övervakning?
Vilken sorts samhälle föredrar du? Det gamla DDR eller det nya, sammanslagna Tyskland?
Att folk är så förbannat pigga på att ge upp sina rättigheter är inget annat än helt skrämmande.
1. DDR var inte övervakat, det var total kontrollerat.
2. Delat Tyskland hade varit bättre, fråga de på över 20 procent som numera är arbetslösa och totalt utslagna, finns ingen livsglädje kvar.
De rika blev rikare o de fattiga fattigare...de sistnämnda föredrar det gamla tyskland.
Personligen.....tycker EU är ett stort misslyckande, de som roffar åt sig struntar i vad eller vilka som går under. DDR och forna öststaterna var bra att de upplöstes.
Men dessa stater blev bara en lekplats för affärsmarknaden, den inhemska befolkningen fick det sämre vad gäller livs situationen.
Men du, vi säger så här då, bara mellan dig å mig, en hemlis....
Jag kanske äger ett företag som sysslar med tillverkning och försäljning av övervaknings utrustning. Kanske jag i det fallet är ganska partisk.
OK, säg att jag är FÖR ett övervakat samhälle, så att vi får koll på våra kriminella element, skydda de som sköter sig och samtidigt får en bra insikt på hur folk tänker ideologiskt ??? Vad säger du om det.??
Jag personligt skiter i vad ni tycker, jag kammar hem ca 12 miloner Dollar i veckan å sitter redan på en skattefri ö i karibien å mår gott.....
Du vill ha igång en debatt , go for it ""
Fortfarande, vad är problemet med offentlig övervakning ?? de som gnäller är de som vill ställa till en massa skit som jag å många någotsånär skötsamma människor vill slipa bli drabbade av.
Jag har inga problem med övervakningen i samband med demonstrationer, idrotts evenamang, politiska möten osv.