Stora Mellanösterntråden

Det senaste jag läst är att MBS sagt att Saudi inte alls är intresserade av kärnvapen såvida inte Iran skaffar det, då är det mer nödvändigt ont.
Så löftet är egentligen inte att man lovar att inte skaffa kärnvapen utan att man inte skaffar förrän Iran gör det?
Är USA OK med det?

Så löftet är egentligen inte att man lovar att inte skaffa kärnvapen utan att man inte skaffar förrän Iran gör det?
Är USA OK med det?
Det var väl enligt JCPOA så fick ju Iran anrika till civil grad, vilket de sen sket högaktningsfullt i.
Saudi är nog klart mer inne på att säkra hållbar och relativt billig energi på ett långsiktigt perspektiv, jag upplever de iaf inte som några war mongers direkt vilket däremot Iran är.

Det var väl enligt JCPOA så fick ju Iran anrika till civil grad, vilket de sen sket högaktningsfullt i.
Saudi är nog klart mer inne på att säkra hållbar och relativt billig energi på ett långsiktigt perspektiv, jag upplever de iaf inte som några war mongers direkt vilket däremot Iran är.
Så här säger AI.
Har du andra bevis?
4098.png

Det är väl mer eller mindre vedertaget att de visade IAEA en sak men gjorde annat i bergrum
Så mer en känsla än bevis?
Inom vissa grupper är det nog vedertaget annars är det ju svårt att rättfärdiga vad som händer i Iran nu.
Lite samma som "Irak har wmd".

Och ja, Irans regim är vidrig.
Och nej, jag vill inte att dom ska ha kärnvapen.

Så mer en känsla än bevis?
Inom vissa grupper är det nog vedertaget annars är det ju svårt att rättfärdiga vad som händer i Iran nu.
Lite samma som "Irak har wmd".

Och ja, Irans regim är vidrig.
Och nej, jag vill inte att dom ska ha kärnvapen.
En känsla hos mig baserat på vad jag läst och lyssnat mig till ja, och det bästa med det är att jag är inte involverad på något sätt så jag behöver inte ha substantiella bevis heller och jag kan också mycket väl ha fel, det får inga konsekvenser i världen.

En känsla hos mig baserat på vad jag läst och lyssnat mig till ja, och det bästa med det är att jag är inte involverad på något sätt så jag behöver inte ha substantiella bevis heller och jag kan också mycket väl ha fel, det får inga konsekvenser i världen.
Så är det. 👍

Men om en mängd människor tror på, och för fram, såna "vedertagna sanningar" så kan det förändra världen.

Ganska intressant intervju och en väldigt lång sådan också, men ändock intressant

Stora ämnen tar tid att diskutera, inget konstigt med det :tummenupp

Bra intervju, här försöker man så gott det går förklara för folk varför krig är något man ska försöka undvika, men det faller oftast på döva öron. Jänkarna klagar över 10-20 döda, OK, you aint seen nothing yet :)

Det senaste jag läst är att MBS sagt att Saudi inte alls är intresserade av kärnvapen såvida inte Iran skaffar det, då är det mer nödvändigt ont.
Både USA och Sovjetunionen var väl ganska förtegna om sina kärnvapenplaner innan USA/Sovjetunionen hade kärnvapen. Vilket, vilka länder berättade om kärnvapenplanerna innan de skaffade kärnvapen ?

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet