Stora Mellanösterntråden

Iran avfärdar uppgifter om överenskommelse – oljepriset vänder upp

Det komiska är att i vanliga fall så skulle alla lite på den amerikanske presidenten och förutsätta att Iran ljuger.
Nu har USA en president som ingen litar på eftersom han ljuger så ofta och därför tänker vi alla att nu har Trump ljugit igen.

Men Iran har ju allt att vinna på att ytterligare framhäva Trump som den lögnhals han förvisso oftast är och därmed hjälpa honom att förlora mellanvalet.
Dom kan alltså säga en sak till Trump för att sedan gå ut offentligt och undergräva Trumps förtroende ytterligare genom att dementera och framhäva honom som den lögnare folk redan tycker att han är.

Jag säger inte att det är så just nu, men Iran kan tjäna mycket på att helt enkelt trolla sönder Trump offentligt.

Det komiska är att i vanliga fall så skulle alla lite på den amerikanske presidenten och förutsätta att Iran ljuger.
Nu har USA en president som ingen litar på eftersom han ljuger så ofta och därför tänker vi alla att nu har Trump ljugit igen.

Men Iran har ju allt att vinna på att ytterligare framhäva Trump som den lögnhals han förvisso oftast är och därmed hjälpa honom att förlora mellanvalet.
Dom kan alltså säga en sak till Trump för att sedan gå ut offentligt och undergräva Trumps förtroende ytterligare genom att dementera och framhäva honom som den lögnare folk redan tycker att han är.

Jag säger inte att det är så just nu, men Iran kan tjäna mycket på att helt enkelt trolla sönder Trump offentligt.
Jag tror det är som med alla andra konflikter. Det sker kontakter på flera plan och det bollas idéer om lösningar direkt eller via mellanhänder.
Dessa kontakter/förhandlingar/diskussioner brukar det ju hållas tyst om. Mest för att det bara är prat innan man kommit fram till konkreta saker.
När man har förhandlat fram konkreta saker som alla är överens om så låter man politikerna pratas lite symboliskt över saker som redan bestämts och sen skriver man lite papper.
Skillnaden nu är att Trump inte kan hålla käft om sådana saker. Han drar fram dem, överdriver dem, feltolkar dem, osv.
Motparten blir sur och backar på sakerna innan de kommit fram till något konkret.

Man kan ju tänka sig hur USAs förhandlare tycker när deras högste chef går ut med saker då de inte landat säkert ännu :crash

3000 fallskärmsjägare på väg till Iran.
Antar för att inta Kharg.
Hur många ska behöva dö på en ö ingen hade hört talas om för tre veckor sedan? 😟

Ska kriget bli slutare då eller bara mer klart? 🤔

3000 fallskärmsjägare på väg till Iran.
Antar för att inta Kharg.
Hur många ska behöva dö på en ö ingen hade hört talas om för tre veckor sedan? 😟

Ska kriget bli slutare då eller bara mer klart? 🤔

Hegseth och Trump, vad kan gå fel? :näsblod

Trump skiter väl högaktningsfullt i om 3000 fallskärmsjägare dör innan de ens landat, det vet vi ju redan.
Hegseth vet jag inte men jag är rädd för att han inte är mer sympatisk och han tycker ju dessutom att Trump är modig när han skickar soldater till köttkvarnen.
Bägge både tror väl dessutom att USA är så mycket bästigare än Iran så att det ska bli en walk in the park. Och att underskatta sin motståndare kan bli en dyr läxa.

De iranier jag träffat har dock varit välutbildade och även kunnat tillämpa sina kunskaper och ska nog inte blandas ihop med andra mer inavlade länder i regionen där man vill ha sina invånare obildade och okritiska.

Hegseth och Trump, vad kan gå fel? :näsblod

Trump skiter väl högaktningsfullt i om 3000 fallskärmsjägare dör innan de ens landat, det vet vi ju redan.
Hegseth vet jag inte men jag är rädd för att han inte är mer sympatisk och han tycker ju dessutom att Trump är modig när han skickar soldater till köttkvarnen.
Bägge både tror väl dessutom att USA är så mycket bästigare än Iran så att det ska bli en walk in the park. Och att underskatta sin motståndare kan bli en dyr läxa.

De iranier jag träffat har dock varit välutbildade och även kunnat tillämpa sina kunskaper och ska nog inte blandas ihop med andra mer inavlade länder i regionen där man vill ha sina invånare obildade och okritiska.
Nä, så länge någon "kompis" kan tjäna på en börsändring så kommer nog tyvärr liv i andra hand. 😟
Hegseth verkar lite som en gangster i förorten som har det största vapnet och gärna vill visa och berätta om det.
Ta Kharg kommer nog inte bli som att hämta ut Maduro är jag rädd.
Konsekvenserna kan nog bli bra mycket värre i stackars döda amerikaner.
Och något folkligt uppror verkar inte vara nära förstående.
Även om men kan hoppas att det är någon sådan grupp som varit involverad i "överläggningar".

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage