Stora Mellanösterntråden

Intersektionalitet säger att det är oklart vem som är förövare och vem som är offer här. Troligen är det vita medelålders heterosexuella män som egentligen bär skulden.

Men tack och liv verkar den kulten bli allt svagare.
Skulle säga att det är rätt färdigt för woke, väldigt skönt.
Noterar också att det är relativt tyst i social media, gav de upp eller har jag missat något?

Skulle säga att det är rätt färdigt för woke, väldigt skönt.
Noterar också att det är relativt tyst i social media, gav de upp eller har jag missat något?
Ja och nej. Det är som du säger betydligt mindre gegga som syns. Troligen produceras det fortfarande men algoritmerna är känsliga så om folk inte ids titta/lyssna/läsa längre så lyfts det inte. Msm är också känsliga (de lever ju på klick) så de har också börjat vindflöjla det går bara långsammare.

I plitiken har det också börjat lossna. På alla sidor.

Sen har vi instutitionerna. Det kommer att ta ett tag...

Hamas har namngett fler ut gisslan som skall släppas imorgon! 👍
Edit: tydligen bara fyra av fem förväntade enligt Israel.

Tydligen mycket nära "fred" mellan Turkiet och PKK. 👍

Eftersom det är sådant gnäll om ration döda jämt så är det väl rättvist nu kan jag tänka.

1000044060.jpg

Har umgåtts med en syrier idag, bor här, kom till Sverige via Frankrike, dessförinnan Turkiet.

Frågade vad hon trodde om framtiden, ja vi är alla glada att Assad är borta men vi är jätterädda att det ska bli värre, varför bygger de moskéer på universiteten?

Samtidigt i Sverige:

Åh vad bra det kommer bli. 🥰

Jävla fån liksom, ingen nämnd, ingen glömd. Menage a trois.

Har umgåtts med en syrier idag, bor här, kom till Sverige via Frankrike, dessförinnan Turkiet.

Frågade vad hon trodde om framtiden, ja vi är alla glada att Assad är borta men vi är jätterädda att det ska bli värre, varför bygger de moskéer på universiteten?

Samtidigt i Sverige:

Det där är inga problem, det är bara fattigdom som ställer till det.

Samtidigt i Sverige:

På tal om det, visst blir det fint? :rolleyes:

Du har aldrig funderat på vilken miljö de lever i här i Sverige?

Gener är inte relevant i sammanhanget över huvudtaget. De som lyckas i skolan och har ordnade jobb är inte gängkriminella även om de växt upp i sådana miljöer och har syskon/föräldrar med samma gener som det gått sämre för.

Dessutom var det precis likadant i bruksorterna förr, bara det att de ”dåliga generna” då fanns hos finnarna, i missbrukshem och hos ungar med läs- och skrivsvårigheter. Av någon underlig anledning.

Går vi ännu längre tillbaka så kan jag rekommendera Charles Chaplins memoarer från 1800-talets londonslum. Där var det dåliga gener vill jag lova. För att inte tala om hur de gängkriminella samlades i långa båtar från Danmark och Sydnorge och for och plundrade i Frankrike och på de brittiska öarna. Osv osv.

Genom historien går en röd tråd gällande detta och det är att gener spelar mycket liten roll, sammanhanget/kulturen/misären spelar all roll.

Mvh
Har inget med miljön de lever i !
Varför är då vissa grupper av människor i fattiga områden skötsamma och vissa inte?

Svaret är skillnader i kultur. Läs på om Klankultur.
Klansamhällen med egen rättskipning, våldsbejakande extremism, kriminella gäng och annan brottslighet utgör ett allvarligt hot mot lokalsamhället.
Läs tex rapporten från Försvarshögskolan, FHS.

Berätta hur du resonerar.
Du ser två saker och kopplar ihop dom. Och menar att ena är orsaken till den andra. Varför?

Även om man kan spåra en korrelation så behöver det inte existera kausalitet och det kan ju till och med vara så att kausaliteten föreligger i totalt motsatt riktning.

Alltså, fattigdom kan lika gärna vara en följd av en kultur präglad av våld, heder osv.

Har inget med miljön de lever i !
Varför är då vissa grupper av människor i fattiga områden skötsamma och vissa inte?

Svaret är skillnader i kultur. Läs på om Klankultur.
Klansamhällen med egen rättskipning, våldsbejakande extremism, kriminella gäng och annan brottslighet utgör ett allvarligt hot mot lokalsamhället.
Läs tex rapporten från Försvarshögskolan, FHS.

Jodå jag har läst dessa och också jobbat professionellt med detta i drygt 20 år. Har dessutom en universitetsutbildning i preventionslära, dvs ungefär ”hur man får folk att upphöra med sattyg”.
Så lite har jag faktiskt på fötterna i frågan.

(Men det är väl som vanligt på sociala medier att de som kan något alltid har fel då de inte håller med de skränande tyckarna i kommentarsfälten)

Men du måste ta det ännu mer från början: var finns klansamhällen och varför?

Och framförallt: Hade MC-kort och hojgemenskap hjälpt dem i livet? (Svaret är ja).

Mvh

Jodå jag har läst dessa och också jobbat professionellt med detta i drygt 20 år. Har dessutom en universitetsutbildning i preventionslära, dvs ungefär ”hur man får folk att upphöra med sattyg”.
Så lite har jag faktiskt på fötterna i frågan.

(Men det är väl som vanligt på sociala medier att de som kan något alltid har fel då de inte håller med de skränande tyckarna i kommentarsfälten)

Men du måste ta det ännu mer från början: var finns klansamhällen och varför?

Och framförallt: Hade MC-kort och hojgemenskap hjälpt dem i livet? (Svaret är ja).

Mvh

Varför skulle just hojgemenskap vara mer befrämjande än andra gemenskaper beträffande att hitta rätt väg i livet?

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...