Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Är barncyklar rent generellt sett skräp/inte tänkta att användas?
Grabben fick en Trek i höstas, som tvärt emot alla tips var lite för stor, man ska ju köpa cyklar man precis är på väg att växa ur, inte växa in i. Men sadelstolpen var för kort, så han fick en av mina avdankade och nu har han vettiga benvinklar och sadeln är 6-7cm över maxhöjden med originalstolpen.
Frugan lämnar, jag cyklar förbi skolan på morgonrundan och sen hämtar jag, så våra cyklar rullar den sträckan minst dubbelt så mycket som hans, och vi får aldrig punka, han däremot får punka någon gång i månaden. Trots att det är nabbdäck så verkar allt möjligt, från gräs till metallskrot, åka rakt igenom däcket.
Visst, dom flesta ungar verkar ju cykla några hundra meter till skolan, över 1km verkar alla få skjuts, och dom står upp och trampar hysteriskt några meter, sitter ner på en 1dm för låg sadel och rullar, står upp och trampar hysteriskt osv. Men med fel teknik och skitprylar så dödas ju allt intresse, det kan väl knappast ens vara tillverkarnas mål?
Grabben fick en Trek i höstas, som tvärt emot alla tips var lite för stor, man ska ju köpa cyklar man precis är på väg att växa ur, inte växa in i. Men sadelstolpen var för kort, så han fick en av mina avdankade och nu har han vettiga benvinklar och sadeln är 6-7cm över maxhöjden med originalstolpen.Frugan lämnar, jag cyklar förbi skolan på morgonrundan och sen hämtar jag, så våra cyklar rullar den sträckan minst dubbelt så mycket som hans, och vi får aldrig punka, han däremot får punka någon gång i månaden. Trots att det är nabbdäck så verkar allt möjligt, från gräs till metallskrot, åka rakt igenom däcket.
Visst, dom flesta ungar verkar ju cykla några hundra meter till skolan, över 1km verkar alla få skjuts, och dom står upp och trampar hysteriskt några meter, sitter ner på en 1dm för låg sadel och rullar, står upp och trampar hysteriskt osv. Men med fel teknik och skitprylar så dödas ju allt intresse, det kan väl knappast ens vara tillverkarnas mål?