Stora cykeltråden

En obetydlig fråga, hur bestämma vilken ram storlek som är lämplig?

Tänkte bygga mej en egen trampcykel. Förtydligande, köpa delar och montera samman.
Sök på "ramstorlek cykel" - massor med både tabeller och måttskisser. Eftersom ålder var uppe i tråden så kan du tänka på att stigande ålder oftast gör att man vill sitta mindre framåtböjd. Har själv gått från racer till mtb (utan bakfjädring) för att få lite bekvämare körställning - cyklar mest asfalt, grus, mycket sällan på stigar och kör därför med ganska hårt pumpade mtb-däck med gatanpassat mönster (i mitten). Sitter bra, stora mtb-däck ger mindre smällar i rumpan och mindre stötar i handlederna

Sj ligger jag ute på jobb och brukar bara få ihop några träningspass på helgen när jag är hemma ca 600 mil mer år. O km pendling

Varför ihelavete är ni på sporthoj om ni nu HeLdRe cyklar än åker hoj, eller är det så att ni cyklar sporthoj?

Hur fort går den?
Vad varvar den?
En riktig hoj är på minst 1000cc hur stor är vatten flaskan.?
Hur många växlar?
Går den att sänka om man inte når ned?
Vad kostar service?
När skall ventilerna justeras?
Bästa däcken?
Bästa däcken för bana?
Bästa banan?
Skall man ha slippon?

Många frågor o troligen inga svar

• Gilla
Reaktioner: RN
Varför ihelavete är ni på sporthoj om ni nu HeLdRe cyklar än åker hoj, eller är det så att ni cyklar sporthoj?

Hur fort går den?
Vad varvar den?
Hur många växlar?
Vad kostar service?
Bästa däcken?
Bästa däcken för bana?
Bästa banan?
Skall man ha slippon?

David Bailey säger att man måste ta hand om sin kropp också seru.

Hur fort går den?
Vad varvar den?
Hur många växlar?
Vad kostar service?
Bästa däcken?
Bästa däcken för bana?
Bästa banan?
Skall man ha slippon?

Har nog kommit upp i dryga 70 om jag inte missminner mig men varvar inte mycket över 120 rpm.
Vattenflaska? pffff min mage lär ju vara på 12000cc
har ett gammalt ök som bara har 18 växlar, sänk-kit finns det gott om, man kan både sänka sadel och ändra fotpinnarna, de ändrar sig över tid dessutom den featuren finns inte på hoj (än).
Service kan bli dyrt, framförallt om man lämnar in den, mina ventiler poppar hela tiden tillsammans med proppskåpet så de borde justerats för 20 år sedan typ.
Jag kör real RR så bandäck har jag inte petat i, säger conti GP 5000.
Vissa kör slipon på vintern, jag kör ääärtrim.

duger svaren? ;)

Har gjort några ändringar för säsongen, cykeln går ju mest på cementerade vägar så jag monterade ett par tempopinnar och det känns i alla fall som att det ökar hastigheten där man kan använda dom.

Och för att slippa ha med två par skor bytte jag ut spd-pedalarna mot ett par korgar så nu är det bara joggingskor. Fast jag saknar både cykelskorna när jag trampar och sandalerna när jag har parkerat cykeln så om jag hittar några riktigt lätta sandaler kanske jag byter tillbaka.

Köpte även en styrväska som jag planerade att använda i kombination med en sadelväska för att kunna plocka bort pakethållaren. Men den sadelväskan var försvunnen så det var bara att behålla pakethållaren för att få med allt bagage.

Och så bytte jag ut bygellåset mot en abus larmbox med vajer. Det blev nog några hundra gram lättare och även säkrare.

Så snart däcken är utslitna blir det lite smalare mer landsvägsanpassade däck.

20240128_113527.jpg

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...