Stora cykeltråden

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
3. (Kvinn)folk (jo, det är oftast det) som har hjälmen vinglande som en kalott på bakhuvudet, eller ovanpå en mössa på vintern. Ja, den skyddar kanske om du lägger dig rakt bakåt. I övriga fall sabbar den bara frisyren utan att göra nån nytta.

Irriterrar o irriterrar vet jag inte men det vanligaste error jag lagt märke till vid pendling är folks sadelhöjd. Då oavkortat för lågt inställt, starka ben får de väl i.o.f.s. ;)

Lagom till lite för hög sadel klagar jag dock inte över om jag ligger bakom ett välsvarvat fruntimmer...

5. Folk som har ett alldeles för högt styre. Det ser skitjobbigt ut redan i antydan till motvind.
 

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
29"?
Är det drömmar om en snabbare tid på Cykelvasan som drivit fram inköpet eller?

Tyckte det var skakigare på Vasan i år och insåg att jag nog trots allt borde köpa en 29a trots att jag varit stönig tidigare .
Denna har extra allt , xx1 , svinlätt , mm .
Likadan cykel som 2an i Vasan hade fastän denna är lättare .

Så nästa år vinner jag , mot mig själv .
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Tyckte det var skakigare på Vasan i år och insåg att jag nog trots allt borde köpa en 29a trots att jag varit stönig tidigare .
Denna har extra allt , xx1 , svinlätt , mm .
Likadan cykel som 2an i Vasan hade fastän denna är lättare .

Så nästa år vinner jag , mot mig själv .
Jo, hittade den på någon sida och såg att det var en hel del godis på den. Och bara ca 5kg lättare än min 29" mtb, ej inkluderat all lera som sitter fast på den just nu...

Vad hade du för tid i år?
 

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
3:29 tyvärr :huvet
Blir bättre nästa år bara jag inte blir sjuk i vinter direkt jag tar i lite :död
Hoppas jag haft min skitvinter nu i och med förra .
Hoppas på 3:15 2016 :)
 

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Teaser från 31 / 1 -16 . Testbacken norr om Mogan , Gran Canaria . Finaste vägen jag cyklat ( hittills ) .:tummenupp
20160127_123140.jpg
 

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
20160131_131646_000.jpg
Ytterligare 1100m nerför .
Kör Youtubeklipp från GC när jag kör Monark i garaget , mkt bättre än ex Sufferfest .
Jag är gubbfettot till vänster , Tobbe bergsgeten har inget ansvar för detta inlägg :yoparty
 
Last edited:

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Det är alltid en tröst. :D
Här är det virituell trainer i källaren som gäller ett tag till. :(

Du bor väl också här nere i östdanmark :confused:
VVT - våga vägra trainer, har hittills knegat ihop 115 mil sedan nyår. Utomhus, varav nåt tiotal på dubbdäck :tuttar

Men visst längtar jag efter att få plocka fram kolräsern, lite torrare och varmare först bara.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
View attachment 427762
Ytterligare 1100m nerför .
Kör Youtubeklipp från GC när jag kör Monark i garaget , mkt bättre än ex Sufferfest .
Jag är gubbfettot till vänster , Tobbe bergsgeten har inget ansvar för detta inlägg :yoparty
Vad säger du? Det där ser hur bra ut som helst! Vi är många MAMIL's och folk kan säga vad de vill om detta. Jag är mogen nog att inte bry mig. Det är min hälsa.
Du bor väl också här nere i östdanmark :confused:
VVT - våga vägra trainer, har hittills knegat ihop 115 mil sedan nyår. Utomhus, varav nåt tiotal på dubbdäck :tuttar

Men visst längtar jag efter att få plocka fram kolräsern, lite torrare och varmare först bara.
Har samma filosofi som för MC'n, under +10 så är jag inte tillräckligt "dum". :tungan
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Nja.. :gnissla
Jag har en fs 29 extra allt med 2.0" fram/bak och redan där är rotationsmassa/gyroeffekt något man inte bör.. glömma bort så att säga =)

Brukar trampa en hardtail när jag cyklar lite med polare,
När jag blir själv brukar jag kötta eldriven 26" downhill.. Som att köra cross, men mindre retsamt.
Dock smakade jag träd i fredags...

Öppen hjälm :D Trädet stängde munnen på tungan! Börjar bli ok nu dock :) Så ingen större skada!
Dessa träd :död
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
VVT? :va Finns det något bättre sätt att träna skallen än att nöta en timme trainer några gånger i veckan? :7peta

Jag har fått ihop 174 mil sen 1/1, plus åtskilliga trainertimmar i källaren :) Förra årets 1290 mil ska slås i år :fakta
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Starka tänder med andra ord :tummenupp

Fuck yes! Det och en beställd fullface hjälm... Tungan var något av det värsta jag gjort.
Och revbenen hatar mig. Tror jag har en spricka i ett! :O


Angående trainers. Tycker det är mer rogivande att bara komma ut i skogen på MTB och trampa lugnt någon timme. Går ju nästan hela året här nere i skåne.
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Hur hade ni gjort?

Har idag en Trek 3700 från 2009 eller något sådant, en basic ingångsnivå mtb.
Har funkat bra hittills till mitt ambitionslösa cyklande.
Nu har jag dock trappat upp cyklandet en aning, har även anmält mig och tränar inför min första tävling i augusti. 8 mil blandad terrängkörning med något enstaka trail-parti.

Känner att cykeln är något på gränsen särskilt när man börjar pusha lite mer på grus.
Eftersom jag tycker det är kul att greja och modda och ha något eget så funderar jag på om det är mer värt att lägga några tusen på lite vassare delar. framförallt känner jag att en bättre justerbar gaffel samt ett lite bredare och högre styre hade suttit fint.

Är det värt det eller skall man vänta och spara ihop lite mer deg till en helt ny cykel?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Spar ihop 10000, försök hitta en 29' på rea är mitt tips. Behöver ju absolut inte vara nån värsting, men det rasar nog iväg slantar om du ska uppdatera din med.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top