Stoppad av farbror blå

Kasto

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2012
Hoj
2000 Yamaha R6
Tjäna ! Blev häromdan stannad av snuten , har prövotid på hoj o bil , körde på en 100 väg och dom stod vid kanten utan laser , hinner köra en bit och ja ligger nu i 90 när dom är bakom mig och ber mig stanna , tänkte har inte gjort nåt fel så stannar , dom berättar att ja kört i 130 km/h förbi några bilar och har film på det . Får se filmen och ja jag kör om nån bil för att dom låg i 80 på 100 väg med andra ord en säker omkörning , kan tänka mig att ja låg i 120+ förbi bilarna men ligger i 90 när dom stannar mig . Nekade händelsen och det blir rättegång . Vad har jag till min fördel ? Är ju ändå mot poliser i en rättegång och kan bli tufft . Gärna tips och råd

"och har film på det . Får se filmen och ja jag kör om nån bil för att dom låg i 80 på 100 väg med andra ord en säker omkörning , kan tänka mig att ja låg i 120+ förbi bilarna men ligger i 90 när dom stannar mig . "

Står det inte på filmen hur snabbt du körde?

Känns som om du kommer bli av med kk och bli tvungen att ta nytt iom filmbevis och prövotid, surt sa räven...

Förstår inte varför du är orolig, vad har dom för bevis? ´Dom har dig på video men har dom någon mätning på din hastighet?

Jasså, trafikpolisen alias Kling och Klang har varit igång igen.Har dom dig på video med angiven hastighet på 130 km/h på en 90 sträcka så är det säkert kört rent rättsligt.Om inte så gratulerar jag dig till din kamp mot statens landsvägsrullande kapitalindrivare.

Last edited:
De lär ju se hur snabbt polisbilen körde på filmen iallafall, men jag har svårt att tro att filmen "registrerade" din hastighet, då kameran sitter på deras fordon och inte ditt.

Filmade de vid vägkanten eller åkte de bakom och filmade?

Poliser=aroganta tro sej vara högdjur svin^^ . Exakt vad ser man på videon? Är hastigheter etc i display? Är en liknande video hållbar som bevismaterial? Finns mycket..
Skulle själv neka in i döden. Har själv gått fri från ett fall där 3 poliser vittnade mot mej och jag var själv till min fördel. Just i detta fall fattade tom tings och hovrätt att deras historia var ohållbar så kanske inte riktigt går att jämföra men ändå.

De står inte min hastighet utan bara deras , dom har bara film och stod på vägkanten , dom menar att dom körde i 150 för att komma fram till mig men dom var ju långt bak så klart dom måste gasa , men väl bakom mig kör jag i 90 ,dom påstår att ja körde i 130 men inget som står på nån "laser" el liknande , dock hade dom "räknat" ut det på nåt konstigt sätt , känns ändå som domaren tror mer på dom :/

Tjäna ! Blev häromdan stannad av snuten , har prövotid på hoj o bil , körde på en 100 väg och dom stod vid kanten utan laser , hinner köra en bit och ja ligger nu i 90 när dom är bakom mig och ber mig stanna , tänkte har inte gjort nåt fel så stannar , dom berättar att ja kört i 130 km/h förbi några bilar och har film på det . Får se filmen och ja jag kör om nån bil för att dom låg i 80 på 100 väg med andra ord en säker omkörning , kan tänka mig att ja låg i 120+ förbi bilarna men ligger i 90 när dom stannar mig . Nekade händelsen och det blir rättegång . Vad har jag till min fördel ? Är ju ändå mot poliser i en rättegång och kan bli tufft . Gärna tips och råd

Hört om men vet inte hur bra han är: http://trafikjuristen.se
Kanske värt att kontakta i detta sammanhang?

Poliser=aroganta tro sej vara högdjur svin^^ . Exakt vad ser man på videon? Är hastigheter etc i display? Är en liknande video hållbar som bevismaterial? Finns mycket..
Skulle själv neka in i döden. Har själv gått fri från ett fall där 3 poliser vittnade mot mej och jag var själv till min fördel. Just i detta fall fattade tom tings och hovrätt att deras historia var ohållbar så kanske inte riktigt går att jämföra men ändå.
Man ser deras hastighet 150 km/h för att sedan komma bakom mig då det står 90 km/h

Med andra ord kör du i 90 på filmen?
Inget brott som jag kan se det. såvida det var en 90väg.

Stämmer , förstod inte hur dom fick fram 130 , var 100 väg också ;) men körde om några bilar och då kan de gått lite snabbare än 100 , men man ska väll få köra om också ?

Stämmer , förstod inte hur dom fick fram 130 , var 100 väg också ;) men körde om några bilar och då kan de gått lite snabbare än 100 , men man ska väll få köra om också ?

Svårt o tro att det ens kommer upp till rättegång. Eller har du fått kallelse? (eller riktigt sagt, har åklagaren beslutat än)

Ja, fast tyvärr inte snabbare än 100...

Låter oklart med film + hastighet, jag tror du klarar dig. Rätt gjort i att inte erkänna en eventuell hastighetsöverträdelse.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla